דף הבית / חדשות העיר / "זה אינו הפתרון הנכון"

"זה אינו הפתרון הנכון"

רונן דמארי

השבוע נסעה ליאל אבן-זהר לדיון התנגדויות של הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) בנושא. אבן-זהר הציגה את עמדתה ואת עמדת התושבים המתנגדים לשינויים המתוכננים, בטענה כי יגרמו לעיר נזק רב יותר מתועלת.

לאחר הדיון היא ציינה: "עליתי לירושלים לדיון התנגדויות בות״ל, בשמי ובשם עשרות ומאות תושבים- על הקו החום‎. ראשון לציון עומדת היום בפני החלטות אדירות שישנו פניה ועלולות לגרום נזק רב לתושבים ולעסקים- לעשרות שנים‎.

עוד פחות מחודש הבחירות וראש העירייה רוצה הישג פוליטי, להכריז על בניית הקו הזה בעצמו ומהר. אבל אני רוצה שנחשוב על הדורות הבאים ועל מה נכון לעיר‎.

ליאל אבן זהר

אז הלכתי להגן על התושבים שלנו והעסקים שלנו, והתנגדתי למעבר הקו דרך רחוב כורש ושכונת נווה חוף בעיר, ולתוואי העל קרקעי דרך ירושלים-רוטשילד ורחוב הכרמל‎. נכון, גוש דן זקוק לרכבת (תחתית) כמו לסטנט לעורקים סתומים וראשון לציון משוועת לפתרון תחבורתי ומהיר, אבל הקו העילי, המתוכנן בטכנולוגיה מיושנת של הרכבת הקלה משנות ה- 70, שיוצר קרינה חשמלית, שיחסום חניות פרטיות, שיעבור ליד בתי תושבים ובאמצע שכונת מגורים, ושיגרום לבלבול מוח והפרעה של שנים לעסקים, ובסוף- יאפשר לנו להגיע תוך שעה וחצי לתל אביב- פשוט אינו הפתרון הנכון לא לעיר ולא לגוש דן"‎.

עוד היא הוסיפה: "עדיף בהרבה לסלול, בעשירית מחיר, כמעט מיידית, מסלול של אוטובוסים חשמליים ומהירים, כמו המטרונית בחיפה- בלי פגיעה בעסקים, בלי חסימת חניות תושבים, בלי עיכוב של שנים וחפירות, ועם אפשרות עתידית למטרו אמיתי שיחצה את העיר מתחת לקרקע ויביא אותנו במהירות ויעילות מצד אחד של גוש דן למשנהו‎. מדינת ישראל, משרד התחבורה, עיריית ראשון לציון הגיע הזמן להתעדכן, ולהחליט באומץ על פתרונות תחבורה ארוכי טווח".

ראש העיר דב צור, מסר בתגובה: "במשך חמש שנים ליאל אבן זהר עסוקה בלהתנגד לכל דבר טוב שקורה בראשון לציון, היא מתנגדת למתחם האלף, שהוא אחד ההישגים הגדולים ביותר בכל גוש דן והיא מתנגדת למהפכת התחבורה הציבורית שאני מוביל. לצערי זו התנגדות הנובעת מבורות, חוסר ניסיון וראייה אנטי חברתית ואנטי סוציאלית המנוגדת לכל תפיסה מתקדמת הקיימת כיום בעולם המערבי".

מהעירייה נמסר בתגובה:" הקו החום של הרכבת הקלה הינו פתרון תחבורתי נחוץ ביותר לעיר. התכנית נגזרת מתכנית מתאר ארצית אשר אושרה לפני כעשור וכוללת את כל רשת הרכבות הקלות בגוש דן. בדיון שהתקיים בוועדה לתשתיות לאומיות ביום 7.10 הציגו נציגי העירייה את ההשגות הרבות שגובשו על ידי הצוותים המקצועיים לאחר שיח פורה ושיתופי עם הציבור הרחב שהתקיים במהלך חודש אוגוסט וכלל התייחסויות פרטניות לתוואי הקו במרכז העיר, במערבה ובמזרחה. הכל במטרה לצמצם את הפגיעה בתושבים ולתת שירות תחבורתי מיטבי. במקביל מקדמת המדינה בשיתוף העירייה מהלכים של הקמת מטרו , קווי העדפה לאוטובוסים (מהיר לעיר) שינוי במערך התחבורה הציבורית , סלילת נתיבי אופניים ועוד, כך תתאפשר רשת תחבורה ציבורית מקיפה ומיטבית לעיר אשר הקו החום הינו אחד מהחלקים בה."

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות