דף הבית / חדשות העיר / יוזמה: קרית גמלאים בראשון לציון

יוזמה: קרית גמלאים בראשון לציון

רונן דמארי

יוזמה מבורכת: לדברי אמיר סולרסקי, יו"ר מטה יש עתיד ראשון לציון, הקמת המיזם תהפוך לעוגן מרכזי ותומך למען אוכלוסיית התושבים הוותיקים של העיר.
בהודעה שפרסם המטה השבוע מצוין כי על פי נתוני העירייה היו ב-2015 קרוב ל-45,000 אזרחים ותיקים בעיר, המהווים קרוב ל-20% מאוכלוסיית העיר אך לפי הנתונים הללו רק 2,000-2,500 מהם מגיעים לפעילויות העירוניות כגון מועדונים וחוגים.
את המיזם הוא הסביר כך: "המטרה שלנו היא לייסד מקום אחד מרכזי שיהיה 'בית' במלוא מובן המילה, לאזרחים הוותיקים שלנו. מחקרים וסקרים מוכיחים כי ההיענות הדלה של הגמלאים לפעילויות עירוניות מקורה באי התאמה לדור הגמלאים הנוכחי שלו דרישות איכותיות בהיבטים חברתיים-תרבותיים. אלה פתרונות חלקיים ולא עדכניים, שאינם מביאים בחשבון רבדים שלמים של אוכלוסייה שמייחלת לעניין ולאתגר גם בגיל השלישי. זו נקודת המוצא שלנו – עדכנות והתאמה לדור השלישי התוסס שמחפש איכות חיים עניין וגם נוחות, בלי להתרוצץ יותר מדי".
עוד מסר סולרסקי: "קריית הגמלאים תשתרע על שטח של עשרות דונמים ותהיה פתוחה 24/7, כולל תחבורה נוחה מכל קצווי העיר. הקריה תכלול מוקדי בילוי ונופש המותאמים לגיל השלישי, ביניהם, פעילות גופנית במתקנים המותאמים לחתך הגילאים הספציפי, השלמת והרחבת השכלה, מגוון חוגים, הרצאות, טיולים, מופעי תרבות, ייעוץ פנסיוני, ביטחון אישי, תמיכה רגשית, הנחייה קבוצתית, מוקד לבדיקות רפואיות שגרתיות סדירות לשוהים בקריה ואף מלונית ללינה במידת הצורך. מדובר על תוכנית הוליסטית יחידה במינה, שאנו בונים בעזרת מומחים מהארץ ומחו"ל. לפי התכנון, תוקם מינהלת עירונית, שתבנה ותנהל את המסגרת הכלכלית והמקצועית של המיזם, כולל אנשי מקצוע מומחים בתחום. תושבי העיר הוותיקים זקוקים למענה ייחודי כזה ואנו נשאף לממש אותו בשלמותו. אנו רואים בתושבי העיר הוותיקים שותפים לחשיבה ולעשייה ולפני היציאה לדרך אנו נפנה אליהם, נציג את התוכנית ונשמח לקבל משוב".

אמיר סולרסקי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות