דף הבית / חדשות העיר / נסגר התיק נגד גל הירש

נסגר התיק נגד גל הירש

רונן דמארי

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה השבוע לשני מעורבים מרכזיים בפרשת פינוי הנפלים בחוף ראשון לציון, לימור ברזילי ומעוז איגר כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף לשימוע, בגין עבירת מרמה והפרת אמונים בקשר להתקשרות העירייה עם החברה שביצעה את פרויקט פינוי הנפלים.

לצד זאת, הודיעה הפרקליטות לעודד שכנאי כי תיק החשדות נגדו בפרשה נסגר, בהעדר ראיות מספיקות. עוד הודיעה הפרקליטות לגל הירש, דרור שכנאי, יוסף אדם ויניב אדם על סגירת התיק בעניינם בהעדר אשמה.

כזכור, במסגרת הפרשה, אשר נחשפה בשלהי שנת 2015, עלו חשדות הנוגעים לאופן זכייתן של דיפנסיב שילד, חברה בבעלות עודד שכנאי, גל הירש ואחרים, וחברת אופק, בבעלותו של מעוז איגר, בהליך מכרז לפינוי הנפלים בחוף ראשון לציון.

על פי כתבי החשדות, לימור ברזילי, אשר שימשה כיועצת לראש עיריית ראשון לציון ומנהלת פרויקט פינוי הנפלים, פעלה תוך ניגוד עניינים לקידום טובתן של החברות דיפנסיב שילד ואופק בפרויקט. בין היתר, ברזילי העבירה לידי איגר מידע פנימי מהותי למכרז, לרבות האומדן של העירייה בדבר מחיר הפרויקט ואף פעלה על מנת להעביר לחברות אופק ודיפנסיב שילד עבודות נוספות הקשורות בפרויקט פינוי הנפלים, תוך קידום פטור מחובת מכרזים, והגדלת היקף ההתקשרות עם העירייה.

בהודעת הפרקליטות נאמר עוד כי במסגרת הפרשה נחקרו מספר חשודים ונאספו חומרי חקירה רבים. לאחר בחינה מעמיקה של מכלול הראיות בתיק נמצא כי לצד מכתבי השימוע שנשלחו לברזילי ואיגר כאמור, תיקי החשדות בעניינם של שאר החשודים דינם להיסגר.

בריאיון ל"גל גפן" ביולי 2016 התייחס מנכ"ל העירייה הקודם פרנקו גונן לפרשה ואמר בין היתר: "הביקורת התחילה כאשר העלו את מועמדותו של גל הירש להיות מפכ"ל. כנראה שיש לכל גוף דברים שהוא דוחה אותם כמו גוף האדם שמקיא כשמכניסים לתוכו משהו מסוים. כנראה שגם למשטרה יש את המנגנונים האלו של דחייה והם אוספים חומר. מה קרה כאן? למה זה לא צף לפני כן? אני טוען שבכלל לא הייתה בעיה. בהתנהלות של העירייה אין דופי בכל שלב לאורך כל התהליך. העירייה פעלה בהתאם לכל הכללים, הכל היה שקוף ופתוח. יש מסמכים מלאים, הכנו תיק מלא שבו פורטו כל שלבי הביצוע לגורמים המוסמכים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות