דף הבית / חדשות העיר / עונת הנפצים בפתח

עונת הנפצים בפתח

רונן דמארי

חג פורים יצוין רק בעוד חודש אבל כבר עכשיו, וכמדי שנה, חוזרת לחיינו התופעה המסוכנת והמטרידה של נפצים וחזיזים. במהלך סיור יזום של המפקח אורן לוי מהחברה לבטחון נצפה אופנוע חשוד על מעבר חציה ולידו נער כבן 16 ושני ילדים בני 11.
כשהתקרב המפקח להתרחשות, התברר כי הנער מכר לילדים נפצים וחזיזים. הטיפול הועבר לידי המשטרה. מדי שנה, שותפה החברה לביטחון לפעילות יזומה של משרד התמ"ת והאגף לרישוי עסקים בביקורות בעסקיהם של המוכרים הפוטנציאלים הפועלים ברחבי העיר כמידי שנה ובכך מקטינה את ה"מלאי" בעיר. בנוסף, פקחי החברה מקיימים סיורי מנע משולבים שוטרים ברחבי העיר לפני החג ובמהלכו.
בחברה לביטחון מעריכים כי גם נערים וגם יזמים, חלקם בעלי חנויות בעיר רוכשים נפצים וחזיזים בכמויות גדולות מסוחרים בארץ ואחרים מייבאים לארץ מחו"ל. במחיר שהם מוכרים בעיר, יש רווח משתלם נוכח הסיכון שיתפסו. בשנים עברו, בעקבות מידע מודיעיני, נתפסו נפצים בחנות בגדים ואפילו במאפייה בעיר.
מנכ"ל החברה לבטחון, מוטי נחמני, התייחס לנושא ואמר כי מדובר בתופעה מסוכנת מאוד שיש להתייחס אליה ברצינות רבה  "אנחנו רואים שבכל שנה, הנפצים משתכללים ועוצמתיים יותר. כשאנחנו תופסים נערים עם נפצים, אנחנו מחרימים להם את הסחורה ומערבים את ההורים. אם מדובר בכמות גדולה של נפצים או שזו כבר לא פעם ראשונה שהם נתפסים, הם מועברים להמשך טיפול במשטרה".

קינסטליך פונה לעזרת המשטרה

סגן ראש העיר, רז קינסטליך, פנה בשבוע שעבר למפקד תחנת המשטרה בעיר, נצ"מ צביקה חסיד, במכתב בו הוא מבקש ממנו לבצע אכיפה מוגברת כלפי חנויות שימכרו נפצים וחומרי נפץ לבני הנוער.
במכתב מציין קינסטליך: "חג פורים קרב ובא ועמו תופעת הנפצים והשימוש בחומרי נפץ בקרב בני נוער בגנים הציבוריים ברחבי העיר. הווי ידוע לך כי עצם השימוש בחומרי נפץ מפריע את מנוחת התושבים ומסכן את בני הנוער שעושים בהם שימוש וסביר להניח כי אינם מודעים למסוכנות שהנפצים טומנים בחובם.
לאור פניות מרובות המגיעות ללשכתי מתושבים המלינים על שימוש בנפצים בסביבת מגוריהם, אני סבור כי קיים צורך להגיב ולמנוע ביתר שאת מכירת נפצים וחומרי נפץ מכל סוג עוד מבעוד מועד, קרי, להגביר אכיפה בקרב בעלי עסקים המבצעים מכירה של נפצים ולנהוג בם בהתאם .
במקביל כמובן, ניידות החברה לביטחון ולסדר ציבורי תגיע לגנים הציבורים ותנסה למנוע מבני הנוער לעשות שימוש בחומרים המסוכנים הללו שמפריעים את מנוחת התושבים ומסכנים את בני הנוער. כמו כן, במקביל הועברה פניה למחזיק תיק רישוי עסקים, מר משה לבהר, לנקוט בכל האמצעים שעומדים לרשותנו כנגד בעלי עסקים המבצעים מכירה כאמור".
קינסטליך המכהן כיו"ר החברה לביטחון וסדר ציבורי מסר ל"גל גפן" השבוע: "אני רוצה שהמשטרה תגביר את האכיפה ותנקוט יד קשה עם עסקים שמוכרים את אותם חומרי נפץ ונפצים ויעזרו לנו בסיורים המשותפים. אנחנו מקבלים המון תלונות מתושבים, למעשה מדובר בכמות התלונות הגדולה ביותר שמגיעה אליי. ישנם תושבים שהרעש מפחיד אותם, הלומי קרב שנבהלים מזה מאוד, יש תינוקות שנבהלים מהרעש. אני מבקש שכל מי שיכול לסייע ולעזור בדבר הזה שיעשה זאת".
עוד הוסיף קינסטליך: "אני קורא להורים לילדים בבתי ספר שאם הם יודעים לשלוח אותנו למי שמוכר את הנפצים האלו שיעשו זאת וכמובן נשמור על חשאיות. אסור לזלזל בתופעה הזו שמשפיעה לרעה על החיים של התושבים שלנו".

מהמשטרה נמסר בתגובה: במסגרת ההיערכות המקדימה לחג הפורים, משטרת ישראל תגביר את המאמצים למניעת שיווק צעצועים מסוכנים, נפצים, חזיזים וזיקוקים האסורים לשימוש בשל הסכנות הבטיחותיות שהם מהווים.
בכל מקרה בו מתקבלים דיווחים  במוקד המשטרה על שמיעת קולות של פיצוץ נפצים, נשלחות למקום ניידות משטרה המנסות לאתר את משליכי הנפצים.
המשטרה פועלת בנחישות לשמירה על מרקם החיים התקין ואיכות החיים של התושבים, ואנו קוראים להורים לגלות יותר מעורבות וערנות בנושא השימוש בצעצועים מסוכנים, נפצים וזיקוקים בקרב ילדיהם.

הנפצים והחזזים שנתפסו
רז קינסטליך

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות