דף הבית / עסקים בכותרות / סדנאות ODT וימי כיף בראשון לציון

סדנאות ODT וימי כיף בראשון לציון

צוות
צילום: Pixabay

בתי הספר בראשון לציון, כמו כלל בתי הספר, מתמודדים עם אתגרים חינוכיים גדולים ובידיהם אחריות גדולה להכין את הילדים לחיים. כולנו שמענו על בחינות המיצ"ב ועמידה בתכנית הלימודים. אך זוהי אינה כל התמונה, על בתי הספר להתמודד עם היבטים שונים של חינוך הילדים.

הילדים מבלים זמן רב בבית הספר ולפני הכל על בתי הספר ליצור עבורם את סביבת הלימודים המתאימה. זוהי הקרקע הפורייה שעלייה יצמח החינוך. על מנת להפוך את בתי הספר לסביבה נעימה עבור הילדים יש צורך בגיבוש, גיבוש אשר יהפוך אותם מאוסף של פרטים לקבוצה מגובשת. כאשר יש גיבוש בכיתות ונוצרים קשרים חברתיים, בתי הספר הופכים למקום שנעים להיות בו וכך צריך להיראות החינוך. הגיבוש והקשרים החברתיים מפחיתים אפילו מקרים של אלימות ובסופו של דבר מסייעים לילדים להתמודד טוב יותר עם האתגרים והקשיים אשר צפויים להם בדרך.

על מנת להתחיל את השנה ברגל ימין וליצור את אותה הקרקע פורייה לצורך חינוך הילדים, רבים מבתי הספר בראשון לציון פנו לעזרתה של חברת שרביט הדרכה המתמחה בפעילויות ODT וארגון ימי כיף בעלי ערך חינוכי עבור התלמידים. חברת שרביט הדרכה הוקמה על ידי אוריה בן טובים, איש חינוך מנוסה אשר בחר להתמקד בגישה של חינוך באמצעות חוויה.

הגישה של חינוך באמצעות חוויה היא הגישה שעומדת מאחוריי פעילויות ה ODT כפי שהן מיושמות בימי גיבוש וימי כיף לתלמידים. אוריה בן טובים מדגיש כי אין סתירה בין יום כיף לבין חינוך; אמנם יום הכיף בא על חשבון שעות הלימוד בכיתה, אך אין מדובר בזמן בטלה. ניתן להטמיע ערכים חינוכיים חשובים במסגרת הפעילויות של יום הכיף וזה מה שבעצם עושים בסדנאות ODT.

 

המטרה שלנו ביום הכיף היא ליצור גיבוש חברתי, לחזק את היכולות החברתיות של הילדים ולהגביר את המוטיבציה שלהם. אך אין מדובר בפעילויות שכל תכליתן היא משחק והנאה. ההנאה היא חשובה והיא נמצאת שם, אך הפעילויות המשחקיות נועדו להטמיע ערכים חשובים בקרב הילדים. למשל נרצה בוודאי לשים את הדגש על שיתוף פעולה, ערך שהוא הכרחי לכל הדעות, גם עכשיו בבתי הספר וגם בעתיד בצבא ובקריירה העתידית, אפילו בפעילויות של שעות הפנאי.

סדנאות ODT יכולות להטמיע את אותו הערך של שיתוף פעולה בצורה הטובה ביותר. התלמידים פשוט נאלצים להגיע למסקנה המתבקשת כי עליהם לשתף פעולה. זה קורה באופן טבעי כאשר עליהם להתמודד עם משימות קבוצתיות בהן כל ילד צריך לתרום מיכולותיו על מנת שהקבוצה תצליח. לכל ילד יש יכולות אחרות וכאשר יש מגוון של פעילויות, כל אחד מוצא את הרגע לבטא את יכולותיו המיוחדות, דבר אשר גם מעלה את הערך העצמי של הילד.

 

רבים מבתי הספר בראשון לציון בחרו בסדנאות ODT לצורך ימי כיף בתחילת השנה. התוצאות הורגשו באופן מיידי, כאשר הילדים חזרו מלאי מוטיבציה לכיתות הלימוד. ישנו שינוי אווירה חיובי ושנת הלימודים צועדת בכיוון הנכון לעמידה ביעדיה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות