דף הבית / עסקים בכותרות / איך תתמודדו עם מעבר לחו"ל?

איך תתמודדו עם מעבר לחו"ל?

עוברים לגור בחו"ל
צילום: Pixabay

לא מעט אנשים בוחרים לרדת מהארץ ולו למשך תקופה קצרה. מהן הסיבות? אנשים מקבלים הצעות עבודה מבטיחות בחו"ל, אנשים מבקשים להתרחק מלב הסערה הפוליטית, אנשים מבקשים לנסות את מזלם בחו"ל, אנשים מבקשים לחיות למשך תקופה לצד בן משפחה שחי בחו"ל וכדומה. מכאן שיש סיבות רבות למעבר, אך יחד עם זאת אנשים שונים עומדים מול קשיים זהים– התמודדות עם געגועים ארצה, התמודדות עם מקום מגורים חדש, התמודדות עם בירוקרטיה, התמודדות עם תחושת הלבד, התמודדות עם מנטליות חדשה וכדומה. כיצד אם כן מתמודדים? להלן מספר הצעות:

רגש לעומת פרקטיקה

בכול הנוגע לבירוקרטיה ניתן למצוא לא מעט צעדים מסייעים, אך בכול הנוגע לתחושת הניכור שרבים מרגישים ובכל הנוגע לתחושת הגעגועים ארצה, הרי שפה כבר הרבה יותר קשה למצוא מענה, כיוון שהקושי הנו רגשי ולא פרקטי. עם זאת, חשוב לדעת שכן יש מה לעשות ואף חשוב לדעת שאם רק פותחים את הראש מגלים מספר כלים יעילים. להלן מספר המלצות:

הרצון להישאר מחוברים

יש להכיר במציאות שאנו מדינה מאוד אינטנסיבית. לא רק שאנחנו אינטנסיביים האחד בחיים של השני, אלא גם בפוליטיקה ובחדשות אנו כל הזמן פעילים, ואין זה יהיה מוגזם לומר שאנו רגילים לצרוך חדשות בכול שעתיים, כך שעבור אדם שעובר לגור רחוק אותו אקט של מעקב צמוד אחר הנעשה בארץ פשוט מאוד חסר. מה עושים? נעזרים בשירותי רדיו מקוונים, כאלו שניתן לשמוע (או לקרוא) מכל מקום ובכול שעה. באופן שכזה נהנים ממעקב צמוד אחר חדשות וסיקורים מהארץ – חשים הרבה יותר קרוב!

במרחק נגיעה

אחד מהדברים שיותר קשים לאנשים שעוברים רחוק זה המרחק מהמשפחה ועל כן למרות שאפשרי לדבר בטלפון, עדיין תחושת המרחק אינה ניתנת לגישור. אי לכך מומלץ להסתייע במגוון תוכנות, קרי סקייפ, וידאו צ'ט וכדומה. באופן שכזה מקיימים שיחה כאשר רואים אחד את השני, כך שהמרחק מצטמצם וניתן לחלוק חוויות באופן הרבה יותר משמעותי.

קושי כלכלי

רבים עוברים לחו"ל בשביל להצליח בגדול, אך בדרך מגלים שיש לא מעט הוצאות, במיוחד אם מעורבים ילדים. אי לכך טוב להכיר מגוון כלים שמסייעים להוזיל עלויות. כך למשל טוב לדעת שאם עוברים לארה"ב ומחזיקים בוויזת עבודה, הרי שניתן לשלוח את הילדים למוסד לימודים ציבורי ללא עלות – מגיל הגן ועד גיל תיכון.

חלק משלם

עוד בעיה נפוצה שנוגעת למעבר מתמקדת בעובדה שהמשפחה והחברים הקרובים נותרו מאחור, ועל כן נדרשים לבנות "קבוצת תמיכה" חדשה. אי לכך מראש מומלץ להתיישב היכן שיש קהילות של יהודים, ולו כי אז הנחיתה הרבה יותר רכה. אם אכן בוחרים בכך יש עם מי לדבר עברית, להריץ בדיחות פרטיות ובאופן כלל ישנה תחושה שמבינים אותך. לא מתאפשר להתיישב לצד קהילה יהודית? צריך לזכור שמדובר בחוויה, שאנשים אהובים עדיין מחכים בארץ ושכל תהליך דורש זמן – העניקו את המרחב הרצוי עבור השינוי הרצוי ובו זמנית היו פעילים – בהצלחה!

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות