דף הבית / חדשות העיר / נחלצים מהפקקים

נחלצים מהפקקים

השבוע, בעודנו מחכים בפקקים, התבשרנו על עיכובים נוספים בפיתוח הרכבת הקלה בגוש דן, שמשמעותם גם דחייה של העבודות על הקו ה"ירוק" שאמור לחבר בין ראשון לציון לבין הרצליה דרך חולון ותל אביב למועד בלתי ידוע.


  יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "גל גפן" Joffe.dana@gmail.com


גם לגבי קו המטרו ה"כחול" שאמור לנוע על ציר הרצל מרחובות עד ראשון לציון דווח שמתקיימת בדיקת היתכנות, אבל לא קיימים לוחות זמנים לביצוע. שבוע לפני כן דווח גם על דחייה נוספת בהפעלה של הרכבת לירושלים.

לאורך השנים נשמעו הצהרות רבות על החיבור המסילתי הצפוי בין תחנת רכבת ראשונים לבין תחנת משה דיין, אבל בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת שהתקיים לאחרונה, אמר חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התחבורה בעיריית ראשון לציון, ישראל מוטעי, שמימוש הפרויקט לא צפוי להתרחש בעשור הקרוב.

תכנית האב לשבילי אופניים בראשון לציון הוכנה לפני למעלה מעשור, אך עדיין רוב השבילים בתכנית לא הוקמו. גם תכנית כוללת לשיפור התחבורה הציבורית באוטובוסים בעיר נמצאת בתהליך הבשלה והתגבשות כבר למעלה משנתיים, אך עדיין ללא תוכניות מוגמרות או תוצאות נראות לעין.

Created by Welcomia - Freepik.com
Created by Welcomia – Freepik.com

Cars image created by Welcomia – Freepik.com

התוכניות הן רבות ולעיתים מאוד מבטיחות, אבל המימוש מתעכב ומתעכב בעוד הפקקים וקשיי החנייה גוברים. מדוע זה קורה? ואיך אפשר להתגבר על זה?

מפתה לחשוב שניתן לפתור את כל הבעיות באמצעות פרויקט אחד כולל. גם גזירת הסרטים מצטלמת יפה. אבל בפועל, כיוון שבדרך עבודה זו חולף זמן רב מהתכנון הראשוני עד למימוש, נדרשת למעשה מכל המעורבים יכולת לראיית הנולד זמן רב קדימה.
פעמים רבות התוצאה של גישה זו היא שכאשר כבר מגיעים לקו הסיום והפרויקט נכנס לשימוש, הטכנולוגיות שלו כבר ישנות יחסית, חלק מהשימוש בו מתגלה כלא רלוונטי, ולבעיות וצרכים חדשים שצצים אין מענה.

לכן נכון יותר לדעתי לעבוד על שיפורים מידיים שמותאמים לצרכי התושבים כאן ועכשיו, ולהיות גמישים מספיק להגיב לשינויים נוספים בהתאם לצורך.

לדוגמה, במקום לחכות להקמת קו מטרו על ציר הרצל, עדיף היה להקים כבר עכשיו, קו אוטובוס מכין באותו המסלול, בתדירות מוגברת, שיקבל עדיפות במסלול וברמזורים על פני רכבים אחרים.

ובמקום תכנית גרנדיוזית לרכבת קלה, שכל טעות תכנונית בה תהיה יקרה מאוד, לפעמים כל מה שנדרש כדי להפחית את הפקקים הוא איתור וביצוע שיפורים במסלולי אוטובוסים ובתדירותם, פתיחת גישות רבות ככל שניתן להולכי רגל וסימון מסלולים צנועים לרוכבי אופניים על הכביש.

כדי שזה יקרה, נדרש אומץ מצד מקבלי ההחלטות, אך גם נדרשת מאיתנו התושבים מעורבות גדולה יותר בנעשה בעיר.

מלינה דיין, חברה בקבוצת נחלצים מהפקקים האזורית של המרכזים לצדק חברתי. לפרטים להצטרפות אילן – 054-6661621.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל joffe.dana@gmail.com

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת שנת הלימודים (1) ברוכים הבאים בית ספר צילום דוברות עיריית בת ים

בת ים: חוזרים ללמוד עם התרגשות וחשש