דף הבית / חדשות העיר / "כרגע זה נראה שלוש"

"כרגע זה נראה שלוש"

צילום: אורן הרמן

רונן דמארי
צילום: אורן הרמן

כאשר רוחות של בחירות מתחילות לנשב, מצהיר ראש העירייה, דב צור, כי כצפוי הוא מתכוון להתמודד לקדנציה נוספת בתפקידו, אם כי שומר על עמימות מסוימת בכל הקשור להרכב הרשימה שלו למועצה. בריאיון ל"גל גפן" הוא אומר: "קשה לאמוד את השנה שחלפה, היא חלק מהרצף של כל הקדנציה הזו עם כמה דברים שאנחנו מרגישים שהתקדמנו אליהם. אושרה תוכנית המתאר, יש התקדמות גדולה בכל מה שקשור למתחמי העסקים, מתחמי האגמים, מתחם האלף, שווקה הקרקע הראשונה לפינוי בינוי של רמת אליהו שזה מבחינתנו אירוע חשוב. אני יכול להגיד שאת כל התוכניות שעבדנו עליהן, בייחוד בנושא תעסוקה – השלמנו. וגם בתחום המגורים, אותן תוכניות שקריטיות למדינה כמו צריפין, רקפות, נרקיסים, נוריות יוצאות לפועל. אני לא חושב שישנה עוד עיר בישראל שבזמן כל כך קצר הצליחה להוציא לפועל כמות כזו של יחידות דיור. אני שמח שאין לנו תקלות עד עכשיו, כל הדברים האלו נותנים הרגשה של תנופת פיתוח שנמשכת ומצעידה את העיר לכיוון הנכון, שזה לא רק בנייה של דירות. ראשון לא מתפתחת רק בתחום הזה, אלא לוקחת חלק משמעותי מאוד בתחום התעסוקה וזה מה שאני בעצם כיוונתי אליו מתחילת הדרך. לצד זה, התחום אולי הכי חשוב בסופו של דבר אנחנו רוצים להיות עיר איכותית, אנחנו לא רוצים להיות רק עיר גדולה".
-מה זה אומר?
"ראשון לציון היא עיר עם למעלה מ-60 אלף דונם, בשטח היא גדולה יותר מתל אביב ואין מניעה טכנית שהיא תהיה גדולה ממנה בכמות התושבים, אבל אנחנו לא מכוונים לזה. אנחנו רוצים להיות 350,000 תושבים, אנחנו לא במירוץ הזה כי אנחנו רוצים להבטיח כאן חיים איכותיים של התושבים. למשל אנחנו מרגישים שאנחנו צועדים על מתווה מאוד מאוד בטוח בנושא החינוך, נפגשתי במקרה עם מנהלת אגף חינוך בעיר עם מצב סוציו אקונומי טוב יותר משלנו, והיא אומרת לי כמעט בכל דבר שהיא שואלת את הצוות שלה אומרים לה בואי נעשה כמו שעושים בראשון. אין מחמאה גדולה מזו. אני שומע מתושבים שמגיעים לפה, זוגות צעירים, מתחילים לדבר על זה שבאים לראשון לא רק בגלל מחיר הדירה שהוא כבר לא כל כך זול, אלא אומרים שמעדיפים את ראשון, רואים את זה גם בפרויקט מחיר למשתכן. אין יחס כזה של ביקושים באף מקום אחר. זו חלק מההרגשה שכבר יודעים על זה לא רק התושבים של ראשון לציון".

-איך אתה יכול לתאר את מערכת החינוך העירונית על רקע פתיחת שנת הלימודים?
"אנחנו קרובים מאוד למה שאנחנו מכנים תקרת הזכוכית בנתונים הקיימים. מחצית מבתי הספר התיכוניים שלנו עוברים את ה -90 אחוז זכאות לבגרות. אנחנו בתהליך שיפור מתמיד של איכות התעודה, אנחנו רוצים להשיג מצוינות. נלמד פיזיקה וכימיה באופן אחר. נשים דגש על המדעים, נקים קמפוס של מצוינות של טכנולוגיה והייטק שבתוכו ישבו המורים מול המכללה. זה ייקח שלוש או ארבע שנים, אבל זה יהיה סוג של אמירה שאנחנו אומרים 'אנחנו רוצים לקחת את גורלנו בידינו', אנחנו לא יכולים לחכות עד שמדינת ישראל תתן כסף לזה. היום מורה יודע שהוא צריך לחשוב אחרת על אופן העברת השיעור. לא יכולנו לחכות עד שמשרד החינוך יגיע, יטפלו בזה, יהיה משבר כל כך עמוק, זה בפתח, לא תהיה ברירה ויהיו חייבים לעשות משהו. אולי ניתקע במקום טוב סביר, אבל זה לא מספיק לנו. אנחנו חייבים לדאוג לפיתוח החינוך שלנו בראשון ולכן נשקיע מאמץ גדול מאוד בדברים האלו. צריכים גם לשים דגש למעטפת רגשית וטיפולית של הילד. לא משנה כמה שיעורי בית תתן לו במתמטיקה, אם אין לו את הפניות ללמוד ואין לו מקום לשבת ללמוד בבית, זה ייכנס מאוזן אחת וייצא מהשנייה. היום אנחנו משקיעים מאמצים גדולים מאוד לליקויי למידה וחינוך מיוחד. זו מערכת שלמה. עושים פיילוט כדי לנסות להביא לצעד הבא. מודדים את החינוך באלף ואחד היבטים שונים שעושים את העיר טובה יותר".

-מה אתה יכול לספר על מתחמי העסקים בעיר? היכן הם עומדים היום לעומת היום בו נכנסת לתפקיד?
"אם מישהו היה אומר לי לפני תשע שנים שכל תוכניות העסקים שלי יושלמו, שהתוכניות שמאפשרות כניסה של העיר לעסקים תקפות, לא הייתי מאמין. הפכנו לשם דבר. אם חברה קונה מהמינהל קרקע בעשרות מיליוני שקלים בפארק התעסוקה אגמים כדי להקים בנייני משרדים, זה אומר שיזמים חושבים שטוב להקים בנייני משרדים בראשון כי יהיה להם ביקוש. הייתי בסיור של מתחם האלף, אתה רואה פריסה של מערכות כבישים וביוב, רואים איך זה מתחיל להתגבש. דיסקונט, ויזה ומרכנתיל רכשו קרקע, גופים עסקיים רוצים לקנות כאן קרקע. תוסיף לזה חברה כמו אלקטרה שקונה קרקע ב -185 מיליון שקלים ואומרת 'אני הולכת להעביר את מרכז העסקים שלי לראשון לציון'. חברות ראשוניות קונות את הקרקעות שצמודות לאלקטרה, יש התרחשות סביב, זה לא משהו מקרי. אתה רואה את זה קורה בתהליך מאוד ברור ברחבי העיר וזה מה שאנחנו כיוונו, שראשון תהיה על מפת העסקים. שאנשים יגידו אנחנו חושבים על העיר. יש גופים כמו טבע ואמדוקס שבסופו של דבר קיבלו החלטות אחרות, אבל כשלוקחים את העיר כאפשרות זו גם מחמאה. חברים שלי אמרו לי בתחילת הדרך, אתה שם את כל הביצים בסל של הפיתוח העסקי ומבחינתי, זו היכולת לבסס את איכות החיים בעיר. מאיפה יהיה כסף לחינוך, לתרבות לנוער? הכל יגיע משם. לא חושב שהייתה אלטרנטיבה אחרת. אתה רואה את הדברים האלו מתממשים, זה עושה הרגשה טובה. ראשון כמקום תעסוקה למשרדים להייטק, לא היינו שם ואתה רואה את זה קורה, את השאיפה הזו מתגשמת זה אולי המהלך הכי חשוב".

-מי שאמור לסייע לך לעמוד ביעדים הוא מנכ"ל העירייה החדש, חיים גליק, איך אתה יכול לסכם את הכניסה שלו לתפקיד?
"חיים נמצא פה ארבעה חודשים, בדרך כלל אני לא נוהג להעריך את ההצלחה של בעלי תפקידים פחות בכירים אחרי פחות משנה ובטח שלא נכון לעשות זאת למנכ"ל. לחיים יש יכולת לימוד מהירה מאוד, הוא לא בא מהסקטור המוניציפלי ותהליך הקליטה שלו באופן טבעי יותר ארוך, אבל יש לו חשיבה מסוימת ואני לא יודע על שום חריקות. ברגע שאנשים רגילים לסגנון ניהול של שמונה שנים ואתה משנה להם משהו, זה אולי מפריע להם, אבל אני לא יודע שמשהו במערכת מתערער. אני מקווה מאוד שבגלל תהליך הבחירה המדוקדק שעשינו, עשינו בחירה טובה ושהוא יוכל להצליח בתפקיד".

-פרנקו גונן פרש, אבל למעשה נשאר לעבוד איתך
"פרנקו ואני יצרנו מערכת יחסים חברית במהלך שמונה שנות עבודה צמודות וכשהוא פרש, הוא אמר לי שהוא מעמיד את עצמו בהתנדבות לכל מה שאחשוב שהוא מתאים כולל סיוע במערכת הפוליטית. אין לי ספק שיש לו יכולת ארגונית מצוינת ואראה בו כמי שמסוגל לסייע לי לעשות חלק מתהליכי הבחירות, אל תשכח שיש לי אנשים טובים כמו יוסי שניר, אבל נמצא לו את המקום המתאים. אני רואה את עצמי מוחמא שאדם שעבד אצלי, עכשיו כשהוא חופשי ותושב העיר הזו ולא חייב לי שום דבר, מחליט מיוזמתו להגיד 'אתייצב לעזרתך אני חושב שאתה ראש עיר טוב, אני רוצה לעזור לך להיבחר פעם נוספת' ".

-קיימת אפשרות שהוא ישתלב ברשימה שלך?
"פרנקו יכול להיות הרבה יותר מחבר מועצה מבחינתי, גם חבר כנסת ושר, אבל אנחנו כל כך רחוקים מהתהליך של בחירת חברי מועצה שזה לא עומד על הפרק. לא שוחחתי על כך גם עם החברים שלי בתוך הסיעה שאני מאוד מרוצה מהם. באמת בורכתי בצוות מצוין, כל הששה חברים שאיתי, היינו ארבעה בקדנציה הראשונה ואותו הרכב רץ בלי תזוזה של מילימטר לבחירות שאחרי, אתה יכול להניח מה קורה כשאני מרוצה מהצוות שאיתי. אבל אם נמצא דרך לשלב את פרנקו הוא בהחלט יכול לתרום".
-ישנם חברים ברשימה שלך שלא מרוצים ממיקומם הנוכחי. הם חוששים שיהיה קשה לשחזר את ההישג בדמות השבעה מנדטים
"כל קופץ גובה שקפץ 2.30 ועשה שיא חושב שיהיה לו קשה לעשות 2.31, טבעי שאנשים יחששו, גם אני. אני פטור מזה?"

-אתה לא במקום השביעי
"אני רוצה להיבחר לראשות העיר. אף אחד לא הבטיח לי את זה. אנחנו צריכים לעבוד קשה כדי לשכנע את הציבור לבחור בנו, זה מה שאנחנו עושים אני וחברי הסיעה האחרים, להיעזר בכל הכוחות שיכולים לשים יד".

-אז מבחינתך דברים לא סגורים?
"לא התחלנו לדבר על זה אפילו, עוד מוקדם מדי. כשבאים חברי הסיעה שלי ושואלים 'מה יהיה?' אני אומר זה לא הזמן לדבר, חכו, ולכן זה לא על הפרק".

-במערכת הפוליטית מציינים כי הצהרת שתתמודד רק לשתי קדנציות
"מי שמצטט אותי צריך לדייק – תמיד אמרתי שאני מתלבט אם להתמודד לשתי קדנציות או שלוש קדנציות, למרות שגם המחשבה הזו של לפרוש אחרי שתי קדנציות עברה בראש. כרגע זה נראה שלוש".

-יש משהו שעדיין מושך אותך בפוליטיקה הארצית על רקע שלל הפרשיות שצצות לאחרונה?
"מושך אותי מאוד מה שאני עושה בראשון לציון, אני נהנה, אני חושב שכל מי שרואה אותי מבין את זה. אם הייתי חושב שאחזור על עצמי בקדנציה הבאה, הייתי לוקח את הרגליים והולך. יש סדרה של חוויות שאני חושב שראשון לציון ואני נעבור יחד ואני חושב שאלו חוויות מצוינות. זה מה שנוטע אותי עמוק בתפקיד הזה.
יש לא פעם דיבורים ביני ובין הקרובים שלי, הציפייה מעצמי שאם ידיי עמוק בתוך הפעילות הציבורית אולי אני לא צריך להסתפק בפעילות רק ברמה המקומית. אם הייתי שבע רצון, יכול להיות שזה לא היה עובר בראשי אבל מכיוון שאני מודאג מאוד, עוברת מדי פעם מחשבה, אבל כרגע ההרגשה שלי כל כך טובה בכל מה שקשור לראשון ולתפקיד שלי, שאני לא רואה כוח צנטריפוגלי שמושך אותי החוצה".

צעד חריג
במהלך השנה החולפת צור ספג ביקורת ציבורית נרחבת שנוגעת בעיקר לשתי פרשות: מכירת היקב ולופט 57 ברוטשילד. לפני כתשעה חודשים החליט ראש העיר לנקוט בצעד חריג ולהגיש קובלנה פלילית נגד חבר האופוזיציה, אסף דעבול, שתקף אותו בחריפות מעל דפי הרשת החברתית פעם אחר פעם. בסיומו של הליך משפטי פורסמה הודעת הבהרה מצד דעבול בה הוא מודיע כי לא האשים את צור בשחיתות, אולם כעת צור מציג פרוטוקול דיון המוכיח כי הנוסח שפורסם לא היה הנוסח עליו הסכימו עורכי הדין של הצדדים בבית המשפט: "נקטתי בהליך חריג כי אני חושב שהפעילות חריגה". אומר צור "אני הייתי באופוזיציה, נכון להיום הייתי יותר שנים שם מאשר בקואליציה, אני יודע איך זה מתנהל.
אסף דעבול הוא חבר מועצה עם כל הכבוד. הוא יושב בדיונים, הוא לא קורא בפייסבוק, הוא נמצא במקומות שבהם הדברים מתרחשים. הוא יודע את הכללים, הוא יודע מה האפשרויות ומה המגבלות וחשבתי שכשבן אדם כמוהו פעם אחר פעם מאשים אותי בשחיתות, אני לא יכולתי לתת לזה להימשך ונקטתי בפעולה הכי חריפה שאפשר, אין ספק שאם הייתי תובע אותו תביעת לשון הרע אזרחית, הייתי זוכה באופן ברור אבל חשבתי שצריכים לעצור את זה כאן ועכשיו, ואני שמח שהתוצאה של זה היא אותם דברים שאסף כתב.
ישפוט הקורא אם הוא כתב מתוך המיית לבו או שהוא שוב אומר דברי שקר. כשהוא כותב שכשהוא דיבר על היקב הוא לא דיבר על שחיתות של דב צור וכשהוא התכוון לבעיות של היקב הוא לא התכוון אליי אלא לגובה המגדלים ולכמות זכויות הבנייה, ההודאה שלו שניתנה בבית המשפט שהוא לא פרסם אותה בסופו של דבר, שבה נאמר שהוא לא מפקפק ולא פקפק ביושרי ובהגינותי, יש לה ערך כלפי לא מי שמימלא מכיר אותי וחושב שאני ישר והגון, אלא כלפי אלו שיכולים להיות מושפיעים מהדברים שהוא אומר, גם אם הם מיעוט שחושבים שמה שהוא אומר זה אמת. זה המסר שבאמצעותו אני צריך להעביר להם שהאיש הזה אומר, אני לא מפקפק ביושרו ובהגינותו של דב צור. זו סתימת גולל על הרבה מאוד דברים שהוא אמר ועל הרבה דברים שהוא יגיד".
-מבחינתך מדובר בסוף פסוק?
"אני לא מצפה שהוא יהפוך להיות תומך נלהב של דב צור. הוא חבר אופוזיציה, התפקיד שלו זה לבקר אותי ולהאיר כל פינה שהוא חושב שהיא לא בסדר. זו חובתו ואני מקווה שימלא אותה בנאמנות לטובת ציבור השולחים שלו. אין לי טענה אם הוא יכעס שדברים נעשים לא נכון, זה לגיטימי לחלוטין. אני חושב שכשאסף ניצב מול השופטת ושמע את מה שיכולה להיות תוצאת המשפט הפלילי, הוא הבין שיש מגבלות לחרצובות לשונו ואני חושב שעכשיו הוא ייזהר כפל כפליים, וחשבתי שזה המסלול ולא שאגרום לו חסרון כיס. אגב אני יכול לעשות את זה גם היום. הסעד הזה לא נפל והוא אפשרי, אבל אני מקווה שהוא יידע את הגבולות ושלא נזדקק לזה".

אסף דעבול מסר בתגובה: "דב צור עובר כל גבול. האיומים שלו זאת כבר סחיטה באיומים. מנסה בכל דרך לאיים עלי, זה לא יצלח לו. השופטת ביקשה שניתפשר וכך עשינו, לצערי הרב הוא עושה כל טעות אפשרית ומסבך את חברי המועצה מהקואליציה להקת המעודדות שלו. יחד עם זאת, לאור החג המתקרב, אני מאחל לו שנה טובה וחג שמח".

-מה דעתך על תפקוד האופוזיציה עד עתה?
"זה לא אחיד, לא כל חברי האופוזיציה נוהגים באותה הדרך. יפת מנחם למשל זו דוגמא למישהו שעושה אופוזיציה שקטה ומאוד עניינית. כמעט כל ישיבת דירקטוריון בחברה העירונית מעלה נקודות שגורמת לנו לחשוב מחשבה נוספת. הוא עושה את זה בצורה מאוד חריפה ותורם תרומה משמעותית לעיר הזו. הוא לא מופיע עם כל תיקון כזה בכתבה בעיתון, זה אומר שהוא חבר אופוזיציה בסגנון אחר. אני לא אומר שכשהייתי חבר אופוזיציה הכל היה לשם שמיים, אבל אני חושב שהוויכוח היה אחר".

-מה היה שונה אז?
"כשהיינו חברי אופוזיציה, במקום שחשבנו שיש טעות מינהלית של השלטון הלכנו איתה עד הסוף. הלכנו לבית המשפט העליון פעם ופעמיים ושלוש וארבע, ועובדה שעם כל הצעקות לא הוגשה עתירה לבית המשפט על הדברים שאני עשיתי. אני חושב שהצלחתי להשפיע על גביית אגרה שמירה בעיר, עשיתי משהו בשביל למנוע את זה, חשבתי שהולכים למכור את קבוצת הכדורגל, פעלתי שם כשחשבתי שתקציבי הפיתוח הולכים למקום לא נכון, הלכתי לבית המשפט וניצחתי את עיריית ראשון ומשרד הפנים גם יחד. בעיניי אלו היה דברים עקרוניים. אני חושב שרוב הנושאים שאנחנו מתעסקים איתם היום הן הערות שוליים בחיי העירייה".
-באחת מישיבות המועצה לאחרונה קמת מהכסא כדי לתת למאיר עקיבא כדור הרגעה. זה היה מעשה ראוי?
"אני חושב שמי שגורר את המועצה לזילות בלתי אפשרית עם הצעות של מוקיון, לא יכול לקבל יחס אחר. הרי בסופו של דבר זה הזמן שאנחנו משקיעים ואיך זה משתקף החוצה לציבור. זה חבר מועצה שמגיע לעיתים רחוקות לישיבות המועצה, לא חוכמה לבוא לישיבה, לעשות הצעה לסדר וללכת הבייתה. הייתי אופוזיציה מתחילת הישיבה עד אחרון הסעיפים הכי שוליים, וישיבות נמשכו ארבע או חמש שעות. לא קורה הרבה פעמים שאני יורד מהכסא שלי וניגש לכסא של חבר מועצה, יכול להיות שזה יאזן חלק מההתנהגויות שלו ואם לא, גם נסתדר".

-אתה שלם עם המכירה של קבוצת הכדורגל לאיל ברקוביץ'?
"להבדיל מחלק מהאוהדים, אני לא עומד כל יום במדרגות וסופר את הכסף. אני חושב שבניית קבוצת ספורט זה לוקח זמן, זה לא מהרגע להרגע. אנחנו קצרי רוח וחסרי סבלנות בכל ענפי הספורט בישראל. שחקן שהגיע מאירופה וכמה משחקים משחק לא טוב, הוא כבר לא שווה כלום. לא משנה שקנו אותו במיליונים על זמן והניסיון המקצועי שלו. אתה מביא גוף זר לתוך מועדון הוא צריך ללמוד, ברקוביץ' שיחק בליגות אחרות, זה עולם אחר, הוא צריך להכיר, אתה משלם שכר לימוד מסוים. זה לא אומר שאני יודע שהוא יצליח, אבל אני חושב שצריכים לאפשר את הזמן הזה ולא למדוד אותו במשחק הראשון או השני. אנחנו הבאנו את אייל בגלל שבראשון לציון יש בעיית שיווק קשה מאוד של הספורט שלה פנימה. איך אני גורם לאבא של ילד בעיר להשאיר את הילד במועדון ולא לתת לו לנסוע לוולפסון או לקרית שלום, שנמצאים במרחק קצר מאוד מכאן למכבי או הפועל ת"א. איך אני משאיר כאן את הכוכבים? למה כל כך הרבה שחקנים למדו בראשון, עברו כאן ולא נשארו פה? יש בעיית שיווק. זה חלק מהסיפור.
לפני עשר שנים חשבתי שאני צריך דמות מושכת שתקשור אליה את הילדים, בגלל זה הבאתי את גיורא שפיגל. אותו רעיון עכשיו, כשנמכרה הקבוצה לברקוביץ', ניהלנו איתו דיאלוג, זה הגיע מאותו מקום. בינתיים לצערי אייל לא יצר קשר טוב עם הקהל. אני לא מאשים רק אותו, אני חושב שנעשו טעויות משני הצדדים. ימים עוד ידברו, יש מחלקת נוער מאוד מסוגרת בעיר ואני רואה שחקנים שעולים לקבוצה הבוגרת בכמות סבירה. תהליך. אני רוצה שכל הקבוצות בעיר יהיו הכי טובות והכי מוצלחות. ניתן לזה עוד הזדמנות, אם לא – אנחנו יודעים גם להיפרד כשהתוצאות לא מגיעות. אני מזכיר כמה מהומות היו כשאיציק פרי נכנס לכדורסל ושם יש קבוצת אוהדים שתומכת בקבוצה לכל אורך הדרך. שרו לא רוצים את פרי בראשון כל משחק והנה תחת הנהגתו זכתה הקבוצה באליפות. אז אני אומר לאט לאט".

-לאחרונה פורקו לוחות אזבסט במבנים במתחם היקב והועלתה טענה שלכאורה העבודות התבצעו שלא על פי מינהל תקין מאחר ומדובר במתחם לשימור
"בתוך היקב יש בניינים לשימור והגגות פורקו מבניינים שלא מוגדרים לשימור ואמורים ללכת להריסה. הבניינים לשימור הולכים להישאר לאורך זמן ולא יכולים לגעת בהם בשלב זה. כל ההיתרים ניתנו כדין, אומרים הגורמים המקצועיים בעירייה ובמשרד להגנת הסביבה, נעשו ביקורות. כל התהליך נמשך שבוע, ההישארות של האזבסט שם לאורך שנים מייצרת בעצמה מפגע. יש אנשים פה עם כל הכבוד שזו העבודה שלהם, מהנדס העיר, אם משרד להגנת הסביבה היה חושב שנעשה משהו לא בסדר, היה נותן לזה לקרות? מה זה הדבר הזה? איזו מן שטות זו?"

-אתה יכול להבין את הביקורת?
"יש בעיה עם ביקורת שנמשכת כבר חודשים ארוכים סביב היקב, שחלק גדול ממנה לא ענייני. מי שאומר שנעשו שם דברים לא כשרים, בסופו של דבר זה לא בידיים שלנו התוכנית הזו, זו החלטה של ועדה מחוזית. עברנו שלושה ארבעה דיונים עם הצוות המקצועי של הוועדה המחוזית, תוכנית שקיבלה תשבוחות, היא תעלה לדיון והוועדה תחליט מה היא מאשרת ומה לא. כל דבר שקשור ליקב מקפיץ פה אש?"

-כשהיית באופוזיציה היית מעלה את הנושא ואומר שזה לא נראה טוב מהצד, שעל פניו יש גורם מסוים שכביכול עושה בעיר ככל שעולה על רוחו
"בן אדם שקונה נכסים בעיר לא יכול לעשות בהם שינויים לפי החוק? הוויכוח על 30 יחידות הדיור, לא אתבטא על זה. לא נוספה שם בניה של מטר אחד שנוסף, אלא השינויים נעשו בתוך הבניין. זה יצא מהידיים של ראשון, אז ארז מוסצ'ו לא יכול כמו שיגידו להשפיע על חבר מועצה כזה או אחר. אלו חברי ועדה חיצוניים שיחליטו בנושא. אני מודאג לשם הטוב שלי ולשם הטוב של עיריית ראשון לציון".

-ישנם הטוענים שהחקירות בדרך, שזה רק עניין של זמן עד שיגיעו חוקרים לבניין העירייה
"מה אתה רוצה שאני אעשה? אז אומרים, מה אני אעשה? יש אנשים שמנסים לייצר אווירה כזו מהיום הראשון שכף רגלי דרכה בלשכת ראש העיר. אני לא מופתע, זה חלק מהחיים ומהיחסים של קואליציה אופוזיציה. יש ביקורת שהיא עניינית וביקורת שהיא לא עניינית. אז אסף דעבול יכול להגיד שעכשיו זה רק המגדלים שהזכירו לו את הולילנד, ואני חושב שהוא התכוון למשהו אחר. זה מה שנאמר וזו החזרה ממנו. בעניין היקב כעס גדול שלי, כי אני מרגיש ש"גנבו" לנו את העסקה, אבל זה לא משנה כי אני רוצה את הכי טוב בשביל היקב, כי אני חושב שהיקב הוא קריטי לראשון לציון".

-לסיום, מה תאחל לשנה החדשה?
"התוכנית האסטרטגית של העיר שאני מוביל היא שתהיה כאן עיר איכותית. אני רוצה שאנשים יגידו, אנחנו עוברים לראשון לציון לא בגלל שיש בה דירות, אלא בגלל שיש בה חינוך ותרבות ובילויים, ואפשרויות תעסוקה מצוינות והתחבורה הציבורית מצוינת, אלו סוג הדברים שאנחנו עושים. כבר הגענו לביסוס אותם כלים שמאפשרים לנו לממש את האסטרטגיה הזו. אני חושב שהתושבים בראשון לציון ירגישו שהם חיים בעיר אחרת, הרבה יותר טובה וזה משתקף כבר היום בסקרים חיצוניים שנעשו, והתפקיד שלי הוא להוכיח שאנחנו מתקדמים במתווה הזה ומתקרבים אליו כמה שיותר מהר".

צילום: אורן הרמן
צילום: אורן הרמן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות