דף הבית / עסקים בכותרות / חיפוי אבן בתוך ומחוץ למבנה

חיפוי אבן בתוך ומחוץ למבנה

צילום: pixabay

 

כשאנחנו בונים מבנה חדש, בין אם זה בית מגורים, מבנה עסקי או מסחרי, הרי באופן טבעי אנחנו מחפשים דרכים כיצד לעצב אותו בדרכים שונות ומיוחדות. בין אם זה מבחינת החומרים בהם אנחנו בוחרים להשתמש ובין אם זה מבחינת הצבעים, הסגנון או דברים אחרים, כאלה שיכולים להשפיע על העיצוב ועל המבנה בכלל.

אחת הדוגמאות הטובות והיעילות לעיצוב ותכנון המבנה הוא שימוש בטכניקה של חיפוי אבן. כלומר, לקחת את הקיר הקיים ולחפות אותו באבן מסוימת, על גבי הקיר עצמו. כך אנחנו מספקים לו סגנון עיצוב אחר, שונה, וגם נהנים מהיתרונות של האבן עצמה, על פי הסוג והמפרט שלה.

לפני שאנחנו נסביר מדוע משתלם לבצע חיפוי אבן, חשוב להדגיש כמה נקודות בסיסיות לגבי התהליך עצמו:

  1. מוטב שאנחנו נבחר אבן מקומית, על מנת שנוכל ליהנות מאספקה סדירה שלה, הן בשלב ההתקנה והן בשלבים מאוחרים יותר, אם נידרש לכך.
  2. ניתן למצוא סגנונות שונים של אבנים לחיפוי, עלינו לבחור סגנון שיתאים מבחינת העיצוב, מבחינת האופי של המקום וכמובן מבחינת החומר.
  3. חיפוי קיר חיצוני צריך להתבצע, בדרך כלל, בעובי של עד 4 סנטימטר, על מנת שהוא יחזיק מעמד בצורה טובה. לעומת זאת חיפוי קיר פנימי יכול להתבצע עד עובי של 1.5 סנטימטר. מעבר לכך, החיפוי עלול לא להחזיק מעמד.
  4. שיטות החיפוי הן שונות מבחוץ ובמפנים, בגלל התנאים של הקיר וכן התנאים בהם נדרשים לעמוד אבני החיפוי. בקיר פנימי נשתמש בהדבקה, לעומת זאת בקיר חיצוני זה יתבצע בשיטת קשירה מיוחדת.
  5. חיפוי אבן יכול להיות לא רק על קירות אלא גם על חומות, גדרות וכדומה. הכל כמובן בהתאמה לסוג המבנה עליו אנחנו מבצעים את העבודה.

מדוע משתלם לבצע חיפוי קירות

הסיבה העיקרית היא לא דווקא עיצוב כמו בידוד. כשאנחנו מבצעים חיפוי קירות, אנחנו מייצרים בידוד אקוסטי ברמה גבוה. הוא מונע נזילות ורטיבות, וכך אנחנו שומרים בצורה טובה יותר על המבנה. זה אידיאלי הן במקרים בהם מדובר במבנים ישנים והן במבנים חדשים, על מנת למנוע מצב של נזק אשר עלול להיווצר ולהתפתח בהמשך.

הסיבה השנייה, היא כאמור העיצוב. חיפוי אבן מאפשר לנו להימנע מהצורך בהדבקת טפטים או מצביעה מחודשת של הקירות, כשאנחנו נדרשים לכך. אין ספק שזה יכול להקל מאוד הן תחזוקת הבית אך כמובן לשפר את העיצוב הכללי שלו.

לסיכום, אנחנו יכולים לעשות הרבה מאוד שימושים בעזרת חיפוי קירות, בתנאי כמובן שדואגים לעבוד עם האנשים הנכונים ובוחרים להשתמש באבנים מתאימות לאופי ולסוג המבנה. בעזרת תכנון חכם, נוכל ליהנות מחיפוי ברמה גבוהה, מבחינת עיצוב, מבחינת התקנה ומכל בחינה אחרת, שתשרת אותנו לאורך זמן רב.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות