דף הבית / חדשות העיר / האמן יעקב מאיר הלך לעולמו

האמן יעקב מאיר הלך לעולמו

מי ליאור

יעקב מאיר, 69, תושב ראשל"צ שנפטר ממחלה, היה רב אמן, אשר תכנן עיצב וביצע את ככר רבין הסמוכה למכללה למנהל, תכנן וביצע את עמודי הכניסה למוזיאון אגם ונמנה על מקימי מיני ישראל. לזכותו נזקפים 300 מתוך 400 מודלים שיצר למקום והיריעה קצרה מלהכיל את תרומתו לתרבות ולנוף הסביבתי ברחבי הארץ.
יעקב אגם, חברו של מי ששימש כיד ימינו ספד לו וסיפר על כישרונו הנדיר ועל אישיותו המיוחדת שידעה צניעות, חוכמה וטוב לב. עוד הוסיף וסיפר על העבודה האחרונה "סולם יעקב" שביצע עבורו, וציין כי זו תיחשף במוזיאון אגם במהלך השנה.
דברי ההספד של מנהל מוזיאון אגם גלעד מלצר סיפרו על הקשר המיוחד שנוצר בין השניים במהלך ארבע שנות היכרות: "יעקב מאיר שהיה שותף לתליית עשרות ומאות פרטים קטנים וגדולים, ביצע עבודות תיקון, שיפוץ, ליטוש ועוד . הוא היה אשף הצבעים והחומרים, איש ביצוע מהדרגה הגבוהה, אמן ואומן בנשמתו. מלבד ביצוע העמודים, שלטי התורמים, תחזוקה שוטפת ורסטורציה של היצירות המסובכות של יעקב אגם, יעקב מאיר היה קודם כל מענצ'ש. אין בעיה במוזיאון שלא עזר לפתור. אין שעה שהייתה בלתי אפשרית עבורו. האיש היה מאגר בלתי נדלה של ידע כימי, הנדסי, תכנוני, ביצועי".
עוד ציין כי יעקב מאיר תחזק גם את פסלי החוצות של דני קרוון ובכלל זה את "העיר הלבנה". הוא טיפל בכל פסלי החוץ של עיריית תל אביב ושל עיריות רבות אחרות. טרם מותו העסיק אותו נושא השיקום וההקמה של כל החלק הגלוי במזרקה של יעקב אגם בכיכר דיזינגוף תל אביב. יעקב עבד עם דורצ'ין, תומרקין ועם בכירי האמנים בארץ.
בני המשפחה ביקשו לציין כי תוצג תערוכה לזכרו במוצאי שבת הקרוב, 20 בחודש, בגלריה קולי עלמא בתל אביב.

אגם ויעקב מאיר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות