n
דף הבית / עסקים בכותרות / איך מתבצעת הערכת שווי חברות?

איך מתבצעת הערכת שווי חברות?

בשנים האחרונות רואים לא מעט חברות ומגזינים שונים המבצעים לא מעט הערכות שווי חברות ישראליות או בינלאומיות הנה כל המידע בנוגע להערכת שווי חברה

השקעות
תמונה: freepik

בחברה של היום אנו מודדים ומשווים כמעט כל דבר, החל מכמות ההכנסה שלנו, סוג האוטו שאנחנו נוהגים עליו ועד לארוחה שאנחנו מצלמים לרשתות החברתיות. אך בחברה המערבית בה אנו חיים כאשר חברות גדולות בולעות קטנות, חברות בינוניות הופכות לגדולות בתוך זמן קצר ועל מנת לוודא כי כולן אכן עומדות בדרישות ולא רק מרוויחות כסף או מתפרסמות בצורה מהירה, אלא גם עושות זאת בצורה אחראית ונכונה. 

 

בשנים האחרונות אנו רואים לא מעט חברות ומגזינים שונים המבצעים לא מעט הערכות שווי חברות ישראליות או בינלאומיות. אז רגע לפני שעוד שנה נפתחת והמשדרים השונים חוזרים מפגרת הקיץ, הנה כל המידע בנוגע להערכת שווי חברה. 

 

למה באמת צריך הערכת שווי חברות ומי עושה זאת? 

הערכת שווי של חברה מקבלת בשנים האחרונות הרבה יותר מודעות ובמה בתקשורת המיינסטרימית, אחת הסיבות לכך היא ההשקעות ההולכות וגדלות במניות של לא מעט חברות. אפשר לראות זאת דרך לא מעט חברות הייטק שבשנים האחרונות הצליחו לספק לא מעט הכנסה עבור משקיעים ברחבי העולם, אך גם חברות ביטוח ובנייה מסוקרות ונבדקות תחת הערכת שווי חברה. למה? ההשקעה במניות אמורה להיעשות בצורה שקולה ועניינית, החלטה כזו שתוכלו לשקלל בתוכה את כל הפרמטרים השונים כמו התמזגות של חברה, דיונים משפטיים שהתנהלו בנוגע לאחת החברות ועוד מגוון דוגמאות שונות. את הערכות השווי של חברות תוכלו למצוא כיום דרך לשכות האשראי בישראל ובעולם, אשר מפרסמות אחת לשנה את דירוג החברות השונות וכוללות גם את הפרמטרים שציינו. 

 

כיצד מתבצעת הערכה?

הערכות שווי של חברה מתבססת על אותם פרמטרים שהזכרנו כבר מעל, אבל יחד עם זאת ועם התלות של המדינה והאזרחים בחברות אלו ישנם לא מעט פרמטרים נוספים אשר מתופסים אל הערכת שווי חברה.
אחד מהם ושנחשב ליחסית "חדש" הוא לא אחר מאשר תרומה לקהילה של העובדים ושל החברה עצמה. הפרמטר שנחשב גם כן למדד בין החברות השונות ומקבל משמעות, מנסה לאמוד את הפעילות החברתית שהעניקה החברה, החל מימי כיף ותרומות לעומתו כאלו ואחרות. הפרמטר השני שהוא לא פחות חשוב מהפרמטר המרכזי והוא גם זה שעוזר להבדיל, כאשר כל חברה מקבלת סיקור אשר רלוונטי לתחומה. כך למשל חברת בנייה לא תעמוד באותם קריטריונים של חברת חשמל, אך בכל הקשור לתחומים פיננסים כמו הוצאות הכנסות וכו, היא כן. 

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות