דף הבית / חדשות העיר / אמיר ירון שב ומתריע

אמיר ירון שב ומתריע

העיר רחובות קיבלה השבוע בשורות לא משמחות במיוחד משר החינוך נפתלי בנט

רונן דמארי

במענה לשאילתה שהגיש חבר הכנסת איציק שמולי (לבקשתו של חבר המועצה אמיר ירון) נאמר כי עיריית רחובות ממוקמת במקום ה -720 ברשימת מבני הציבור לשדרוג. המדובר ברשימה הכוללת גם מבני חינוך כאשר לדברי השר בנט, כיום מטפל המשרד במבנים הממוקמים במקומות 1-300 בלבד. עוד נאמר בתשובתו של בנט כי התקציב הייעודי לנושא מדי שנה במשרדו עומד על 80 מיליון שקלים.
לוחות הזמנים לביצוע עבודות השדרוג עשויים להתפרס על פני 25 שנים (עד שנת 2035 שכן החלטת הממשלה בנושא התבצעה בשנת 2010 – ר.ד)
בשאילתה שהעביר שמולי נאמר בין היתר: "מפנייה שהתקבלה בלשכתי עולה כי נערכה בדיקה בבתי הספר בעיר רחובות, שהעלתה כי משרד החינוך לא מקצה כלל תקציב כדי לחזק את המבנים בהם לומדים אלפי תלמידים מגן הילדים ועד לתיכון.
בעיר הוקמו עד לשנת 1980 כ-15 בתי ספר וכן כ-100 מבנים של גני ילדים שיש צורך מיידי לחזקם. האם אכן לא מוקצה כל תקציב לחיזוק מבני החינוך בעיר לקראת רעידת אדמה פוטנציאלית? האם יש כוונה להקצות כספים כאמור? האם ביישובים אחרים בארץ כן מוקצה תקציב לנושא? כיצד נערך משרד החינוך (בכל הקשור לחיזוק מבנים) למקרה של רעידת אדמה?".
ירון העלה את הנושא החשוב על רקע תרגיל מוכנות לשעת חירום שהתקיים במערכת החינוך ברחובות בחודש שעבר.
ירון אמר אז ל"גל גפן": "עיריית רחובות לא מסוגלת לעמוד בתקציבים שמייעדים לשיפוצים ונאמדים בכמאה מיליון שקלים. זה אמור להיות לפתחו של שר החינוך ואם לא נקבל תשובות נפנה למבקר המדינה. התושבים צריכים להתעורר".
ירון טען נגד התנהלות משרד החינוך וציין: "משרד החינוך החליט משיקוליו הוא, להתעלם מביטחונם של תלמידי רחובות ולא משקיע אפילו שקל אחד כדי לחזק את המבנים של מערכת החינוך ברחובות וכך נחשפים תלמידי העיר לסכנה מוחשית אם חס ושלום תהיה רעידת אדמה ברחובות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות