דף הבית / חדשות העיר / סמינר מדעי פורץ דרך מהחלל

סמינר מדעי פורץ דרך מהחלל

מי ליאור

זו השנה השנייה בה משתתפים תלמידי מגמת אווירו-חלל במקיף יב' בתוכנית "חקר כדור הארץ מהחלל" וזוכים בגישה ייחודית לתמונות עדכניות של לוויינים ישראליים, שבאמצעותם יוכלו לזהות מחצבים על פני כדור הארץ, שדות חקלאיים, מכרות זהב ולבצע ניתוח תמונות לצרכי איכות סביבה ועוד.
מדובר בתכנית דו-שנתית שבמהלכה לומדים התלמידים על מערכות חלליות, כיצד לזהות הימצאות של חומרים באדמה באמצעות תמונות לווייניות תוך שילוב סיורים בתעשייה. המיזם מוכר בבגרות של 5 יחידות לימוד, לתלמידי מגמת מדעי ההנדסה בהתמחות אווירו-חלל.
ביום הראשון לסמינר פגשו התלמידים את פרופסור ארנון קרניאלי ושמעו הרצאת פתיחה שעסקה בנושא חתימות ספקטראליות של קרקע, צמחיה ומים והרצאת המשך בנושא מדדי צמחיה. כן מדדו התלמידים לראשונה באמצעות מכשיר ספקטומטר את הקרינה החוזרת מגופים וקיבלו הסבר כיצד הוא עובד.
ביום השני לסמינר שמעו התלמידים מפי פרופסור קרניאלי על המשימה המדעית של הלווין ונוס וכבר החלו לחשוב על יישומים מעניינים שאותם יבצעו באמצעות תמונות הלווין. הם ביצעו מדידות ספקטראליות ע"י ספקטומטר (בדומה למצלמה הקיימת בלווין).
בהמשך היום, עבדו התלמידים במעבדת המחשבים, בהנחייתה של דוקטורנטית לחקר האטמוספרה מהפקולטה וביצעו תרגילים ברמה אקדמית, בנושא חתימות ספקטראליות ואינדקסים, המבוססים על תוצאות המדידות שביצעו יום קודם לכן.
רכז המדעית-הנדסית (אווירו-חלל) במקיף יב' דב רוסו: "הסמינר הינו חלק מתוכנית סיורים וסדנאות של הלומדים במגמה המדעית-הנדסית במקיף י"ב המכשירה תלמידים מצטיינים בתחומי המחשבים, האלקטרוניקה והנדסת אווירו-חלל לקראת לימודים אקדמים. הסמינר היווה הזדמנות יוצאת דופן, לחשוף את התלמידים ליישומיות המיידית לתמונות אשר יתקבלו מלוויין ונוס וליישומיות העתידית של הכלים שהם רוכשים במסגרת התוכנית, הן באקדמיה והן ובתעשייה".
את התכנית, מפעילות עמותת תעשיידע, התעשייה האווירית וחברת אל-אופ-אלביט מערכות, במימון סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות