דף הבית / חדשות העיר / מאתיופיה לבית הספר ויתקין

מאתיופיה לבית הספר ויתקין

מי ליאור

המשלחת, שאורגנה על ידע המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, מורכבת מתורמים ומיהודים ידידי מדינת ישראל. המשלחת הגיעה לישראל לאחר מסע מרתק בן ארבעה ימים באתיופיה, במסגרתו התחקו אחר השורשים של בני הקהילה האתיופית, ביקרו בכפרים שמהם יצאו בני הקהילה למסע העלייה ולמדו מקרוב מהם הקשיים שמלווים את בני הקהילה בישראל כתוצאה מהבדלי המציאות ופערי התרבות בין המדינות.
את המשלחת הובילו דן פוטרמן, מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך, המפעילה בבית הספר ויתקין את התכנית "עצמאות פלוס" ועמיר שחם, נציג הפדרציה בישראל. המשלחת התקבלה בחום על ידי צוות בית הספר ובהמשך הביקור ראו חברי המשלחת מקרוב כיצד מתנהלים שיעורי הקריאה בבית הספר במסגרת התכנית הייחודית אשר מותאמת למאפיינים ולצרכים הייחודים לבני הקהילה הלומדים בבית הספר.
חברי המשלחת ציינו לשבח את האופן בו מאפשרת התכנית לתלמידים מבני הקהילה להגיע להישגים לימודיים ולהשתלב בהווי הבית ספרי. הדבר ניכר במיוחד לאחר המסע שעברה המשלחת באתיופיה אשר העלה באופן משמעותי את המודעות לייחודיות של הקהילה האתיופית בישראל ולצורך לחזק אותה.
רגע השיא של הביקור היה טקס החלפת דגלים, שבמסגרתו העניקו נציגי השכונה, מאיר אדנה ואסתר טקלה, יחד עם דן פוטרמן, מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך,  דגל ישראל לראשי המשלחת, אשר יונף לקראת יום העצמאות ה 70 של ישראל בלוינגסטון, ניו ג'רזי שבארצות הברית.
דן פוטרמן, מנכ"ל המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך : "מרגש לראות אנשים שהשקיעו מזמנם לראות מקרוב את מצבם של בני הקהילה האתיופית, את ההיסטוריה שלהם. חשוב במיוחד היה לראות מקרוב את המאמצים שנעשים כעת להקנות שוויון הזדמנויות אמיתי לכל הילדים כי חינוך הוא המפתח לכל. אני משוכנע שהמסע הזה שהסתיים בביקור בבית הספר ובמפגש עם הילדים שהוכיחו כמה הם אוהבים ללמוד יהיו גם השלכות להמשך שיתוף הפעולה".

צילום: אבי קקון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות