דף הבית / חדשות העיר / נחנך רחוב על שם היזם שמשון זליג

נחנך רחוב על שם היזם שמשון זליג

רונן דמארי

היזם שמשון זליג היה מבוני העיר ראשון לציון ואחת הדמויות הבולטות בעיר בתחום הנדל"ן, שמשון זליג ז"ל שנפטר לפני שש שנים, הונצח שבוע ברחוב בשכונת ראשונים בהשתתפות ראש העירייה- דב צור, סגן ראש העירייה- יוסי חממי, המשנה לראש העירייה- אייל מושיוב, בני משפחה, קרובים ותושבים. זליג נולד בפולין בשנת 1933 ועלה לארץ בשנת 1949. הקרקע הראשונה שרכש הייתה בראשון לציון והובילה למעשה להקמת חברת שמשון זליג בע"מ הפועלת עד היום. עם השנים טיפח זליג שם של קבלן שבנה עשרות בניינים ומאות דירות ברחבי העיר ובכך דאג לפיתוחה ולקידומה של העיר הן בהיבט האורבאני והן בהיבט התכנוני.
אולם עשייתו של זליג לא הסתיימה כאן, הוא היה יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בראשון-לציון במשך מספר שנים, במהלך כהונת הוא קידם והוביל להקמת קרן מלגות בארגון שתכליתה מתן סיוע לסטודנטים מעוטי יכולת מן העיר ראשון-לציון במהלך לימודיהם. כמו כן הוא היה ממייסדי חוג ידידי המרכז הגריאטרי ראשון-לציון ובית החולים "שמואל הרופא", באר יעקב ואף שימש, בהתנדבות, כיו"ר פעיל של הוועד המנהל של החוג מיום ייסודו של החוג ועד לפטירתו.
-ביוזמתו, כיו"ר הוועד המנהל, בשיתוף חברי הוועד ושאר חברי החוג, ובשיתוף פעולה הדוק עם הנהלת המרכז הרפואי, הוא פעל רבות לסייע לשיפור התנאים ואיכות החיים של הקשישים הזקוקים לסיעוד ולשיקום ומאושפזים במרכז הרפואי.
סגן ראש העירייה, יוסי חממי המכהן כיו"ר הוועדה לקריאת שמות והנצחות, אמר כי זוהי ההנצחה הראשונה שאושרה בכוהנתו "אני שמח שנפל בחלקי להנציח את פועלו של אדם שתרם רבות לציבור. תמיד בהנצחה יש לזכור שמנציחים פעלו של האדם יותר מאשר את האדם עצמו. מהכרותי הקצרה על פועלו של מר שמשון זליג ז"ל ניכרים אהבתו לזולת ועזרתו לנזקק מצעירים ועד קשישים. לצעירים שעבורם הקים קרן מלגות לסטודנטים ולקשישים להם היה רגיש ביותר, ייסד את חוג ידידי בית החולים "שמואל הרופא" ופעל רבות בסיוע לבית החולים מתוך רגישותו הרבה לסיעודיים המטופלים על ידו. לחוג הזה נחשפתי כשהגעתי לערב עידוד באולם קטן בבית החולים שם הו נשא דברים בפנינו עד כמה חשוב לסייע לזולת ובעיקר לקשישים שביננו ולסיעודיים שבניהם, באולם נכחה עמנו הזמרת עפרה חזה ז"ל שכאמור הצליח באפיו המיוחד לנגוע ברגשותיה שערב שכזה חשוב שתשתתף בו כאורחת ככל האורחים. אין ספק שהוא ציווה את ילדיו בניו ובתו להמשיך בפעלו הנשגב כפי שאמר הפסוק: "אל תשליכני לעת זיקנה".
בנו, שלומי זליג, המשמש מנכ"ל משותף בחברת "שמשון זליג", אמר: " אני מברך את עיריית ראשון לציון על ההחלטה לקרוא רחוב ע"ש אבי ז"ל, שהיה למעלה מ 50 שנים חלק בלתי נפרד מהעיר. אבי בנה למעלה מ 1500 יח"ד בעיר. לצד העשייה המקצועית, הקפיד אבי להשקיע בפעילות חברתית וציבורית בעיר, הוא דאג להקמת קרן מלגות שתכליתה מתן סיוע לסטודנטים מעוטי יכולת מן העיר במהלך לימודיהם כמו כן היה ממייסדי ויו"ר חוג ידידי המרכז הגריאטרי ראשון-לציון ובית החולים "שמואל הרופא" עד יום מותו. ברוח האהבה לאומנות של אבינו, משפחתנו החליטה לתרום פסל של מנשה קדישמן, שיוצב בכניסה לרחוב וינציח לעד את פועל ".

 

צילום: אבי קקון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות