דף הבית / חדשות העיר / יוכפל פרויקט המתקנים הסולאריים על גגות מבני הציבור בעיר

יוכפל פרויקט המתקנים הסולאריים על גגות מבני הציבור בעיר

רונן דמארי

עיריית ראשון לציון, באמצעות החברה הכלכלית, תכפיל ויותר את שטחי המערכות הסולאריות המותקנות על גגות מבני ציבור ברחבי העיר. מזה שש שנים שהחברה הכלכלית מייצרת כ-1300 קילו וואט של "חשמל ירוק" בשנה. מדובר בחשמל נקי, ללא פליטות וזיהום אוויר ותוך שימוש יעיל באנרגיית השמש. מלבד ההשלכות הסביבתיות והחינוכיות, ההכנסות עומדות על כ-3.4 מיליון ₪ בשנה ורווח שנתי למערכת העירונית של למעלה ממיליון ₪ בשנה. הכנסות אלו חוזרות כהשקעה עירונית בפרויקטים שונים.
כאמור, לאור הצלחת הפרויקט, תרחיב החברה הכלכלית, בראשות ניצן פלג, את שטחי המערכות הסולאריות ל-30 גגות נוספים ברחבי העיר שיפיקו 1800 קילו וואט ובסך הכל תייצר העיר חשמל ירוק של כ-3.1 מגה-וואט.
באגף לפיתוח עסקי בחברה הכלכלית, שאמונים על הפרויקט, ערכו סקר גגות מקיף ומפורט, ביצעו בדיקות איטום, ובסופו של תהליך איתרו גגות נוספים המתאימים לפרויקט, ביניהם קאנטרי 360. בשבועות הקרובים יתפרסם מכרז לתכנון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של המתקנים הנוספים. כמובן שהתקנת המתקנים הסולאריים מלווה כמובן בקבלת כל האישורים הנדרשים, לרבות אישורי מהנדסים, יועצי בטיחות ואישור חברת החשמל. המערכות עומדות בכל התקנים הנדרשים והינן בטוחות לשימוש. סטנדרט המערכות הינו מהמתקדם ביותר הקיים בשוק.
ראש העירייה, דב צור, אמר: "פרויקטים אלו מהווים מסר, הן לתלמידי בתי הספר והן לציבור הרחב, על החשיבות שבשמירה על איכות הסביבה, פיתוח בר-קיימא והתייעלות אנרגטית, למען הדורות הבאים".
מ"מ יו"ר הדירקטוריון בחברה הכלכלית, אייל מושיוב, אמר כי הפרויקט הזה משקף למעשה את שילוב הערכים והמדיניות של החברה "בפרויקט הזה יש מסר חינוכי, סביבתי וקהילתי. בסופו של דבר ההכנסות מהחשמל חוזרות לציבור וכולם מרוויחים".
בעירייה רואים חשיבות גדולה בקידום החינוך לשימוש באנרגיות חלופיות, במציאת פתרונות לצמצום זיהום האוויר, בחיסכון במים ובשיפור איכות החיים של כלל התושבים. מלבד פרויקט זה, העירייה חוסכת חמישה מיליון שקלים בצריכת מים בכך שהיא משקה את כל הגינות הציבוריות במערב העיר באמצעות מי הגשמים שנוקזו באגמים המלאכותיים במערב העיר. כמו כן, אגף החשמל בעירייה נמצא בתהליך להחלפת כל הנורות בעיר לנורות לד חסכניות שמובילות לחיסכון של יותר מ-40 אחוזים בהוצאות החשמל על תאורה ציבורית שהם מיליוני ₪ בשנה.
צילום: החברה הכלכלית

פאנלים סולריים על מבני חינוך
לוחות סולאריים על גג בית ספר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות