דף הבית / חדשות העיר / חגיגה של עברית ב"רעות"

חגיגה של עברית ב"רעות"

מי ליאור

בבית הספר רעות התקיים שבוע פעילויות לתלמידים, שהוקדש לשפה העברית. הפעילויות כללו מפגשי שכבה עם הסופרים שלמה אבס ואורית רז, שנערכו לתלמידי כיתות ב-ג' כמו גם עם הסופרת עפרה גלברט-אבני, שדיברה על ספרה האחרון "בגובה העיניים", מקורות ההשראה שלה לכתיבתו ועוד. טרם המפגשים קראו התלמידים את ספריהם של הסופרים ושאלו שאלות הכנה ענייניות מתוכם.
השחקן והיוצר רן ורדי, בחר לדבר על יצירותיו של אריך קסטנר בפני תלמידי כיתות ד', והמחיז קטעים מתוכם. תלמידי כיתות א' לא נותרו מאחור ואלה נהנו מהופעתה של הזמרת אסתי ניסים, ששרה קובץ שירים ידועים מתוך יצירותיו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק. התלמידים שאך לא מזמן סיימו את לימודיהם בגן, זכרו את השירים המהווים נכס צאן ברזל בתרבות הישראלית, ושיתפו פעולה בהנאה מרובה עמה.
בין רצף האירועים נערכו הפסקות מיוחדות דוגמת "הפסקה קוראת" שיועדה לעיון וקריאת ספרים בספריית ביה"ס, "הפסקה יוצרת" שהוקדשה ליצירת סימניות לספרים וספרונים, "משחקים בעברית" – משחקי לשון בין התלמידים להעשרת אוצר מילים.
לערך המוסף של החגיגה הגדולה תרמו התלמידים הבוגרים יותר, באיסוף קרטוני החלב עליהם מוטבעות מילים עבריות שחודשו על ידי האקדמיה ללשון העברית. אלה הוצגו במבואת בית הספר, כשמדי יום הוצגה חידת לשון חדשה שעסקה בתצורת המילים המחודשות על ידי האקדמיה. בנוסף, הוצגו לתלמידים חידות ספרותיות (העוסקות בספרים ובסופרים) תואמות גיל ושכבה. החידות חוברו על ידי קבוצת "מועדון קוראים", שדאגה לרשום מדי בוקר על לוח במבואת בית הספר את שמות הפותרים נכונה.
מנהלת בית הספר, אילנה שוורץ: "ב"יום הלשון העברית" הפעילה קבוצת "מועדון קוראים" של בית הספר את התלמידים בכיתות, כך שהתלמידים לימדו את עמיתיהם על אליעזר בן יהודה ותרומתו, בליווי סרטונים ושירים. ניכר כי החגיגה והפעילות המגוונת, העשירה והעצימה את תלמידינו. אני מברכת את אנשי הצוות החינוכי, שהיו שותפים לעשייה המגוונת והמעשירה".

צילום: באדיבות בית הספר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות