דף הבית / חדשות העיר / חוזרים לבניין העירייה

חוזרים לבניין העירייה

רונן דמארי

לאחר ימים דרוכים במיוחד, בהם עקבה צמרת העירייה ורבים מתושבי העיר אחר ההתפתחויות בחקירה המשטרתית בעירייה, הגיעו השבוע סנגוריו של צור להסכמות עם החוקרים ביחידת 433, לפיהן צור ישוב לעבודתו ביום רביעי (אמש). עם זאת, במסגרת ההבנות סוכם כי צור ישוב תחת מספר הגבלות: הוא לא יוכל להשתתף (אף לא כצופה) בישיבות של הוועדה לתכנון ובניה, של ועדת המכרזים בעירייה ובחברה הכלכלית, והוא לא יוכל לדון בכל נושא הקשור לאחד המעורבים בתיק. ההגבלות לפרק זמן של כשלושה חודשים עד לתאריך ה – 24 באפריל. הצדדים סיכמו כי צור יוכל לבקש לדון בנושא ממוקד בוועדה לתכנון ובנייה, כאשר הבקשה תיבחן באופן ענייני על ידי היחידה החוקרת ותאושר על פי שיקול דעתה.
התנאים התקפים לגבי צור, תקפים גם לגבי סגנו יוסי חממי והמשנה לראש העיר אייל מושיוב, שנעצרו יחד אתו בפרשה שהתפוצצה בתחילת חודש דצמבר.
כזכור, צור נעצר לפרק זמן של תשעה ימים ושוחרר למעצר בית שהסתיים. בשבועות האחרונים הוא היה מורחק מהעירייה ומהחברה הכלכלית במסגרת הפרשה בה הוא נחקר.
גורם בכיר בעירייה סיפר השבוע ל"גל גפן" אודות האווירה במסדרונות לקראת חזרתו של צור: "אין ספק שהסיפור הזה פגע בו מבחינה תדמיתית באופן מאוד קשה, החזרה היא ההזדמנות מבחינתו לתקן את הנזק שנוצר. אני יכול להעריך שהוא איבד תומכים כי אחרי הכל ראשון לציון זו לא בת ים או אשקלון. אסור לשכוח שהתדמית שלו ניצחה את מערכות הבחירות האחרונות. אם המשטרה הייתה אומרת שאין שום חשד וסוגרים את התיק, זה היה אחרת, אבל הוא עדיין חשוד ומורחק מהוועדה לתכנון ובניה והחברה הכלכלית שזה הלב של העיר. הוא לא יכול להחליט שם כלום. זאת אומרת שהוא עדיין תחת חקירה. בינתיים ביקשו מראשי המינהלים שיכינו תכנית שתציג מה הם עשו בחודשיים האחרונים כדי להראות לדב, באמת שאי אפשר לדעת מה יתפתח".
חברת מועצת העיר, עו"ד ליאל אבן-זהר, מסרה: ״בחודשים האחרונים יש עננה כבדה מעל ראשון לציון והעומד בראשה של חשדות למרמה והפרת אמונים, קבלת שוחד וקשירת קשר לביצוע פשע. בעיניי, ספק אם ראוי שראש עירייה שנעצר לעשרה ימים בהחלטת שופט, בחשדות כה כבדים, ישוב לכהונתו ולשכתו וימשיך לנהל את העירייה כרגיל. צור, כמובן, עדיין זכאי, ושמורה לו, כמו לכל אדם, חזקת החפות. אבל לנוכח המגבלות הנרחבות שהוטלו עליו, אשר במידה רבה הופכות אותו בימים אלו ל״ברווז צולע״, שלא יוכל לנהל דה-פקטו כמעט דבר בעיר, אולי פרט ליחסי ציבור. הייתי מצפה שראש העירייה יבחן את האפשרות להשעיה עצמית, ויעשה זאת מרצון, עד להחלטת גורמי החוק אם להעמידו לדין, בתקווה שהחלטה זו תהא מהירה ככל האפשר״.
בתוך כך, חבר הכנסת דוד ביטן נחקר השבוע בפעם השישית, כאשר גם הפעם בחר לשמור על זכות השתיקה. במשטרה ממשיכים לנסות ולגייס עד מדינה בפרשה המסועפת.

מקורביו של צור אמרו: "הוא שמח לחזור לעבודה מלאה בתפקידו כראש העיר. יתרת ההגבלות המועטה שנותרה נעשתה בהסכמה וגם היא תבוא לסיומה בעוד שבועות ספורים. כמו שנאמר מתחילת החקירה, דב צור מקווה שחקירת המשטרה תמוצה במהירות האפשרית על מנת שתוסר כל עננה לגבי התנהלותו".
גורמים בכירים בעירייה: "המתנו בקוצר רוח  לחזרתו לתפקיד. חסרונו הורגש ואנו מצפים כי ישוב במהירות להוביל את העובדים ולקדם את הפרויקטים הרבים הממתינים על שולחנו".
בכירה אחרת בעירייה אמרה כי: "המתנו בקוצר רוח לחזרתו לתפקיד. חסרונו הורגש ואנו מצפים כי ישוב במהירות להוביל את העובדים ולקדם את הפרויקטים הרבים הממתינים על שולחנו, אם זה בתחום החינוך, הפיתוח או התחבורה. כל מי שמכיר אותו יודע כמה הוא דומיננטי ומסור, ורוח המפקד שלו הייתה חסרה לנו. אנחנו, שמלווים אותו יום יום, כבר שנים רבות, בטוחים שכל הפרשה הזו תסתיים בלא כלום, כי אין אדם ישר ממנו".

דב צור

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות