דף הבית / חדשות העיר / "יש כאן הצהרה לציבור"

"יש כאן הצהרה לציבור"

רונן דמארי

הארבעה – עו"ד ליאל אבן-זהר, דורון אוזן, אסף דעבול ורז קינסטליך הציגו חזית אחידה ומסר ברור לפיו הם מוכנים להניח בצד את המחלוקות והאיבה הפוליטית שנוצרה ביניהם לאורך השנים על מנת להוביל לסיום כהונתו של צור.

במסיבת העיתונאים נכח גם אדריכל ההסכם חבר מועצת העיר, עו"ד סורין גנות, שהארבעה התכנסו בביתו לדיון שארך מספר שעות על מנת להגיע להסכמות. גנות הציג את ההסכם והדגיש כי לא יהיה תקף במידה ושניים מארבעת המועמדים יעלו לסיבוב השני. עם זאת, גנות הודה כי אין להסכם כל תוקף משפטי וכי הצדדים יתקשו לאכוף אותו במידת הצורך. עם או בלי קשר להכרזה המשותפת של ארבעת המועמדים – במטה הבחירות של צור פרסמו באותו היום סקר לפיו הוא מנצח את הבחירות בסיבוב הראשון. במסיבת העיתונאים התייחסו המועמדים גם לכך.

יצוין כי גנות פנה באופן רשמי לצור ודרש ממנו לחשוף את הסקר ואת השאלות שלו כמחויב על פי חוק.

קינסטליך אמר: "אף אחד מהיושבים בשולחן אינו טיפש, ברור שכל אחד מאיתנו עשה סקר עוד לפני שיצא למירוץ ואחרי שהתחיל את הקמפיין. אני יכול להבטיח לכם עם יד על הלב, שאין שום קשר בין המציאות ובין הסקר הזה. את הסקר אפשר לנתב לאיזה כיוון שרוצים. כשאני עשיתי סקר אמרתי שאני רוצה סקר אמיתי, לא רוצה להיות בת יענה ולחשוב שהכל טוב. הייתי ממליץ לראש העיר לחשוף את השאלות, על מנת שאנשים יבינו את האמינות של הסקר הזה. לו אני הייתי ראש העיר, הייתי פורש כשאני רואה שמעל 50 אחוזים לא רוצים אותי".

אוזן: "לפי כל הבדיקות שנעשו, מעל 70 אחוז מהתושבים רוצים בהחלפת השלטון הנוכחי".

אבן-זהר: "מה שאתם רואים פה היום הוא מראה שאינו נפוץ במקומותינו, יריבים פוליטיים בעיצומו של קמפיין סוער, מהסוערים שידעה ראשון לציון, שמשתפים פעולה כי הם חושבים שצריך להחליף את השלטון. עיתוי פרסום הסקר אינו מקרי. יתכבד ראש העיר ויציג את הסקר, יש לו חובה לעשות זאת. כולנו עשינו סקרים, יש לנו נתונים כל אחד מהמטות יחשוף את הנתונים שלו על פי שיקול דעתו. אני כרגע חושבת שהציבור אומר 'לא לדב צור' ".

-איך ההסכם יוכל לבוא לידי ביטוי הלכה למעשה?

דעבול: "לא סוד שאנחנו כעסנו אחד על השני, אני וליאל כעסנו האחד על השנייה אני ורז קרוב לשמונה שנים לא דיברנו, לא סוד שאוזן ורז כעסו אחד על השני, אנחנו החלטנו לוותר על הכעסים שלו, על האמוציות שלו ועל האגו המנופח שלו. אני בתקווה שגם בערים אחרות ילמדו לעשות את זה. עשינו פעולה וכל אחד מאיתנו פוגש מבוקר עד לילה תושבים בכל צומת. זו הייתה הבקשה ששמענו בכל מקום, לא היה חוג בית אחד שלא שמענו למה אתם לא מתאחדים. אמרנו הציבור רוצה הציבור יקבל. הציבור באמת ובתמים לא רוצה את דב צור וזה אומר שאם הוא יעלה לסיבוב השני וזה אגב לא בטוח – בסקרים שלנו הוא לא כל כך בטוח. החלטנו שאחד מאיתנו עדיף עליו והשלושה האחרים יתמכו בו".

אבן-זהר: "יש כאן הצהרה לציבור – אני רוצה שתבינו, אני לא יכולה לגרום למישהו מהמצביעים שלי ללכת בכוח לקלפי. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ובסך הכל מבקשים את אמון הציבור בנו, אנחנו יכולים רק לייצר כאן מנהיגות משותפת ולומר אנחנו חושבים שנכון ליום הזה אנחנו במאבק על הבית, במרחב ציבורי שדורש החלפת שלטון. אני יכולה לומר שאעמוד מאחורי ההסכם ואני מאמינה שכך גם חבריי".

אוזן: "ההסכם הזה מחייב את כל החתומים עליו. אנחנו חייבים דין וחשבון אך ורק לציבור. ומי שלא יעמוד בזה, הציבור ישפוט אותו. עשינו את זה בשקיפות, נצא מכאן ונמשיך לנהל קמפיין זה מול זה, אבל אם יגיע הרגע ואחד מאיתנו יעמוד בסיבוב השני מול דב צור – השלושה האחרים יתמכו בו".

בהודעה משותפת שפרסמו ארבעת המועמדים נאמר בין היתר כי הסקרים בראשון לציון מעידים על קרב צמוד לראשות העירייה ועל התכנות גבוהה לסיבוב שני של בחירות בשל ריבוי המועמדים לראשות העיר.

בהודעה מצוין כי ההסכם שנחתם לאחר "משאים ומתנים חשאיים", מצהיר על כוונת הצדדים לתמוך זה בזה במידה ומי מהם יעלה לסיבוב שני של בחירות מול צור. במסגרת ההסכם התחייבו הצדדים לסייע לקמפיין של המתמודד/ת המוביל/ה בסיבוב השני, ולתמוך בהתמודדותו/ה על ראשות העירייה מול דב צור.

להסכם לא יהיה תוקף במידה והסיבוב השני לא יתקיים מול צור, אלא יערך בין חלק מהצדדים לבין עצמם.

 

"שמים את האגו בצד"

בהודעה נאמר: "אנחנו ערים לכך כי הציבור ברובו מאס בשלטון הנוכחי ומבקש לרענן ולהחליף אותו, ושריבוי המועמדים עשוי להקשות על החלפת השלטון עקב הסיכוי לסיבוב שני של בחירות. לפיכך, החלטנו להקשיב לרחשי ליבו של הציבור, להתגבר על המחלוקות האישיות הקיימות בין חלק מהמתמודדים, לשים בצד ענייני אגו, ולפעול במשותף מתוך אחריות ציבורית לקידום החלפת השלטון שהסתאב. אנחנו מאמינים שזהו רצונם של מרבית התושבים, בוחרינו, אשר חפצים בשינוי ורענון השלטון, ולכן בחרנו לייצר קואליציית מתמודדים שתביא למהפך המתחייב, ולהבטיח לראשון לציון שלטון נקי יותר".

אסף דעבול: ״כל מה שעמד לנגד עיני זהו בקשת תושבי העיר להתאחד ולהחליף את השילטון הקיים״

דורון אוזן: ״הציבור רוצה מנהיגות חדשה. ריבוי המועמדים מכריח אותנו ללכת לסיבוב שני ומפזר את הקולות ולכן כדאי להתאחד סביב המועמד בעל הסיכוים הטובים לנצח ולקיים את רצון הציבור״.

ליאל אבן-זהר:״כולנו מאוחדים בדעה שיש להחליף ולרענן את השלטון הקיים. ההסכם הזה נועד להבטיח, מתוך אחריות ציבורית,  שככל שיהיה סיבוב שני של בחירות, רצון בוחרינו יתגשם״

רז קינסטליך: ״ראשון רוצה שינוי וראשון צריכה שינוי. הקואלציה הזו מייצגת את הרוב המכריע של תושבי העיר שאמרו את דברם והיא מבטיחה שעידן דב צור הגיע לקיצו״.

 

ממטה הבחירות של דב צור נמסר בתגובה: "העסקה בין רז, אוזן, דעבול וליאל מוכיחה מעל לכל ספק סביר עד כמה מסוכן להפקיר את ראשון בידי חבורה של עסקנים מתוסכלים. כל הסקרים שנעשו מוכיחים מעל לכל ספק שאיש מהם לא יהיה ראש עיר. הניסיון ליצור חזית של סחטנות פוליטית לא תועיל. החבירה עם דעבול היא הוכחה ניצחת שלא טובת העיר מעניינת את קבוצת העסקנים בע"מ, אלא טובתם האישית, הג'ובים והשכר. אני יכול להרגיע את תושבי ראשון לציון: הקומבינה הזו לא תעבוד. הניסיון להסתיר את הדיל המסריח מעיד על חותמיו".

 

ממטה הבחירות של המועמד לראשות מוטי עג'מי שלא חתם על ההסכם נמסר: "עכשיו הכל ברור: הבחירות לראשות העיר ראשון לציון הן רק בין מוטי עג׳מי לדב צור. כל יתר המועמדים חתמו ביניהם על הסכם הדדי שבו הם מבקשים להבטיח להם את תפקיד הסגן והם לא חושבים שהם מסוגלים לנצח ולנהל את העיר.

מוטי עג׳מי הוא המועמד המוביל לראשות העיר ראשון לציון בזכות הניסיון, היושרה והאחריות, והוא זה שיקבע וינווט את הרכב הנהלת העיר מיד לאחר שייבחר לתפקיד ראש העיר״.

 

צילום: רונן דמארי

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות