דף הבית / חדשות העיר / הנה באה הרכבת?

הנה באה הרכבת?

מגעים בין נציגי הרכבת הקלה לבין אנשי עיריית בת-ים– האם עבודות התשתית להקמת המסילה יחלו בתוך מספר שבועות? בסביבת עיריית בת-ים טוענים שעדיין לא ניתן אישור להתחיל בעבודות. בנת"ע טוענים: "העבודות יחלו בתוך מספר שבועות"

חברת "נתיבי תחבורה עירוניים" (נת"ע) מוסרת השבוע ל"גל-גפן" כי "בשבועות הקרובים יחלו העבודות לקראת הנחת המסילות של הרכבת הקלה בבת-ים". עוד נמסר, כי נת"ע מתחייבת לאפשר שגרת עסקים בכל המקומות בהם יבוצעו העבודות. מנגד, טוענים בעיריית בת-ים שישנן מחלוקות וכי עד אשר אלו לא יפתרו, לא יחלו העבודות.
גורם בעיריית בת-ים מסביר היכן עומדים הדברים: "יש כמה מחלוקות בין נת"ע לעיריית בת-ים: ראשית, תוואי הרכבת ברחוב הרצל– אנחנו מדברים פה על רחוב צר שעומר להיחתך בכ- 70-60 אחוזים מרוחבו ועלולות להיווצר פה בעיות תנועה ובטיחות כאלו שלא ניתן להתעלם מהן. שנית, אין בבת-ים מספיק חנייה ומישהו חייב לפצות אותנו על כל מקומות החנייה שיילקחו לטובת המסילות, ומתברר שהעיר תפסיד יותר מקומות חנייה ממה שתוכנן בהתחלה. כמו כן, נת"ע מחליטה לשנות את סדרי התנועה בעיר מבלי לעדכן אותנו, כך למשל, הם החליטו לבטל את הפנייה שמאלה מניסנבאום לקוממיות, כלומר מי שירצה לצאת לאיילון, ייסע לתוך ראשון לציון, יעשה פרסה ויפנה ימינה. איפה נשמע כדבר הזה, שמחליטים עבורנו מבלי לפחות לעדכן אותנו? אנחנו מאוד בעד הרכבת, אבל צריך להבין שעם כל הכבוד, אנחנו צריכים לדאוג לתושבי בת-ים ולא לרגע בו ייגזר הסרט וכולם יחייכו. עלינו מוטלת האחריות לחיי תושבינו וממקום זה אנו פועלים".
לפני מספר חודשים החלה חברת נת"ע, חברת בת מטעם משרד התחבורה, בעבודות תשתית נקודתיות בשלושה מוקדים בבת-ים, בדרך לבניית הקו האדום שאמור להיות הקו החלוץ של הרכבת הקלה במרכז הארץ. בצפון העיר, בצומת הרחובות הרצל ורוטשילד, אף גודר ותוחם שטח בו מתבצעות עבודות תשתית והכנה בתחום שינוע אנרגיית החשמל לה זקוקה הרכבת בכדי לנוע. הקו האדום צפוי להיפתח בשנת 2021 ולהכיל תשע תחנות בבת-ים, שיפוזרו בציר הנסיעה שיחל בשדרות ירושלים (מיפו ואליה), דרך שדרות רוטשילד, הרצל, יוספטל וניסנבויים. הקו האדום הוא הקו היחיד של הרכבת הקלה שמתוכנן לעבור בבת-ים והוא מתוכנן כקו עילי שיוקם על חשבון נתיבי נסיעה ברחובות בת-ים ולמעשה יצמצם מקטעי נסיעה מרכזיים בעיר מנתיב דו מסלולי לכל לכיוון לנתיב עם מסלול אחד. הרכבת עוברת בבת-ים בציר עמוס בעסקים מקומיים, מה שיוצר חשש בקרב אותם בעלי עסקים כי תקופת סלילת והנחת המסילות, שכאמור עשויים להימשך כשלוש שנים, עלולה לגבות מהם מחיר אישי עסקי לא מבוטל. בנושא שגרת הפעילות, מוסרים נציגי נת"ע השבוע ל"גל גפן" כי: "נת"ע מתחייבת לאפשר שגרת עסקים תקינה בסביבת העבודות בבת-ים". למרות האמור לעיל, הוסיפו בנת"ע כי במידה ובכל זאת יהיו מקרים נקודתיים בהם יווצרו בעיות בעקבות עבודות ההקמה, צוות קשרי הקהילה של נת"ע זמין לשירות התושבים דרך המוקד בטלפון 4575*. במקרים נדירים של פגיעה מתמשכת, הסמכות למתן פיצויים נתונה להחלטת משרדי הכלכלה והפנים. אך יחד עם זאת, חשוב להדגיש שבמסגרת עבודות הנחת המסילה בבת-ים לא צפויים חפירות, קידוחים, או סגירת רחובות לטווח זמן ארוך, כך שלמעשה, הערכה הנוכחית היא שעסקי העיר לא צפויים להיפגע בדומה למה שהתרחש ברחוב קרליבך בתל אביב.
עכשיו רק נותרה השאלה האם המחלוקות יפתרו, או שאנו ניצבים בפני עיכוב בלתי צפוי?
מעיריית בת-ים נמסר בתגובה: "תושבי בת-ים שמחים על הקמת הרכבת הקלה. לאור העובדה שעברו יותר מ- 15 שנה מזמן התכנון ועד מועד תחילת העבודות, יש צורך לבצע התאמות בתכניות- למען איכות החיים של כלל תושבי העיר. ביצוע ההתאמות אינו דורש שינוי בלוחות הזמנים".
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: "העבודות להקמת הקו האדום בתחום בת-ים החלו לפני מספר חודשים ובקרוב הן יורחבו בהתאם לתכנית העבודה הרב שנתית של נת"ע. הדרישות החדשות של עיריית בת-ים, שנמסרו לנת״ע בשבועות האחרונים, אינן מוצדקות ואין בהן כדי לעצור את העבודות. משרד התחבורה ונת"ע ימשיכו לקיים דיונים מקצועיים עם העירייה, במטרה לקדם את הקו האדום לטובת תושבי בת-ים והסביבה".

בתמונה: הקטע המגודר בצומת הרחובות הרצל רוטשילד, לקראת תחילת עבודות הקמת הרכבת הקלה בבת-ים

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות