דף הבית / חדשות העיר / "הסיכויים שלי מצוינים"

"הסיכויים שלי מצוינים"

רונן דמארי

אסף דעבול כיהן עשר שנים בקואליציה העירונית, כסגנו של ראש העיר הקודם מאיר ניצן, אולם עם תחילת כהונתו של דב צור, הוא עבר לספסלי האופוזיציה. בקדנציה החולפת הוא מיצב את עצמו כאופוזיציונר בולט, שמרבה לבקר את התנהלותו של צור ומכריז בראש חוצות כי לא פעם התנהלות העירייה אינה תואמת את אמות המידה של מינהל תקין. בחודשים האחרונים הוא עובר בין בתי התושבים ומבקש מהם כי ייתנו לו את קולם, על מנת לחולל את השינוי שלדעתו העיר זקוקה לו עד מאוד. בריאיון ל"גל גפן" הוא מספר על התמיכה לה הוא זוכה ומשוכנע כי תוצאות הבחירות הפעם יהיו שונות לחלוטין מתוצאות הבחירות הקודמות: "הסיכויים שלי מצוינים. אני סומך על התושבים, בפעם שעברה שהתמודדתי זה היה מול הרבה רשימות שתמכו בדב צור. הפעם הציבור אוהב אותי, מחבק אותי, תומך בי, אני רואה את האהדה ברחוב ובבתים. מזה שלושה חודשים אני עובר מדלת לדלת, הציבור מכניס אותי הביתה, מכבד אותי, בכל יום אני משיג מספר רב מאוד של משפחות תומכות ואני מאמין באמונה שלמה שאני עולה לסיבוב השני ומאמין שאנצח כי התושבים רוצים שינוי".

-מה אתה שומע מהתושבים?

"שום דבר לא מפתיע אותי. הציבור לא רוצה את דב צור, הוא שבע ממנו. מדברים איתי על שחיתות, אני לא מדבר על אף מועמד אלא רק על עצמי. אני אומר שהייתי סגן ראש עיר בתקופת מאיר ניצן, שחשפתי את השחיתות ונאבקתי בכל התקופה הזו ומראה להם את הפעולות שעשיתי לאורך השנים, ומספר להם את הדברים שאני מתכנן לעשות במועצת העיר בקדנציה הבאה. הרי הציבור בדרך כלל מבקש לדעת גם מה תעשה, לא רק מה עשית. מה עשית כולם כמעט יודעים, אבל מה תעשה זה מה שמעניין אותם ובאמת אני רוצה לשנות הרבה דברים".

-כמו מה למשל?

"בנושא החינוך אמרתי שהמצב לא טוב לאורך שנים, ביקשתי להעלות את תקציב החינוך פר ילד לחינוך בעשרות אחוזים, כולם הצביעו נגד. היום כל המתמודדים מפרסמים שהם הולכים להשקיע בחינוך. איפה הייתם כשאני העליתי הצעות לסדר? למה הצבעתם כולכם נגד? רק לאחרונה ראש העיר פרסם שהתקדמנו בנושא הבגרויות, אבל צריך לבחון את הפרמטרים האחרים ולראות שאנחנו במצב גרוע. אחת הפעולות שאני מתכוון לעשות זה להשקיע כסף רב בחינוך. אפשר לעשות דברים אדירים למען החינוך. העליתי גם הצעה לסדר של שינוי שיטת המדידה מברוטו לנטו. העליתי את זה במועצת העיר".

-בעירייה טוענים שאין להם אפשרות לשנות את שיטת המדידה

"חד משמעית יש להם אפשרות. ראש העיר וכל חברי המועצה התנגדו לכך. למה במקומות אחרים כן אפשר? תל אביב, רמת גן, חולון וערים אחרות נוהגות לפי שיטת הנטו ולא הברוטו. אם מחר אני פונה למשרד הפנים ואומר להם אני מאוזן, אני רוצה לשנות את השיטה הם לא יוכלו להתנגד, אני פונה לבית המשפט אני זוכה בהליכה וזה מה שאני מתכוון לעשות. אני אוזיל את הארנונה בכעשרה עד 12 אחוזים לפחות על ידי שינוי השיטה. במשרד הפנים לא יוכלו להתנגד".

-הפנייה שלך למשרד הפנים בנוגע לעסקת מתחם אלקטרה לא ממש הועילה

"סיפור אלקטרה הוא סיפור מורכב. בשנת 2007 אלקטרה חתומה איתנו על הסכם פשרה שבשנת 2021 הם עוזבים ללא שום טענה ואנחנו מקבלים מהם בכל שנה בסביבות 8 מיליון שקלים חכירה וארנונה. אם יש לך נכס שנותן לך תשואה, אתה לא מוכר אותו, אלא אם אתה צריך כסף. פניתי למשרד הפנים ומה הם אומרים לי? זו עירייה חזקה, היא יכולה לעשות מה שהיא רוצה. אז אם אנחנו עירייה חזקה ויכולים למכור נכס, במה שנראה לדעתי כחצי מחיר כי המחיר שלו הוא לפחות 360 מיליון שקלים ומכרו ב-185 מיליון שקלים ללא מכרז, זה הזוי, אז לא יכולים להגיד מצד אחד העירייה יכולה וכאן לא יכולה. אני אוכל חד משמעית להוריד ארנונה. הציבור ראה שנלחמתי על אורוות הברון והצלחתי לחסוך 20 מיליון שקל, הצלחתי להציף את הסיפור של הלאגו, של הלופט ברוטשילד ואני היחיד שנלחם במכירת היקב מלחמת עולם. עשיתי קמפיין של ממש בפייסבוק וקיבלתי המון תגובות, רובן אוהדות ותומכות".

-מתי החלטת שאתה מתמודד שוב לראשות העיר?

"תראה, קודם כל לא הפסקתי לחשוב על כך לאורך כל הקדנציה, כבר כשהסתיימו הבחירות הקודמות. עד לפני שלושה חודשים המשפחה שלי אמרה – "עזוב הציבור לא יודע להעריך, בשביל מה לך". זו לא קלישאה, אני עם המספר שלי כבר 26 שנה, בכל מקום אני מפרסם אותו. תראה לי עוד אחד כזה בארץ שנותן את המספר שלו ונותן לכל בית אב את מספר המכשיר שלו. אני מטפל ביום יום לאורך כל הקדנציה, בין שלושה לעשרה אנשים בטלפון או בפגישות במשרד ולפעמים באים אליי גם הביתה. עכשיו אשתי והילדים אומרים לי, אתה כל הקדנציה עובד ויש שניים שלושה מתמודדים שהיו בקואליציה והצביעו על כל הפרשיות, והציבור אדיש וכפוי טובה. אני אומר להם – אני מאמין בציבור ושהפעם יידע להעריך את המלחמה שלי בשחיתות, ושהייתי לכל אורך הקדנציה לרשותו".

-התאכזבת מתוצאות הבחירות הקודמות?

"התאכזבתי, זה טבעי. אין אדם ווינר שמפסיד ולא מתאכזב. גם כאני משחק עם הנכד שלי שש בש ואני מפסיד אני מתאכזב. אני ווינר".

-לא עברו לך מחשבות על פרישה?

"לא, אני אוהב את העבודה הזו, אני אוהב את העשייה. בשבילי זו הנאה אחת שלמה, אתה לא הולך לעשייה ציבורית בלי אהבה, אני אוהב את זה. יש אנשים שתתן להם לעשות עוד מיליון ועוד מיליון, אני תן לי לעזור לאנשים. מי עוד הולך לדפוק על דלתות כבר שלושה חודשים, אנשים מקבלים אותי עם אבטיח, עושים ארוחות, מאלתרים חוגי בית, זה כיף. אני רואה את זה ביום שאנשים יודעים להעריך, מכבדים אותך. אתה רואה תמונה שונה לגמרי מהבחירות הקודמות. ניגשים אליי אנשים ואומרים 'הפעם אנחנו איתך, אנחנו נעזור לך' ".

-עם כל הניסיון שלך, אתה יכול לבוא ולומר שזו מבחינתך ההזדמנות האחרונה?

"אתה אף פעם לא יכול לדעת מה זו הזדמנות אחרונה. תראה את דב צור – התמודד שלוש פעמים ובסוף זכה. אני רואה מועמדים אחרים שמספרים סיפורים, שהיו עד לא מזמן בקואליציה ומסתירים את זה. אני מאמין באמונה שלמה שאני מנצח הפעם ואני מקבל את האמונה הזו מהציבור. הוא מראה לי שנמאס לו מדב צור ושהוא רוצה שינוי".

-האמנת לפני שנה שיהיו ששה מועמדים לראשות העיר?

"אני קיוויתי שזה יקרה וזה אכן קרה. זה בדיוק כמו שדיברתי על הפוסט שהוצאתי על היקב, מאז הרי כתבתי פעם אחר פעם שדב צור נראה לאחרונה מזיע ולא מהשמש, השאלה אם המשטרה תגיע לא הייתה קיימת, השאלה הייתה מתי היא תגיע ואכן היא הגיעה. בית המשפט קבע את מה שקבע ולכן כאשר ידעתי שזה מה שיקרה, לא האמנתי שדב יתמודד. הייתי בטוח שדב צור יפרוש ויגיד אני הולך להתמקד בהליך המשפטי. כל אדם נורמטיבי היה נלחם על שמו הטוב".

-אתה היית עושה את זה במקומו? היית פורש?

"חד משמעית כן. אם היו מחשידים אותי בעבירות האלו, הייתי פורש או משעה את עצמי עד להוכחת חפותי. מדברים על עננה, איזו עננה? אומרים לך אתה חשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים לכאורה. כמי שמכיר את החומר, כמי ששלח את החומרים האלו למבקר המדינה וישב עשרות פעמים עם הצוות שלו, מכיר את החומר בעל פה, אני יודע שיש שם דברים חמורים ביותר. יש לי חלק משמעותי ביותר בחשיפת השחיתות".

-איך אתה רואה את התפקוד של תיק הרווחה בו החזקת בתקופת ניצן?

"אני הייתי מטפל בנושא הזה מהבוקר עד הלילה, הוא היה יו"ר ועדת מכרזים וכוח אדם, אני עבדתי מהבוקר עד הלילה רווחה, עד היום מגיעים אליי אנשים ומבקשים שאני אעזור להם. העליתי את נושא ההנחה לקשישים והורידו אותו מסדר היום. למה?".

-אלו עוד נושאים זקוקים לטיפול לדעתך?

"נושא התחבורה – הכניסות והיציאות מראשון הן זוועה. חייבים למצוא פתרון לפקקים, נכון להיום רק אחרי עשר אפשר לצאת לכיוון תל אביב. בכוונתי להביא מומחים מהעולם למצוא פתרונות לתחבורה. חניות למשל אין אפשרות להוסיף חניות, אני אעשה חנייה מתחת לגינה ציבורית שתשמש גם כמקלט בשעת מלחמה. בתחום ההתחדשות העירונית – עם היבחרי, מיד אקח את כל התוכניות, אנער אותן ואקדם את התוכניות".

-אתה חושב שיש אנשים במערכת העירונית או יזמים מסוימים שחוששים ממך? הסגנון שלך די אגרסיבי ותקיף

"אז אני אסביר – נכון שיש לי תדמית של אדם קשוח, אבל אמר לי פעם המפקד שלי, אם היו יודעים שיש לך לב של זהב, לא היו אומרים עליך את זה".

-יש הטוענים שאתה מהלך אימים על גורמים בעירייה

"בחיים לא עשיתי את זה, על אף אדם. בוא נעשה ספורט – קח אדם שלא מכירים אותו, שייכנס איתי לבניין העירייה ויראה איך מחבקים ומנשקים אותי כולם. מעולם לא איימתי על אדם. אני גם לא יודע להרביץ. אני פשוט לא מוותר, יש לי דרך, יש לי קו. מעולם לא איימתי על אדם, אבל הייתי עקבי בדעות שלי. גם כשהייתי ברווחה, אחרי חצי שנה הלכו לניצן ואמרו 'גוואעלד'. כשעזבתי, כולם חיבקו אותי ובכו. הרושם הראשוני של אדם שלא מכיר אותי יכול לחשוב כך, אבל כשהוא מכיר אותי הוא יודע שאני דורש עבודה, אבל אין עובד שלא יודע שאם יש לו בעיה הכתובת שלו היא אסף דעבול, גם היום כשאני באופוזיציה".

-לדעתך מערכת הבחירות הנוכחית מלוכלכת?

"אני לא אלכלך על אף אחד, אני מאמין שכולם מבינים שהציבור לא אוהב את זה, לכן כשאני עובר בבתים אני מדבר על עצמי. הנחיתי את האנשים שלי לא ללכלך על אף אחד".

-לסיום, איזה מסר היית רוצה להעביר לתושבים?

"אני אוהב את תושבי העיר ואת העיר הזו. אני רוצה להיבחר ואני אוכיח לכולם שאהיה ראש העיר הכי טוב שהיה כאן. הם יתגאו בי, אעשה עיר לתפארת, אוביל את העיר לכיוונים חיוביים. קח את נושא הספורט למשל – אחזיר את הקבוצה לידי העירייה. עיר רביעית בגודלה, אין לנו קבוצה בליגת העל. אני מתכוון לעשות עיר לתפארת, הרביעית בגודלה שתהיה ראשונה בכל התחומים".

 

ממטהו של דב צור נמסר בתגובה: "אסף דעבול הוא אולי אחרון חברי המועצה שיכול לדבר על ניקיון כפיים. הרחקתו הנמשכת מהוועדה לתכנון ולבנייה מדברת בעד עצמה. שורת החשיפות של ערוץ 10 הנוגעות לדעבול וגמגומיו המתמשכים הם רק קצה הקרחון. בקרוב ייחשפו עובדות חדשות על מעורבותו עד צוואר של דעבול בשורה של עניינים חמורים. ראש העיר משמש דוגמא להתנהלות נקיית כפיים. ניסיונותיו של דעבול להכפיש את ראש העיר, יתבררו בקרוב כהבל ורעות רוח".

 

צילום: קומיוניקה

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות