דף הבית / חדשות העיר / באקי"ם נערכים ליום ההתרמה

באקי"ם נערכים ליום ההתרמה

מי ליאור

41 שנים צועדת נעמי פרנץ, יד ביד עם אקי"ם ראשל"צ, במקום שהיא רואה בו בית חשוב במיוחד, המהווה מקור תמיכה לאנשים עם מגבלות שכלית אשר זקוקים לפעילות חברתית.
פרנץ (65) ממייסדות אקים ראשון לציון, נחשפה לעולמם של ילדים אלה, בבית שבו גדלה, לצד אחותה הבכורה רותי ז"ל שנולדה עם מגבלה שכלית גבולית, שהתמסרה בין היתר לגידול וטיפול באחייניתה, שהיא עם מגבלה שיכלית בינונית, ומשמשת כיום אפוטרופוסית עבורה לאחר שאחותה רותי נפטרה.
על הבושה והקושי לדבר על הטרגדיה המשפחתית בבית היא מספרת: "בשנות ה- 40 וה-50 של המאה ועשרים, לא הייתה מודעות לכל נושא הלקות השכלית. בשונה מהיום, הורינו לא יצאו עם ילדים אלה החוצה, מחמת הבושה ואי הנוחות. עד גיל שבע לא ידעתי על מצבה השכלי של אחותי הבכורה, מתוך הנחה כי הם רצו לחסוך ממני את העובדה הכואבת ואולם, כשהתבגרתי מעט הבנתי כי לאחותי רותי יש בעיה של מוגבלות שכלית.
מיעטתי להיפגש עם חברים, מהסיבה שבאותה תקופה לא קיבלו את השונה. כיום לשמחתי המצב שונה, יותר פתוח ויותר מכיל, שכן קיימות מסגרות חברתיות הולמות לאותה אוכלוסיה כמו עמותת אקי"ם.
לאחר שריקי אחייניתי נולדה עם אותה בעיה, נפגשתי עם מספר תושבים עם בעיות דומות וקיבלנו החלטה משותפת ליזום ולפעול לפתיחת סניף ראוי והולם יותר של אקי"ם בראשל"צ. מאז שקיבלנו את ברכת הדרך, הסניף פועל במספר מישורים כמו הפעלת נופשון בעיר, הפעלת שלוש מועדוניות, טיולים בארץ ובחו"ל, מסיבות וחגיגות לחניכים ובני משפחותיהם, פעילות חברתית באמצעות דיסקוטק אחת לשבועיים. החניכים גם נוטלים חלק בספיישל אולימפיק, תחרות ארצית ובינלאומית המיועדת לאוכלוסיה האמורה".
נעמי מוסיפה ומספרת כי המתנדבים פועלים לאורך השנה להרחבת הפעילויות ונפגשים עם גורמים ברשות, כדי לדאוג לרווחתם של החניכים. לדבריה, מרבית הפעילויות המתקיימות כמו טיולים, נשפים ועוד, ממומנות מכספי תרומות שאין די בהן: "אנו קוראים לציבור להתגייס ביום ההתרמה לאקי"ם שייערך ב- 14 בחודש, ולתרום ברוחב לב".

נעמי ואחייניתה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות