n
דף הבית / עסקים בכותרות / איך לעשות סטורי בפייסבוק כך שיביאו תנועה ולקוחות לעסקים

איך לעשות סטורי בפייסבוק כך שיביאו תנועה ולקוחות לעסקים

כדי להחיות" את הדף העסקי בפייסבוק ובאינסטגרם ולהחשיב אותו כמרכיב חיוני באסטרטגיית התוכן של העסק או המותג. המרכיב העיקרי בפרסום בדף כיום הוא הסטורי

סטורי בפייסבוק
צילום: pixabay

עסקים בעלי דף עסקי בפייסבוק ואינסטגרם חייבים "להחיות" את הדף העסקי ולהחשיב אותו כמרכיב חיוני באסטרטגיית התוכן של העסק או המותג. המרכיב העיקרי בפרסום בדף כיום הוא הסטורי. בין אם העסק שואף להגביר את המודעות למותג, ליצור מעורבות או להניע מכירות, סטורי בפייסבוק הם המפתח להצלחה.

 

אז כיצד סטורי יכול לעזור לנו בקידום העסק?

  1. סטורי יוצר חיבור אותנטי עם הקהל- סטורי נשאר למשך 24 שעות לפי שנעלם והוא מצוין כדי להציע הזדמנויות מהירות ואמינות, פחות שיווקיות אלא יותר אותנטיות. הקהל יזהה אותנטיות ולכן יתחבר טוב יותר למותג או לעסק. כדי למנף את האותנטית של סטורי, חשוב להציע תוכן שקשור לתהליך בעסק או השקת מוצר חדש.

 

2.סטורי עוזר לעדכן את הקהל ולשתף חדשות והודעות- מכיוון שסטורי מקבלים מקום בולט בראש הפיד בפייסבוק, הם אידיאליים לשיתוף עדכונים וחדשות. כך למשל אפשר להציע שם מוצרים חדשים או דומים או להציע מבצעים חמים לקהל.

 

  1. סטורי יכול לעזור לנו להגיע ליותר לקוחות באופן טבעי (אורגני), מאחר ובזמן האחרון עם נסיקתן של טיקטוק ואינסטגרם, דפי פייסבוק חוו ירידה בהגעה לקהלים באופן אורגני, סטורי בפייסבוק עובד טוב יותר וסביר להניח שיגיע ליותר קהל רלוונטי עבור העסק. סטורי מופיעים בראש הפיד ולכן הם זמינים מיד למשתמש הפותח את האפליקציה. כאשר העוקבים של העסק צופים בסטורי ומעורבים בהם, האלגוריתם של פייסבוק יתעדף את תוכן הזה ויקדם אותו.

 

  1. סטורי יוצר מעורבות- סטורי איכותי מצד אחד יספק תוכן לעוקבים ויביא לצפייה פסיבית, מצד שני יעודד מעורבות רבה שתביא לשיח עם קהלים חדשים ולהתעניינות במוצר. בסטורי כבר לא מדובר רק על שיתופים והודעות, אלא עוד הרבה סוגי מעורבות מתקדמת כמו מדבקות אינטראקטיביות המאפשרות לעסק לשאול שאלות, לקבל משוב מלקוחות ולעורר יצירתיות.

 

  1. סטורי עוזר להגביר תנועה לאתר העסק- אפשר כמובן להוסיף קישור בסטורי או בתגובות, כמובן גם לעשות שימוש בכל מה שנותנת פייסבוק בתמיכה בסטורי כדי לעניין אנשים מחוץ לפייסבוק באתר. בתוך כל ניתן כמובן גם לקשר לחנות הפייסבוק ולהשאיר את המשתמשים לקנייה בתוך הפלטפורמה. סטורי יכול גם לקשר לפוסט באינסטגרם ולעניין את העוקבים או לתת לקהל חדש אפשרות לראות מוצרים אחרים ששותפו באינסטגרם.

 

אז מהי הדרך הטובה לעשות סטורי?

אם רוצים לעשות סטורי עסקי בפייסבוק, אנו ממליציים מאד על האפליקציה לנייד, ניתן לבחור בדף הפייסבוק של העסק וללחוץ על סטורי כדי להתחיל ליצור תוכן.  אפשר להעלות תמונה או הסרטון שרוצים לפרסם או ללחוץ על סמל המצלמה כדי להתחיל לצלם תוכן חדש.

לאחר מכן מוסיפים אפקטים ואלמנטים אינטראקטיביים לסטורי ולבחור מתוך מגוון מדבקות או להוסיף קישורים וטקסט. מדבקות בסטורי הן דרך נהדרת לעודד משתמשים לענות על סקר ולראות אחר כך נתוני פרסום לגבי ה# בפרסום או המיקום שעבד הכי טוב.

דרך אחרת לעשות סטורי היא דרך מחשב שולחני בעזרת Creator Studio. האפשרות הזו נוחה יותר במונחים של עיצוב ועריכת תמונות, נוחות ותזמון של סטורי. החיסרון הגדול כאן הוא שלא ניתן להוסיף קישורים ומדבקות.

ניתן גם לפרסם סטורי מאינסטגרם בעמוד הפייסבוק על ידי יצירת הסטורי באינסטגרם,  העלאת מדיה, הוספת אפקטים ואלמנטים אינטראקטיביים שכוללים את האפשרויות הזמינות באינסטגרם כמו: סקרים, שאלות, וידאו בשידור חי ועוד.

 

כיצד למקסם את הסטורי בפייסבוק?

עסקים שטרם עשו סטורי ומתחזקים אינסטגרם פעיל, יכולים להבין פחות או יותר מה עובד עבור העסק שלהם באינסטגרם ולנסות לקדם את אותו תוכן בסטורי. אפשר לשתף פוסטים של אינסטגרם בפייסבוק סטורי ולבדוק את הנושאים שעובדים, התזמון הכי נכון לפרסום ואיזה תוכן עובד הכי יעיל.

דרך אחת ליצור תוכן סטורי היא ליצור וידאו חדש לסטורי והודות לתכונה חדשה ש-Creator Studio השיקה בתחילת 2022, הפיכת תוכן וידאו לקטעים שעובדים כסטורי די פשוטה. ניתן לחפש סרטון שרוצים להעלות מחדש, ללחוץ על כפתור ליצירת קליפ. Creator Studio מציע אוטומטית קליפ בן 20 שניות לשיתוף וניתן לגרור את המחוון כדי לבחור את הקליפ המועדף.

בשלב הבא ולאחר שיש תובנות מהתוכן שעובד, צריך לייצר סטורי בפייסבוק שיניע תנועה לאינסטגרם, לאתר או לחנות כדי להביא לקוחות מתעניינים במוצר ולעצב במקביל את הסטורי כך שיהיה הכי קל להגיע למטרות השיווקיות, כמו: החלקה למעלה למעבר לאתר או תגיות מוצר עבור סטורי לאינסטגרם. בהקשר זה צריך לשים לב והוריד אלמנטים שלא מתורגמים לפייסבוק (דוגמת ספירה לאחור או מדבקה מתוזמנת) לפני הפרסום בסטורי.

 

יש לכם שאלות? אנחנו כאן בשבילכם.

 

כתב:

אלון ירדני, בעלים של סוכנות הדיגיטלי קליקינג, המתמחה בפרסום ושיווק בגוגל, פייסבוק, לינקדאין ועוד מגוון פלטפורמות ידועות. קליקינג מספקת פתרונות שיווק דיגיטלי A-Z ומטפלת בלקוחות בתחומי הרפואה, הבריאות, הלימודים, נדל"ן ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות