דף הבית / חדשות העיר / "לעצור את תוכנית הקמת הארנה"

"לעצור את תוכנית הקמת הארנה"

רונן דמארי

חברת המועצה ליאל אבן-זהר, מציינת כי בניגוד להערכה שהובאה למליאת המועצה לפני כשש שנים, לפיה עלויות בניית אולם הספורט תעמודנה על כ-130 מיליון שקלים, הרי שבישיבת מועצת העיר שהתקיימה לאחרונה העלויות האמירו משמעותית לכ-270 מיליון שקלים.
השבוע מתחה אבן-זהר ביקורת חריפה על המהלך וציינה בין היתר: "בשנת 2011 העירייה ״זכתה״ במכרז של הטוטו לבניית אולם ספורט גדול שעלותו הוערכה אז בישיבת המועצה בכ-130 מיליון ש"ח. הטוטו אמור היה להשתתף בכ – 50 מיליון. התנגדתי. טענתי שה״ארנה״ שתוכננה אז ליד בית מכבי וקרית ראשון לציון, אינה נכונה לעיר בכלל ובמיקום הספציפי-בפרט. אמרתי גם שזה יעלה לא פחות מ-250 מיליון בסופו של דבר. הנושא לא קודם, ושמחתי שירדנו מהמיקום הלא מוצלח.
לפני כחודש, הגיע למועצה תקציב תכנון ל״ארנה״. התברר שתג המחיר כבר קפץ לקרוב ל-300 מיליון. המיקום יהיה במתחם האלף והטענה היא שהיועצים סבורים שזה אייקון מצוין. התנגדתי, אבל הייתי ונותרתי כמעט לבדי במערכה הזו.
קרוב ל- 300 מיליון על ארנה? זו הוצאה שנראית משום מה לראש העיר וחבריו לקואליציה, ולחברה הכלכלית כדאית וגם שווה ביצוע מיידי ודחוף, כבר במרץ 2018. סדרי העדיפויות העקומים הללו חייבים להיבדק, ואת תכנית ה״ארנה״ במיקומה הנוכחי ובטירוף המגלומני של מחיריה עוד אפשר לעצור".
אבן-זהר מסרה ל"גל גפן": "מהיום הראשון שבו הפרוייקט המגלומני הקרוי ״ארנה״ הגיע לשולחן המועצה, לפני כשש שנים, התנגדתי וטענתי שהוא יעלה פי שניים ממה שהוצג לנו, יהווה מפגע עירוני וישרת בעיקר את מי שאינם תושבי העיר. מדובר בפרוייקט היקר ביותר שאי פעם תוכנן כאן, על קרקע ששווה עשרות מיליוני שקלים במתחם ה״אלף״ ובמיקום תחבורתי קטסטרופלי, על ציר משה דיין העמוס. לפני חודש התברר שלא טעיתי בהרבה: הפנטזיה הזו כבר נושאת תו מחיר של כ -270 מיליון ש"ח, ולא 130 כפי שהוצג לנו מלכתחילה. איני מצליחה להבין את חברי סיעת ראש העירייה ויתר התומכים במועצה, המתלהבים מהדמיה יפה, במקום לשאול את השאלות הקשות: איך ימומן המבנה המגלומני, האם זה סדר העדיפות הנכון לעיר, למה הוא ממוקם במתחם האלף, ואיך בדיוק תושבי מערב ראשון לציון יגיעו לביתם בימי הופעות בלי להצטייד באופניים ועפיפונים. כולי תקווה כי חברי המועצה ילמדו מטעויות קודמות בפרוייקטים אחרים, שאושרו בשנים האחרונות והפרויקט הזה יבחן מחדש״.
סגן ומ"מ ראש העירייה, מוטי עג'מי אמר: "אין לי ספק שכל הפרוייקטים הגדולים בהיסטוריה זכו לביקורת של קטני אמונה, דוגמת ליאל, שהתנגדו לביצועם ולא חשבו מספר צעדים או שנים קדימה. צריך להביט לרחוק כאשר מתכננים פרוייקט כזה ויש לקחת בחשבון את הצרכים של העיר בעוד 10 שנים. ראשון לציון הינה עיר מתפתחת ובדרך להפוך לעיר השלישית בגודלה, כאשר מספר תושביה אמור לחצות את רף 350,000 תושבים.
עלות הקמת הארנה בהיקפים אלו אינה חריגה, הארנה בירושלים עלתה מעל 400 מיליון ₪, שיפוץ היכל נוקיה בת"א עמד על 216 מיליון ₪ ואיצטדיון סמי עופר בחיפה חצה את רף החצי מיליארד ₪.
הנתונים אותם מוסרת חברת המועצה אינם נכונים כלל. מתחם האלף בו מיועד ההיכל לקום הינו מקום אסטרטגי שיהווה מוקד משיכה משמעותי. הארנה תהיה אייקון ייחודי ואטרקטיבי שישמש גם אירועי ספורט וגם למופעים, כאשר יש אפשרות לחבר את האולם המרכזי עם אולם הספח ולקבל חלל ענק למופעים של כ-11,000 אנשים.
המיקום שנבחר במתחם האלף הוא אידיאלי במיוחד מבחינה תחבורתית, שכן הוא ממוקם על צירי תחבורה ראשיים של רכבת כבדה וקלה ומפגש בין נתיבי איילון וכביש 431".
תגובת העירייה: "עיריית ראשון לציון מבקשת להצעיד את העיר קדימה, ובהתאם להתפתחות במספר התושבים, להקים ארנה גדולה וראויה, שתשרת את תושבי העיר והמבקרים בה, כנהוג בערים המובילות בעולם. לשם כך, נבדקו לאורך השנים מספר אופציות, הראשונה ביניהן הייתה הרחבת בית מכבי. לאחר בדיקות רבות והתייעצות עם מומחים מובילים בעולם, הוחלט כי המיקום הטוב ביותר להקמת הארנה הוא במתחם האלף. בניגוד לנטען, הסכום המדובר מעולם לא עמד על 110 מיליון ₪. בשלב זה, מוקדם מכדי לדבר על תקציב הארנה, שכן אין עדיין תכנון מפורט אלא הערכות כלליות בלבד".

ליאל אבן זוהר
מוטי עג'מי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות