דף הבית / חדשות העיר / מגבירים אכיפה

מגבירים אכיפה

מי ליאור

האופניים החשמליים הפכו לאחד מכלי התחבורה המסוכנים ביותר והרשויות השונות עומדות חסרות אונים נוכח הפופולאריות של כלי הרכב בקרב צעירים. בראשון לציון החליטו להגביר את האכיפה בפתיחת שנת הלימודים בכל מוסדות החינוך בעיר, דבר שיבוא לידי ביטוי בהטלת קנסות כבדים כמתבקש בחוק. ביום הראשון ללימודים יסתפקו הפקחים בהתראה, אך כבר ביום השני ללימודים יוטלו קנסות  על אלה שיעברו על החוק.

על פי  הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2017 נרשמה עליה משמעותית של 13.7% במספר רוכבי האופניים שנפגעו בתאונות. בעוד שב-2016 דווחו 1,536 רוכבי אופניים חשמליים, ב-2017 זינק מספרם ל- 1,747.

החברה לביטחון וסדר ציבורי בשיתוף עם המטה לבטיחות בדרכים ייצאו ביום הראשון ללימודים בקמפיין הסברה לתלמידים, שיכלול גם התראה של פקחים כנגד רוכבי אופניים חשמליים העוברים על החוק בדגש על רכיבה מעל גיל 16 בלבד, חבישת קסדה, רכיבה על שביל ייעודי או על הכביש, איסור על דיבור בנייד בזמן רכיבה ועוד.

הקנסות שפורסמו על פי החלטת ועדת הכלכלה של הכנסת עומדים על סכומים 250  1,000 שקל. רכיבה ללא קסדה תגרור קנס של 250 ₪ בעוד רכיבה על אופניים חשמליים למי שטרם מלאו לו  16 שנים תגרור קנס של 1,000 ₪.

ישראל סלע, מנהל המטה העירוני לבטיחות בדרכים: "ביום הראשון ללימודים נרענן ונזכיר לכל הרוכבים את הכללים והחל מהיום השני נחל באכיפה. לאופניים החשמליים יתרונות רבים, אך כאשר רוכב אינו מבין שמדובר בכלי רכב ולא מכיר את הסכנות הטמונות בו אנחנו נמצאים בבעיה. אני קורא מפה גם להורים לקחת אחריות ולהקפיד שילדיהם ירכבו על פי הכללים והחוק. ני מקווה שיחד עם הרוכבים ניצור שינוי אמיתי כך שכלי רכב זה ישרת את הרוכבים בבטחה".

צילום: גיל רוטשילד

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות