דף הבית / חדשות העיר / מפעל למחזור פסולת הבניין

מפעל למחזור פסולת הבניין

רונן דמארי

עיריית ראשון לציון פתחה השבוע מפעל למחזור פסולת בניין בסמוך לשפד"ן. את המפעל מנהל זכיין ואגף התברואה במינהל איכות הסביבה בעירייה יפקח. העירייה מציעה לתושבי העיר המשפצים, שירותי מכולה במחיר הנמוך ממחיר השוק.
את היוזמה קידמה העירייה לאור הפתרונות המועטים לפריקת פסולת בניין באזור המרכז, דבר שהוביל להתרחבות תופעת השלכת פסולת בניין פיראטית בשטחים פתוחים בעיר. בנוסף, תושבים רבים שבצעו שיפוץ בביתם, נאלצו לפנות לחברות פרטיות להצבת מכולה ופינויה, מה שהגדיל את עלויות השיפוץ. בעירייה מסבירים כי הקמת המפעל לא רק שתתרום לסביבה, אלא גם תייצר הכנסה של כשבעה מיליון שקלים בשנה לקופתה, שבסופו של דבר חוזרים לתושבים בהשקעה בחינוך, סביבה, רווחה, תשתיות ועוד. המפעל הייחודי הוקם בהשקעה משותפת עם המשרד להגנת הסביבה והוא משתרע על שטח של כ-20 דונם. כושר מחזור פסולת הבניין יעמוד על כאלף טון ביום.
המפעל בעיר הוא הראשון בארץ שיספק שירות של מכולות לתושבים. תמורת 600 ₪ יוכל התושב להזמין את המכולה לאזור מגוריו ובסיום העבודות, לפנות למפעל ולבקש את פינויה.
חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק איכות הסביבה והבריאות, יפעת מאירוביץ יפת, מוסיפה: "אני שמחה שהחלום שלנו הפך למציאות ושהעירייה הקימה את המפעל לפסולת בניין. ראשון לציון היא עיר ענקית ומדי יום נוצרות בה כמויות אדירות של פסולת בניין, עד היום נאלצו התושבים והיזמים להעביר את הפסולת לאתרים רחוקים מהעיר ועכשיו, אנחנו נקלוט את הפסולת, נמיין ונמחזר אותה. התוצרים של המחזור ישמשו לפרויקטים עירוניים ויאפשרו הפחתת עלויות בחומר הגלם לפרויקטי תשתית. זוהי בשורה של ממש עבור התושבים והסביבה".

צילום: חורחה נובומינסקי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות