דף הבית / חדשות העיר / "לבטל את המכרז"

"לבטל את המכרז"

רונן דמארי

חברי המועצה ליאל אבן-זהר ואסף דעבול דורשים לבטל מכרז: במסגרת המכרז אמורה העירייה לשלם סכום של 25,000 שקלים לחודש עבור פרסום פעילותיה באתר אינטרנט מקומי שיעמוד בדרישות שהציבה.
בפנייה כותבים חברי המועצה: "הפעלת פלטפורמה אינטרנטית באמצעות מערכת של עיתון קיים, כדוגמת ההתקשרות דלעיל, והפיכתה, לכל צורך מעשי, למעין "עיתון עירוני" בו יכללו כנגד התשלום שתעביר העיר ידיעות בעלות אופי של תוכן שיווקי, אינה ראויה ואינה סבירה. מכובדי, ריח רע של מנהל לא תקין ושל תעמולת בחירות, עולה מקריאת המכרז הנ"ל. לא מזמן, ניסה כבודו לקדם ללא מכרז התקשרות עם עיתון "my-net" התקשרות זו ירדה, לשמחתנו, מסדר היום לאחר השמעת ביקורת ציבורית ופניית כלי תקשורת אחרים אשר הציעו לתת לעירייה בחינם או במחיר מופחת בהרבה, פלטפורמה לפרסום. דא עקא, נראה שכבודו מתעקש לבצע את ההתקשרות הנ"ל שוב, הפעם, באמצעות מכרז תמוה זה, תוך הצבת מערך שלם של דרישות, שפשוט לא יעלו על הדעת בכל היבט של אתיקה עיתונאית או פעולה עירונית, ומעידות כאלף עדים גם על השליטה שמבקשת להשיג עיריית ראשון לציון, בניהולו של כבודו, בכלי התקשורת הנ"ל אשר יבחר במכרז, והשפעה עקיפה על יתר כלי התקשורת בעיר".
במכתב מפורטות הסיבות הסיבות לפנייה: "בלתי סביר ובלתי מובן, בכל אספקט של אתיקה עיתונאית או התנהלות דמוקרטית, כיצד רשות מקומית מהינה לבקש עבור מכרז את קורות החיים של עורך אתר ועיתונאים, באופן שבוודאי ישפיע על שיקול דעת ה"עיתון" או "הפלטפורמה" לשכור כתבים שיניחו את דעת העירייה והעומד בראשה. תמוה והזוי הסעיף לפיו העיר יכולה לפסול כלי תקשורת עקב "ניסיון רע עם עיריית ראשל"צ" , היא אף מעלה ריח של פסילת דעות שונות, שמא, חלילה המציע מתח בעבר ביקורת על העיר והעומד בראשה.
אכן, לא קשה לקרוא בין השורות אזהרה ברורה לכלי תקשורת שלא למתוח ביקורת, חלילה, על העיר או על התנהלות קברניטיה. בלתי סביר שהמכרז לא מכיל אפילו התייחסות קלה לתפוצת אותה "פלטפורמה". העדר ההתייחסות לתפוצה הקיימת מעידה כאלף עדים כי כלל לא היתה ואין לעירייה כוונת אמת להעביר ידיעות לציבור הרחב, כפי שאולי התיימר כב' לעשות, אלא לרכוש, הלכה למעשה, כלי תקשורת מקומי לשימושה, תוך איתות לכלי התקשורת האחרים בעיר- ראו הוזהרתם, שמא תבקרו את העירייה ולא תוכלו להתמודד בעתיד על מכרזים תמוהים כגון אלו. כל אלו ועוד, מעידים כי כבודו, ראש עירייה בישראל, חפץ בשליטה על כלי תקשורת, באופן שאינו עולה על הדעת בכלל, קל וחומר בשנת בחירות".
עוד מוסיפים דעבול ואבן-זהר: "קשה למצוא מילים חריפות דיין כדי להביע דעה על המכרז הזה. הוא מהווה עוד נדבך בהתנהלות הבלתי תקינה של העירייה בסוגיות הנוגעות לדוברות העירייה, מאז בחירתך, לאורך השנים האחרונות, שראשיתה בשכירת משרד הפרסום עימו עבדת בבחירות, בשנת 2008, המשכה בהפיכת הדוברות לכלי שרת בניגוח מתחרים פוטנציאליים, ועוד. המכרז הזה הוא מניפולציה שהדעת אינה סובלת, שימוש שערורייתי בכספי ציבור, ופתיחת שער לפריצת כל חומת אתיקה עיתונאית שאולי עוד נשארה בעיתונות המקומית בעיר ובישראל".
בסיום מכתבם מתריעים השניים כי במידה ולא יקבלו מענה מיידי המודיע על ביטול המכרז לאלתר, הם יפנו לערכאות משפטיות בנושא.
מהעירייה נמסר בתגובה: "ראשית, נרגיע את חברי המועצה, הכוונה היא לקיים שיתוף פעולה עם פלטפורמה אינטרנטית שתיתן ביטוי לכל המתרחש בעיר, בין אם מדובר בפעילות עירונית ובין אם לאו. אנחנו בהחלט רואים חשיבות שתושבי העיר, או כאלה המבקרים בעיר, יוכלו לקבל את מלוא המידע על אירועי התרבות, הפנאי, החוגים, הקולינריה, הקולנוע, הבידור, הקניות והאטרקציות השונות באופן זמין, נגיש ומיידי. אנו סבורים כי אתר אינטרנט שיעניק תוכן אטרקטיבי ומקיף כזה יעצים את העיר, את העסקים בה ואת תושביה. ברור לנו שתפעול אתר שכזה מחייב משאבים, ולכן העירייה מוכנה להשקיע משאבים אלה. לעניין הביקורת על הבקשה לקורות חיים, הרי ברור שהעירייה מחויבת לוודא כי העוסקים באתר יהיו עיתונאים מקצועיים, שיוכלו להעניק את השירות ברמת הסטנדרט הנדרשת. לא יעלה על הדעת שנפקיד כספים עירוניים בידיים שאינן ראויות לכך מקצועית. מה לדעת חברי המועצה ניתן לראות בקורות חיים? למי הם הצביעו בבחירות המוניציפליות? מדובר בסעיף סטנדרטי המצוי במכרזים רבים של העירייה ושל עיריות אחרות. לעניין סעיף ה"ניסיון הרע עם העירייה", גם כאן מדובר בסעיף סטנדרטי במכרזים, אשר מיועד להבטיח שאין מדובר במציע שבעבר לא עמד בהתחייבויותיו הכספיות לעירייה. למען הסר ספק, אין הכוונה למי שביקר את העירייה או סיקר אותה באופן שלילי. במקרה זה, מכיוון שאין מציעים קודמים, נשקול להסיר סעיף זה".

אסף דעבול
ליאל אבן זהר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות