n
דף הבית / עסקים בכותרות / הכירו את הפסולת ששווה המון כסף

הכירו את הפסולת ששווה המון כסף

פסולת חומר גלם המתקבלת מצריכה של אנשים פרטיים בעלי מקצוע ועסקים המשתמשים במתכות יקרות נזרקת לפח אך שווה לא מעט כסף. תהליך זיקוק כסף ושאר מתכות יקרות מקנה לבעלי עסקים למכור את שאריות הייצור שלהם שאין להם עוד שימוש בזה לחסוך כסף ולשמור על סביבה נקיה יותר

זיקוק זהב
צילום: FREEPIK

אל תטעו כי מדובר על הפסולת שאתם מכירים- לכלוך. הכוונה היא לפסולת כחומר גלם הנוצר בתהליך של זיקוק הזהב ובתעשיית מיחזור מתכות.

שאריות פסולת כזו מתקבלת לנו מצריכה של אנשים פרטיים, בעלי מקצוע ועסקים המשתמשים בשוטף במתכות יקרות. חומר גלם זה נראה כמו אבק או לכלוך ומשם לקוח השם פסולת. הפסולת שאנו מכירים נזרקת לאשפה, אך פסולת זו שווה לא מעט כסף ובזכותה נוכל לחסוך כסף ואף לשמור על סביבתנו נקייה יותר.

אז למי בעצם מיועד תהליך זה?

הזהב מצוי בטבע בצורתו הטבעית ולא מתקשר כימית ליסודות אחרים. הזהב בעל מעלות רבות וזו הסיבה שבעלי מקצוע משתמשים בו בתדירות. הזהב מוליך חשמל והוא גם עמיד לקורוזיה. זו סיבה נוספת לשימוש בו.
תהליך זיקוק כסף ושאר מתכות יקרות מקנה לבעלי עסקים למכור את שאריות הייצור שלהם שאין להם עוד שימוש בזה. דבר זה מקנה לבעלי העסקים לחסוך כסף. הזיקוק מטהר את המתכת ונותן לנו את האפשרות להשתמש שוב בחומר.

אילו תעשיות משתמשות באופן תדיר בזהב?

צורפות ועיצוב תכשיטים
בתעשיית הצורפות נוכל למצוא שימוש בכמות גדולה מאוד בזהב ומתכות יקרות. ולכן זוהי התעשייה העיקרית שמשתמשת בזהב על בסיס יומי. עוד דברים שיכולים להפוך לזהב מזוקק וממוחזר הם: חומרי עזר, אבק ניסור, שימוש בסוגרים, ועוד שאריות שאין בהם עוד שימוש. באמצעות תהליך זה ניתן להשתמש שוב למטרת עיצוב תכשיטים נוספים ובנוסף גם לחסוך כסף.

יצרני אלקטרוניקה
שימוש מאוד גדול מתכות יקרות יש בתחום האלקטרוניקה. ניתן למצוא זהב ברכיבים אלקטרוניים, מגעים חשמליים ומחזרי אודיו המצופים בזהב. גם בכבלים ובפלאפונים קיים זהב. לא תאמינו כי רק בארהב נזרק לפח עלות של כשישים מיליון דולר. יצרי אלקטרוניקה משתמשים ללא הפסקה  במוצרי חשמל שיש סביבנו בזהב.

רפואת שיניים
רופאי השיניים כמובן משתמשים בכתרים מחרסינה לשיניים המכילים זהב באחוז מאוד גבוהה של 90 אחוז. הם משתמשים גם בכתרים שמכילים פלדיום וזהב בכל מיני מינונים. גם בכיפת מתכת יש אחוז גובה של זהב שניתן לזקק.

לסיכום

למדנו מכך שאם נמחזר שאריות ייצור או מוצרים פגומים שיש בתוכם זהב במקום לזרוק אותם לפח נוכל לחסוך ליצרנים שלנו עלויות כאשר הם רוצים לקנות זהב. נוכל להפיק את מרב הערך הכספי משאריות הייצור שלכם ביעילות ובשקיפות וכל זה ע"י תהליך זה אשר הינו בטוח ונוח. זה עוזר לנו לשמור על איכות הסביבה וכמובן שאנו זוכים מכך ביתרון כספי גדול מאוד.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות