דף הבית / חדשות העיר / "לוקחים לנו את בית הכנסת"

"לוקחים לנו את בית הכנסת"

מי ליאור

בראשון לציון פועלים 160 בית כנסת אורתודוכסיים ובית כנסת רפורמי אחד. מדי יום שישי מתפללים בבית הכנסת הרפורמי 25-50 איש ומעל אלף איש בשנה נוטלים חלק באירועי החגים.
קהילת אחוות ישראל, הקהילה הרפורמית בראשון לציון, פועלת בעיר מעל 40 שנה. על פי הנטען, בשנת 2001 קיבלה הקהילה לידיה מבנה מוזנח וריק ברחוב אמזלג 6 אשר שופץ וטופח בעשרות אלפי שקלים מכספי תרומות ומהכנסות הקהילה מאירועי משפחות.
לדברי רבת בית הכנסת, תמרה שיפרין, הדבקות במטרה הפכה את המבנה המוזנח לבית כנסת רפורמי מטופח ומזמין, המכיל ארון קודש, ויטרינות ובהן ספרי קודש, כמו גם לוחות זיכרון קבועים לאורך קירות אולם בית הכנסת.
הרבה שיפרין מספרת: "בחודש יוני אשתקד הגיעו לבית הכנסת נציגי העירייה וביקשו לבדוק אפשרות כי יפעל במקומנו גן ילדים. לאחר שמחינו, קיבלנו הודעה בדואר אלקטרוני ממחזיקת תיק החינוך בעירייה, לפיה נמצא פתרון חלופי וכי הפינוי יורד מהפרק. זאת גם לאחר שב-17 בספטמבר האחרון נפגשו מנכ"ל התנועה הרפורמית גלעד קריב ונציגי הקהילה עם מנכ"ל העירייה חיים גליק, ובאותו מפגש התחזקה בנו העובדה כי בית הכנסת לא ישנה את מיקומו" טוענת שיפרין ומוסיפה: "בדצמבר קיבלנו מכתב לפיו עלינו לפנות את בית הכנסת עד ה – 15 ביולי השנה וכי לקראת מועד זה, העירייה תעדכן אותנו בדבר המבנה החלופי. בינתיים הוצע לנו להתפלל בכיתה בבית הספר סלמון, פתרון עלוב שאינו מכובד ואינו מכבד את הקהילה. מי יהיה מוכן לערוך חגיגות בר ובת מצווה ואירועי משפחה כאלה או אחרים בתנאי כיתה בבית ספר? אין סיבה לגזול את כבשת הרש של הקהילה הרפורמית שלנו".

מהעירייה נמסר: "העירייה פועלת להעמיד לרשות הקהילה נכס חלופי, במקום הנכס הנוכחי שנדרש כעת לצרכי מערכת החינוך. גורמים רבים בעירייה פועלים לטובת הנושא ואנו בטוחים כי ימצא פתרון לשביעות רצונם של חברי הקהילה".

הרבה תמרה שפרין

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות