דף הבית / חדשות העיר / חוק המרכולים: בעירייה ממתינים

חוק המרכולים: בעירייה ממתינים

רונן דמארי

על רקע חוק המרכולים, שר הפנים, אריה דרעי, לא אישר את תיקון חוק העזר שמועצת העיר ראשון אישרה ומאפשרת פתיחת מרכולים וקיוסקים בשבת באזורי התעשייה בעיר וברחובות מרכזיים: ז'בוטינסקי, הרצל, רוטשילד וירושלים. למעשה העירייה ביקשה לשמור על הסטטוס קוו שנהוג בעיר ולכן, כבר בדצמבר 2017, טרם הוחל חוק המרכולים, התכנסה מועצת העיר בראשון לציון ואישרה את התיקון.

לאור העיכוב בתשובת משרד הפנים, הגישה העירייה, בחודש אפריל האחרון, עתירה לבג"צ שבו נכתב: "הסדר זה תפור על מידותיה של אוכלוסיית העיר ומבטא היטב את צרכיה. התיקון אושר ברוב מכריע של חברי מועצת העירייה, המהווים את נציגיה האותנטיים של אוכלוסיית העיר והחלטתם מבטאת את רצונם ואינטרסיהם של תושבי העיר…. ההסדר מושא התיקון מאופיין בריסון ובמידתיות במטרה מובהקת לאזן בין האינטרסים של חלקיה השונים של אוכלוסיית העיר, ובפרט בין הציבור המכונה חילוני לבין ציבור שומרי המסורת". כאמור, כעת מחכים בעירייה להכרעת בג"צ.

עוד נמסר כי בתחילת חודש מאי 2017, הנחתה הנהלת העירייה את צוות המטה לפעול לגיבוש תיקון חקיקה נרחב (רפורמה) בכל הנוגע לשעות פתיחת עסקים.

ראש העיר, דב צור: "אנו מתכוונים להילחם על אישור התיקון לחוק העזר, ואף היינו הראשונים שהגישו עתירה לבג"ץ בעניין כבר לפני מספר חודשים. תמוה בעינינו שמנכ"ל משרד הפנים נזכר להתייחס למכתב שנשלח אליו כבר לפני מספר חודשים והוא לא הואיל להתייחס אליו לפני הגשת העתירה. כרגע, ההודעה של משרד הפנים חסרת משמעות כיוון שהעתירה עומדת לפתחו של בג"צ" על רקע חוק המרכולים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות