דף הבית / עסקים בכותרות / טיפים לתחזוקת המחשב בעסק שלכם

טיפים לתחזוקת המחשב בעסק שלכם

צילום: pixabay

המחשב הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מחיינו, אם זה בעבודה, בבית ובעיקר בעסק שלנו. רובנו הגדול עושים שימוש נרחב במחשב שלנו ועל מנת שישמר ויפעל לאורך זמן ללא בעיות דאגו לתחזק אותו באופן שוטף ולהגן עליו מפני וירוסים ותוכנות ריגול למיניהם, לשמור על ניקיון בקבצים ולשפר ביצועים בכל מיני דרכים.

הגנו עליו מפני וירוסים

וירוס משמעו קוד זדוני המדמה תוכנת מחשב שחודרת למחשב מבלי שהמשתמש מודע לה והוא גורם לפעילות לא רצויה הפוגעת ברשת, במידע סודי ובתפקודו הכללי. יש מגוון רחב של סוגי וירוסים היכולים לגרום למחשב לתפקוד לקוי ואף לגרום לקריסתו. הנזק שיכולם להיגרם כתוצאה מכך הוא מחיקת נתונים, פגיעה במערכת ההפעלה, האטה של פעולות, שינוי בהגדרות, הודעות מטרידות ונזק לחומרה. הווירוסים מגיעים מהאינטרנט ומכונני מידע חיצוניים כמו הארד דיסק, דיסק און קי ותקליטור.

הגנו על המחשב על ידי מניעה מגלישה באתרים לא מוכרים ולא להוריד קבצים ממקורות שאתם לא מכירים. התקינו במחשב שלכם אנטי-וירוס, תוכנה שמתעדכנת בכל פעם ופועלת באופן שוטף כדי להגן על המחשב מפני וירוסים, היא מבצעת סריקה במחשב כדי למצוא אותם ובמידה ונמצאו היא מסירה אותם.

מחיקת קבצים זמניים

מחקו קבצים זמניים הנוצרים בדרך כלל ע"י מערכת ההפעלה. הם אינם מכילים מידע רלוונטי והם גורמים לאיטיות המערכת ולכן חשוב שתבצעו ניקוי של קבצים לא רלוונטיים. בנוסף, בצעו פעם בחודש ניקוי של קבצי COOKIES בדפדפני האינטרנט זה יגרום לעבודה תקינה יותר של המחשב בזמן שאתם גולשים באינטרנט.

 

דיסק קשיח

עבדו נכון עם הדיסק הקשיח, אם אין בו מספיק מקום פנוי הוא יגרום לאיטיותו, לכן מומלץ לוודא שתמיד יש 15% מקום פנוי ביחס לגודל של הכונן.

בצעו פעם בשלושה שבועות עד חודש איחוי לכונן הקשיח כדי לשמור על מהירות תקינה שלו.

הפחיתו קבצים השמורים על שולחן העבודה זה גורם לעבודה חלקה ומהירה יותר ושומר על מערכת ההפעלה נוחה ומהירה יותר לשימוש.

 

הסרת תוכנות אוטומטיות

הסירו תוכנות שאין לנו שימוש בהן המופעלות באופן אוטומטי ברגע שמדליקים את המחשב, הם מקשים על תפעול תקין שלו ותופסים מקום מהזיכרון.

 

הסרת תוכנות שלא בשימוש

הסירו תוכנות שאתם לא משתמשים בהם הן סתם מעמיסות על המחשב ותופסות מקום.

 

גיבוי קבצים

חשוב מאוד לגבות קבצים חשובים אם במידה ואחד הכוננים הקשיחים קורס ותרצו לשחזר קובץ שאבד, ע"י גיבוי ענן הבעיות יפתרו.

 

ניקיון

שמרו על סביבה בריאה של המחשב, חום ואבק מזיקים לו ולכן חשוב לשמור על סביבה קרירה ולמקם אותו כך שפתחי האוורור שלו לא חסומים ומאפשרים לאוויר קר להיכנס. נקו מדי פעם את לוח האם, המאווררים ופתחי האוורור אך רק לאחר ניתוק כבל החשמל מהמארז.

כיבוי והפעלה

בצעו פעם בשבוע כיבוי והפעלה של המחשב כדי שהביצועים שלו יהיו טובים יותר, אין צורך לעשות זאת כל יום.

במידה וביצעתם פעולות אלה ושמרתם על תחזוקת מחשב נכונה, תוכלו ליהנות מהמחשב שלכם לאורך זמן.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות