דף הבית / חדשות העיר / "פטריוט ואיש של שלום"

"פטריוט ואיש של שלום"

רונן דמארי

זיו חג'בי שהותיר אחריו אשה ושלושה ילדים, אמור היה לחגוג השבוע את יום הולדתו ה -35, אך מחבל נתעב קטע את חגיגת חייו. חג'בי ז"ל גדל במושב ניר ישראל שבחוף אשקלון ולמד בתיכון בבאר טוביה. לאחר שירות בחטיבת גולני כלוחם, למד ראיית חשבון, עבד כחשב מספר שנים במשרד רואי חשבון וכאמור לפני כשלוש שנים החל לעבוד בקבוצת ברקן.

עם היוודע דבר הפיגוע ניסו חבריו וגם אלמנתו ליצור עימו קשר ללא הצלחה. חבריו סיפרו: "הוא לא השיב כשהתקשרנו ושלחנו הודעות. אשתו, נטלי, ניסתה כל הזמן להשיג מידע. בסוף, דרך צד שלישי, היא השיגה מספר של איש זק"א והתקשרה אליו. היא שאלה אם הוא יודע פרטים. הוא שאל אותה מה השם של בעלך וכשאמרה לו השיב לה: "אלוהים ישמור, השם ירחם". אז היא הבינה והתמוטטה. אביו שכבר קיבל את הבשורה בא ובישר לה".

 

"היה ילד מדהים"

החברים הרבים הגיעו במהירות בשעות הבוקר והצהריים לבית האלמנה בשכונת מישור הנוף בראשון לציון, לאחר מכן הוחלט כי יובא למנוחת עולמים ביישוב בו גדל ובו גרים הוריו. איריס, אמו של זיו ספדה לו כשהיא ממררת בבכי: "הבנו בבוקר, ראינו ברקן והתחלנו לבדוק. התקשרתי אליו והוא לא ענה. ראיתי שיש שני פצועים אנוש ואז הבנו. הוא היה ילד מדהים. נשמה מדהימה וטהורה שהשאירה שלושה ילדים ואישה מקסימה. ביום שבת יהיה לו יום הולדת והוא רק בן 35. אני צריכה לקבור את בני בגיל 35. מה עשיתי רע בחיים שלי? מה עכשיו יהיה? זוג תאומים בני שבע, ילד בן ארבע וחצי. מה עכשיו היא תגיד להם? שאין להם אבא? ילדים שקשורים לאבא שלהם בנימים הכי קטנים של הגוף. הבן שלי יוצא לעבוד הוא לא יוצא למלחמה וסתם בן אדם שעובד שם במפעל וידע שיבואו אנשים הלך וקצר שם את האנשים במחי יד. אני רוצה שהבן אדם הזה ימות".

עוד הוסיפה האם הכואבת: "אני רוצה להעביר מסר שאף אחד מהם לא יישאר חי, שהמשפחה שלו תסבול. הוא קצר שם את האנשים. שיהרגו אותו. הקם להורגך השכם להורגו. זה מה שצריך לעשות במדינה הזאת".

חברו של זיו, בני סבן, אמר: "הוא היה בעל לב זהב. חבר טוב ונאמן, אב מסור. לפני שבוע יצאנו לטיול אוהלים בפארק ספיר ואז נסענו לאילת. הוא אהב את הארץ, היה פטריוט ואיש של שלום. הוא לא פחד מהעובדים בברקן".

חבר אחר שלו רונן שאבו הוסיף: "זו מכה קשה וכואבת לכולם. איש יקר, אבא לשלושה ילדים קטנים. היינו אמורים לחגוג לו יום הולדת. גם זה לא יקרה לצערי. לא להאמין שבן עוולה לקח כזה בחור".

 

"ליבנו עם בני המשפחה"

ראש העיר ראשון לציון דב צור, ספד: "ראשון לציון משתתפת בצער משפחות הנרצחים בפיגוע בברקן. ליבנו עם בני משפחתו של  זיו חג'בי הי"ד מראשון לציון ואני שולח בשמי ובשם כל תושבי העיר תנחומים למשפחה.  גדולתו של זיו באה לידי ביטוי גם לאחר הירצחו. תרומת אבריו העניקה חיים גם לאחר מותו.  יהי זכרו ברוך".

גם ראש מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, הביע את תנחומיו: "'קדרו שמים ורקיע נחבט', קהילות חוף אשקלון מזועזעים, כואבים והמומים בהילקח עלם החמודות זיו השם ייקום דמו אשר נפל בידי מרצחים שפלים ובני בליעל חסרי צלם אנוש והנחמה מאין תימצא? ביחד עם כל בית ישראל אני מרכין את ראשי".

זיו הותיר אחריו אלמנה, נטלי, ושלושה ילדים הוריו, איריס ויחזקאל, וארבעת אחיו, תושבי המושב ניר ישראל. בני משפחתו הודיעו כי החליטו לתרום את איבריו. האב יחזקאל אמר: "אני בטוח שזה מה שהוא היה רוצה. הוא מלח הארץ. לא הייתה שאלה בכלל. אנחנו יודעים מה החשיבות של הדברים האלה והמודעות. שאנשים ידעו שאפשר להציל".

הפיגוע התרחש בשעת בוקר מוקדמת ביום ראשון השבוע, כאשר סמוך לשעה 7:40 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על נפגעים מירי במפעל באזור התעשייה ברקן בשומרון. צוותי מד"א הכוללים חובשים ופרמדיקים שהגיעו במהירות למקום הבחינו בשלושה נפגעים ולאחר בדיקות רפואיות, קבעו את מותם של גבר כבן 35 ואישה כבת 29 שסבלו מפצעי ירי בפלג גופם העליון והעניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח בלינסון אישה כבת 54 במצב בינוני עד קשה ויציב, כשהיא סובלת מפצע ירי בפלג גופה העליון.

דוד ברוכי ונריה קתוע, פראמדיקים במד"א שטיפלו בפצועים סיפרו: "כשהגענו למקום האירוע הייתה המולה, סימנו לנו להגיע לתוך המבנה שם ראינו שלושה נפגעים מירי, שניים מהם, גבר כבן 35 ואישה כבת 29 היו מחוסרי הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי בפלג גופם העליון, ביצענו בדיקות רפואיות, מצבם היה קריטי ובתוך זמן נאלצנו לקבוע את מותם.

המשכנו בסריקות ובחדר סמוך הבחנו באישה כבת 54 שוכבת פצועה מתחת לאחד השולחנות כאשר היא בהכרה מלאה עם פצעי ירי בפלג גופה העליון, בסיוע חובשות מד"א הדס וליפז חילצנו אותה והענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל עצירת דימומים, חבישות וטיפול תרופתי, העברנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה תוך המשך טיפול לבית החולים בלינסון כשמצבה מוגדר בינוני עד קשה ויציב. בדרך האישה תקשרה איתנו וסיפרה לנו על מה שאירע, היא ביקשה שנודיע למשפחה וכך עשינו".

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, סייר במפעל שבו אירע הפיגוע וקיים הערכת מצב עם המפקדים, ולאחריה הוחלט על תגבור כוחות בגזרה. כחלק מהמצוד אחרי המחבל כוחות צה"ל כבר פועלים בכפרו שוויכה, הסמוך לטול כרם. הם הגיעו לבית המחבל והחלו לחקור את הוריו. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, הודיע כי הצבא קבע חד-משמעית שמדובר בפיגוע טרור, גם אם היו למחבל מניעים נוספים. לפי מערכת הביטחון, לא הייתה התרעה ממוקדת לפני הפיגוע.

בהערכת המצב הציגו המפקדים את פעילות הכוחות ללכידת המחבל, שעבד בשבעת החודשים האחרונים במפעל המחזור אלון. במרדף אחריו משתתפים לוחמים מיחידות מיוחדות – ימ"מ, דובדבן, לוט"ר ועוקץ – כוחות מהשב"כ וכן לוחמי פיקוד מרכז וחטיבת שומרון.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות