דף הבית / חדשות העיר / נפרדים מכתבתנו מי ליאור ז"ל

נפרדים מכתבתנו מי ליאור ז"ל

גלית גנדלמן

מי ליאור, כתבת החינוך והתרבות של "גל גפן" הפכה לחלק בלתי נפרד מצביון העיר ראשון לציון. במהלך שלושים שנות עבודתה, רקמה ביד אמן קשרים עם הדמויות המשפיעות בקהילה העירונית בהם ועדי הורים, מנהלי בתי הספר, דמויות מפתח בעשייה התרבותית בעיר, נציגות ארגוני הנשים, נציגי המשפחות השכולות, נציגי ארגוני הנכים, נציגי הצעירים והנוער, נציגי הפעילים למען בעלי חיים ועוד רבים אחרים, אך בעיקר עם האנשים בקהילה.

מי ליאור הייתה אשה בעלת לב רחב ואוהב באופן יוצא דופן, שפעלה רבות מאחורי הקלעים כדי להיטיב עם הנזקקים והחלשים בחברה. כל מקרה של מצוקה שהתגלגל לפתחה, זכה למענה אנושי מיטיב. בעזרת הקשרים שבנתה, הצליחה לקיים תרי"ג מצוות טובות והכל בשקט וביסודיות, כדרכה.

גם בעלי החיים זכו להנות מטוב לבה. בעיקר חתולי הרחוב להם דאגה למזון ולכסות חמה בימי החורף הקרים. לבה היה נרעש בכל פעם שהייתה נתקלת במצוקת חתולים או כלבים נטושים והיא לא הייתה מרפה עד שמצאה פתרון ראוי, לאלה שרובנו כלל לא רואים.

את כוחה שאבה מי ממשפחתה שהייתה עבורה מקור בלתי נדלה לאהבה ושמחה. בנותיה רוית וענבר, נכדיה, אחיותיה וילדיהן, היו עבורה כל עולמה, וגם כאן, היא גילתה אהבה ומסירות אין קץ, עוטפת את אהוביה באהבה אין סופית.

מי ליאור הייתה כתבת בלב ובנשמה, עם הרבה כבוד לשפה העברית עליה הקפידה הקפדה יתרה. שפתה הציורית צבעה את כתבותיה בטקסטים מתובלים והסבה הנאה לקורא. כך גם בראיונות שקיימה עם דמויות מרתקות, אנשים עם סיפור חיים ועשייה, אותם הצליחה להגיש לכם הקוראים בכישרון רב.

 

"מלאך בדמות אישה"

עם היוודע דבר מותה, געשה הרשת ורבים נפרדו ממי בכאב ובתדהמה:

דניאלה דבח-כהן: " אישה ענקית עם לב ענק. לפני שש שנים היא פנתה אליי שיש משפחה ברמת אליהו עם בעיות בבית, שהמקלחת והשירותים חייבים שיפוץ, היה לה כל כך חשוב להיות איתם בקשר, היא ליוותה והייתה שותפה מלאה איתנו (מעגל נשים) בכל תהליך השיפוץ .היית דואגת לאוכל למשפחה
והכל בשקט ונתינה גדולה .הידיעה תפסה אותי בהלם גדול. יהי זכרה ברוך".

דורון אוזן: "לא מאמין שאני כותב לך ולא תגיבי יותר, כמה הייתי משגע אותך ואת תמיד היית סבלנית אליי. אני יודע מה הרגשת כלפיי ולא פעם אמרת לי, לפעמים היית כועסת שלא הייתי עונה מהר בטלפון, או שלא העברתי לך תמונה בזמן אבל היית הכי מקצועית, עיתונאית בחסד עליון, פרפקציוניסטית, כותבת ברמה גבוהה בלי הנחות, פעם התלוצצנו שיום אחד את תכתבי לי את כל הנאומים. אהבתי אותך, מקווה שהרגשת את זה… לא אשכח אותך מי היקרה. תהי מנוחתך בגן עדן אמן! אשה ענקית".

ד"ר אפי משה: "קשה לי לעכל! מי עיתונאית בחסד עליון, מקצוענית שאין שנייה לה. אני פשוט בהלם. לא מזמן שוחחנו בטלפון, כל כך נעימה, כל כך סבלנית ואנושית. בכל פנייה שלי אליה על מנת לפרסם משהו שיש בו כדי לעזור לאדם, למשפחה, לקהילה ועוד, היא מעולם לא סירבה. כמה תחסרי לי מי. תהי נשמתך צרורה בצרור החיים, אמן!".

אוהד אוזן: "עכשיו הודיעו על מותה הפתאומי של הכתבת היקרה, המקצועית והמוכשרת מגל גפן מי ליאור. שנים רבות כל כך שמי ליאור מסקרת את הנעשה בעיר. מעל עשור ששיתפנו פעולה, כשהיא מסקרת את פעולותיי בעיקר כשהייתי יו"ר הנהגת ההורים והיא האמונה על תחום החינוך בעיתון גל גפן.
תמיד דאגה לכתיבה רהוטה לצד כתיבה מתובלת בפיקנטריה – אך מעל הכל הייתה אדוקה מושבעת לדיוק בפרטים אפילו הקטנים ביותר. אובדן גדול לתקשורת המקומית. יהי זכרה ברוך".

מעגל נשים ראשל"צ: "מעגל נשים מרכין ראש על לכתה של הכתבת מי ליאור ז"ל, שליוותה אותנו לאורך שנים. יהי זכרך ברוך".

עמותת "ראשון אוהבת חיות": "כואבת ומרכינה ראש על לכתה של העיתונאית מי ליאור. מי הייתה בין אנשי התקשורת הנדירים שאהבו בעלי חיים בכל נפשם ונשמתם, ועשתה כל אשר ביכולתה לסייע לחסרי הבית, כלבים וחתולים, באמצעות פרסום ארועים וכתבות. מי ליאור הייתה מי שהרימה והפיקה את ארוע ההתרמה הגדול ביותר בתולדות העמותה שלנו בהיכל התרבות בראשון -"אם נדע לאהוב", הפקה נדיבה ומדוייקת שלה למען הפרוותיים הנטושים של עירנו. יהיה זכרה ברוך".

יניב עזרן: "ברוך דיין האמת. מי ליאור כתבת החינוך שזכיתי להכיר ולעבוד לצידה בבניית כתבות על ביה"ס ופרוייקטים שאני מוביל בעיר. איבדנו אשת מקצוע איכותית שאהבה מאוד את עבודתה. יהי זכרה ברוך".

חדווה הלר: "כמה עצוב, איזו אישה נהדרת משכמה ומעלה, חברה מיוחדת יקרה ואהובה, קשה להאמין. משתתפת באבלכם הכבד, יהי זכרה ברוך".

הילה דוד: "עצוב ובלתי נתפס! הלב מסרב לקבל".

טום פאר: "אינני מכיר סימן אחר לעליונותו של אדם, אלא טוב לב!״

מלאך בדמות אישה! מי ליאור תודה על מי שהיית עבור כולנו. אובדן עצום עבורי ועבור העיר ראשון לציון. יהי זכרה ברוך".

 

נילי כהן: "מצער מאד מאד. קשה להאמין. אישה חכמה ופעילה. העלתה ערבי הנצחה ולקחה חלק בפעילות ציבורית. יהי זכרה ברוך".

פנינה רכטמן: "יהי זכרה ברוך! היה לי הכבוד לצאת בחברתה לפולין במסגרת נעמת! הייתה מהממת !זכרונה לברכה".

ליאור וידושינסקי: "כמה עצוב. מי… אישה מופלאה. יקרה. כל מפגש ושיחה מלאי אהבה ופירגון. כמה השווצת במשפחה, כמה חילקת טוב, כמה הפלגת במילות שבח על כולם. נוחי על משכבך בשלום אהובה. עצוב".

ד"ר חזי יוסף: "איבדתי חברה יקרה! חברה שהייתה שותפה למעשה חסד והצלת חיים! בחייה נהגה לומר לי שנשב זה לצד זה בגן עדן. מי יקרה, לא התכוונו שזה יהיה כל כך מוקדם. תודה על חברות בת 20 שנים ותודה על השותפות. יהי זכרה של מי חברתי, ברוך!".

גבי ברלין: "איבדתי גם ידידה טובה וגם עיתונאית מוכשרת, יהי זכרה ברוך".

אריאלה שניר סניור: "אישה נפלאה מלאת חמלה ואהבת הזולת, עיתונאית הקהילה עם הלב הגדול. משתתפת בצער רב בצער המשפחה".

לובה אלתרמן: "לא נתפס, עצוב כל כך! הכרתי את מי לפני כמה שנים…נפגשתי עם מי לפני מספר ימים…איזו דמות! איזו כתבת, השאירה חותמה. יהיה זכרה ברוך".

עירית שני: "עצוב לא נתפס. אני בהלם. פעמים רבות כתבה מילים חמות על תערוכותיי. פגשתי אותה לא מזמן שוחחנו, נראתה יופי! יהי זכרה ברוך".

רוני עקירב: "אשה נהדרת. אשת משפחה שאהבה את בנותיה ונכדיה אהבה עזה. רק אתמול דיברתי איתה בטלפון. יהי זכרה ברוך".

נאוה קסלר: "אנו במוזאון אהבנו והערכנו מאוד את מי. אנו כואבים את לכתה".

ריקה ברקוביץ': "יהא זכרה של מי ליאור, שתרמה רבות כעיתונאית לאזרחי ראשון לציון, ברוך לעולם ועד!".

אייל סברו: "אשה עם לב ענק. ליבי איתכם".

איריס כגן: "אגדה עירונית, אישה מלאת אהבה ורגישות ייחודית, היית לי חברה וקולגה וכבר את חסרה. יהי זכרך ברוך, מעתה ולעולמי עולמיא".

חברתה של מי, אירית דגמי, כתבה לאחר הלוויה: "היו לך הספדים הכי מכובדים ששמעתי. מאיש אחד מראשון שפתח ואמר: ליאור היום כבה האור של הנזקקים בראשון. את היית האור שלנו, דאגת לנו, שלחת לנו מזון, הבחנת בנו. העיניים שלך היו מופנות לחלשים ולנזקקים. אמרו עלייך שהאכלת את כל החתולים הבודדים בשכונה שלך. טיפלת בהמון נושאים חברתיים שנזקקו ללב של מישהי כמוך.
הבנות שלך הוסיפו לי את כל מה שלא ידעתי במערכות היחסים המופלאות שלכן. עמדתי קרוב אלייך, רציתי שתדעי שאני אוהבת אותך למרות שחצי משיחות הטלפון שלנו היו נגמרות בוויכוח, בחוסר סבלנות, וזה ממש לא קשור ללבבות שלנו שהחזיקו את המערכת.
כל ההספדים שלך היו מרגשים, מערכות היחסים שלך עם האחיינים/נית המדהימים שלך שהיית להם אמא שנייה, הקירבה שלך לאחיותייך, לגיסתך מלכה שפגשתי אתמול וזכרה שיש אותי בסיפורים שלך. את לוחמת צדק אמיתית ויושרה היא דרכך. לא ראית על העיניים ולא היו לך התחנפויות. השגת את כל מה שהשגת בזכות ליבך ופיך שהיו שווים".

דרור גיל, אחיינה של מי: "רק כוח גדול מכולנו יוכל להסביר לי מה עברנו היום בעקבות לכתך. נשארנו צמרמורות, אבק ודממה. נוחי על משכבך בשלום דודה אהובה שלי, אימי השנייה. מצאי לך נחת. את שלמה עכשיו".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. אורן בוסקילה

    לא חושב שבתולדות האנושות היה חותן שאהב את חמותו כמו אהבתי אליך,תומכת, אהובה, דמות להערצה אשת חיל אמיתית !!! אוהבים תמיד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות