דף הבית / עסקים בכותרות / פיזיותרפיה יכולה לטפל בבריחת שתן

פיזיותרפיה יכולה לטפל בבריחת שתן

אחת מכל ארבע נשים ואחד מכל תשעה גברים חווה אי-שליטה. יש קשר חזק בין כאבי גב תחתון לסימפטומים של האגן במיוחד בנושאים הקשורים למתח ובריחת שתן, שהוא הנפוץ ביותר.

שבעים וארבעה אחוזים מהאנשים המתמודדים עם בריחת שתן אינם מבקשים עזרה או מתביישים מדי לדבר ולא מודעים לאפשרויות הטיפול הרבות הזמינות. הם בטעות מניחים שזה משהו שהם חייבים לחיות איתו. טיפול באמצעות פיזיותרפיה יכול להיות קרן של תקווה עבור בעיה זו שרבים כל מתמודדים איתה.

פיזיותרפיה אורטופדית משמשת לטיפול במצבים כגון נקעים, כאבי גב, דלקת פרקים, בריחת יתר, בעיות יציבה, ספורט ופציעות במקום העבודה, וכן ניידות מופחתת. שיקום לאחר ניתוחים נכלל פעמים רבות גם בקטגוריה זו.

מה זה בריחת שתן מלחץ?

כל פעילות הגורמת לעלייה בלחץ בחלל הבטן עשויה לתרום לבריחת שתן. זה קורה כאשר שרירי רצפת האגן נחלשו והשלפוחית ​​נחלשה. הגורמים השכיחים של בריחת שתן כוללים הריון ולידה נרתיקית, הרמה חוזרת ונשנית של חפצים כבדים, שיעול ממושך, השמנת יתר, מאמץ מתמשך במהלך השתנה או גורמים נוספים.

פיזיותרפיה לאי שליטה בשלפוחית ​​השתן

תרגילי רצפת האגן מבוצעים על מנת לחזק את שרירי רצפת האגן ועשויים לכלול שימוש בביופידבק. לדוגמא תרגיל קיגל הוא אחד מהתרגילים היעילים ביותר שיש לפיזיותרפיה המודרנית להציע.

גירוי חשמלי בתרפיה עושה שימוש בזרמים חשמליים אשר נועדו לחזק את שרירי רצפת האגן. טיפול זה יכול להיות מומלץ אם לתרגילי רצפת האגן יש השפעה מופחתת.

למי פונים כאשר רוצים טיפול בפיזיותרפיה לרצפת האגן?

פיזיותרפיסט מוסמך, אשר חייב הכשרה מיוחדת וחינוך על בריאות האישה פיזיותרפיה, יעריך את המצב באמצעות הערכה ובדיקה גופנית כדי למדוד את כוח השרירים ברצפת האגן.

בהתבסס על הממצאים, הפיזיותרפיסט יתאים את הטיפול המתאים ביותר, וברוב המקרים המצב ישתפר תוך 1-2 חודשים.

עד אשר יהיה שיפור במצב בריחת השתן, מומלץ מאוד להשתמש בחיתולים למבוגרים או תחתונים סופגים.

על אף שהתפתחה סטיגמה שלילית סביב מוצרים אלה, הוכח כי אנשים אשר משתמשים במוצרי ספיגה ייעודים, יכולים להתנהל בשגרת חייהם בצורה טובה יותר, לנהל את עצמם ולהחזיר לעצמם את הביטחון העצמי שלעיתים הולך לאיבוד כאשר בריח השתן מתחילה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות