דף הבית / חדשות העיר / נחלצים מהפקקים

נחלצים מהפקקים

מאת: ליאורה ניאזוב

שמי ליאורה וכבר 32 שנים אני צרכנית תחבורה ציבורית – כתלמידה הנוסעת יום יום מראשון לציון לרחובות ובחזרה, בנסיעות לצבא כחיילת ובהמשך לעבודה ובחזרה. בכל מקום שאפשר אני מעדיפה להשאיר את רכבי הפרטי בחנייה ולהתנייד באמצעות תחבורה ציבורית.
כאז כן עכשיו, ישנו מספר רב של  קווי אוטובוס מדרום לצפון הנעים על ציר הרצל-ויצמן-הרצל, כאילו מדובר למעשה בעיר אחת שעובר בה ציר תחבורה יחיד ולא בשלוש ערים נפרדות (רחובות, נס ציונה וראשון לציון). ההבדל בין הקווים נובע בעיקר מהיעדים השונים: רחובות-ת"א, רחובות- פ"ת, גדרה-ת"א, אשקלון-ת"א ועוד. ציר עמוס לעייפה ופקוק רוב היום על ידי אוטובוסים בינעירוניים אלו ועל ידי קווים פנימיים נוספים, וכמובן על ידי רכבים פרטיים.
לי זה היה מצוין, בתור תלמידה לא חיכיתי יותר מחמש דקות לאוטובוס לביה"ס בבוקר ובחזרה הביתה בצהריים לראשון לציון. 32 שנים ודבר לא השתנה, אותם קווים לאותם יעדים ועוד קו או שניים חדשים, כולם אבל כולם, חוצים את ציר הרצל-ויצמן-הרצל בואכה צפונה.
למעשה, ב-32 שנים: למרות שמספר הנוסעים בתחבורה ציבורית ירד, למרות שהצפיפות בכבישים עולה בהתמדה משנה לשנה ולמרות האפשרות לנתיבי תחבורה ציבורית, הרי שעדיין מספר הקווים, יעדיהם ותדירותם כמעט ולא השתנו, כאילו הזמן עמד מלכת.

אז מה כן השתנה? הרכבת. וכל בר דעת יודע/ת שרכבת מהירה יותר… אז זהו שלא!
ואנו מוצאים עצמנו נמנעים משימוש ברכבת כי אם זמן הנסיעה הוא 46 דק' מתחנת ראשונים  לרחובות, או שעה וחמש דקות מתחנת משה דיין וכ-40 דקות באוטובוס אז תחבורה ציבורית, זולה ככל שתהיה, עדיין תיוותר בשיממונה.

למעשה אנו חווים "העדר תכנון תחבורתי אזורי" כך שקיים נתק תחבורתי בין ישובים  סמוכים ושוב ושוב, אנו נאלצים להשתמש ברכב הפרטי עם כל הקושי שבדבר.

ואני  קוראת מעל דפים אלו לראשי הערים באזור לדרוש מהמדינה מנהלה אזורית לתכנון תחבורתי, שתתכנן תסנכרן ותתאם בין כל גורמי התחבורה: תחבורה ציבורית, פרטית ורכבות ,תוך התאמתם לצרכי קהל המשתמשים.

ואם תשאלו אותי מה המנהלה צריכה לתכנן ולהחיל דבר ראשון, לי זה ברור כשמש: קו יחיד (BRT בקו הכחול שהיה אמור להתחיל ב-2014) שיחצה את ציר הרצל-ויצמן – הרצל בתדירות של 5 דק' 24/7 מדרום לצפון+ נת"צ שתחילתו בתחנה "מרכזית צומת בילו" וסופו בתחנה "מרכזית צומת בית דגן" אשר יווסתו את התנועה של כלל האוטובוסים והרכבות מדרום לצפון וממזרח למערב על ידי קווי הזנק, מנקודה לנקודה (בדומה לתכנון בחיפה).

לא עוד עשרות קווי אוטובוסים במרכז העיר בכל שעות היום, אלא קו יחיד מנקודה לנקודה.

ליאורה ניאזוב חברה בקבוצת התחבורה האזורית של המרכזים לצדק חברתי,

לפרטים והצטרפות אילן: 054-6661621

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות