n
דף הבית / עסקים בכותרות / איך בוחרים עורכת דין גירושין מומלצת?

איך בוחרים עורכת דין גירושין מומלצת?

בין אם הליכי הגירושין יתקיימו בערכאה משפטית ובין אם בתהליך גישור, לעורכת הדין המלווה אותם תהיה השפעה גדולה על ההתנהלות ועל התוצאות. לפיכך יש להשקיע מחשבה וזמן ולבחור עורכת דין מומלצת בהתאם לכמה קריטריונים שיתוארו בכתבה הבאה.

ליעד מרום עורכת דין גירושין לוסי מאיר
קרדיט: יח"צ

הליכי גירושין הם תחום העומד בפני עצמו, שונה במידה רבה מתחומים משפטיים אחרים כמו מקרקעין, פלילים, מסחרי וכדומה. כאן מעורבים הרגשות הכי עמוקים ומטלטלים של בני הזוג המתגרשים, כאשר לנגד עיניהם עומדים הקשרים עם הילדים, העתיד הכלכלי, הצורך בביטחון, השאיפה לפתוח דף חדש בחיים, ועוד נושאים משמעותיים רבים. לכן עבודתה של עורכת דין גירושין חייבת להיעשות לא רק במקצועיות גבוהה אלא גם ברגישות, בהקשבה עמוקה ובאמפתיה, על מנת שתשמש כעוגן משפטי בתקופה סוערת זו של החיים.

 

עורכת דין מיומנת ובעלת כישורים מצוינים עשויה להשפיע לטובה על ההליכים המתקיימים. למשל, ביכולתה לבנות אסטרטגיה אפקטיבית תוך צפייה מראש של צעדי הצד השני, ולהציע פתרונות יצירתיים ונבונים העולים בקנה אחד עם המגמות העדכניות והשינויים בתחומי המשמורת, זמני השהות והמזונות. לאור ניסיונה הרב והיכרותה העמוקה עם הלקוח/ה, ביכולתה גם להציע פתרונות המתאימים באמת לצרכים מתוך ראיה כוללת של המעורבים וקשריהם – בן הזוג השני, הילדים וכמובן הלקוח. דוגמא נאה לכך מהווה עורכת דין גירושין, לוסי מאיר העוסקת בדיני משפחה ובהליכי גירושין כבר למעלה מ- 15 שנה.

 

כיצד בוחרים עורכת דין מומלצת לגירושין?

אם יש לכם חברים, מכרים או בני משפחה שעברו לאחרונה תהליך גירושין ויכולים להמליץ על עורכת הדין שליוותה אותם, זהו צעד ראשון בכיוון הנכון. יחד עם זאת, שאלו את הממליץ מדוע הוא עושה זאת: האם בגלל ההישגים שהצליחה להביא לו עורכת הדין? האם בגלל גישתה הנחושה והנחרצת בבית המשפט או דווקא יכולותיה ה- "רכות" שהובילו לגישור מוצלח? שאלו את הממליץ על התהליך שעבר, כיצד סייעה לו עורכת הדין, מה היו עלויותיה וכן הלאה, ונסו להבין אם זוהי אשת המקצוע המתאימה גם לכם.

 

בין אם קיבלתם המלצה מאדם שאתם סומכים עליו ובין אם לא, כדאי לבחון כמה עורכי דין שעולים בחכתכם ברשת. אמנם אם תקלידו בגוגל את הביטוי "עורכת דין גירושין" תקבלו אלפי תוצאות, אבל יש דרכים לברור את המוץ מן התבן. בתור התחלה זו חייבת להיות עורכת דין המתמחה ספציפית בדיני משפחה ובהליכי גירושין, ולא כזו ששירותיה אקלקטיים ומתפרשים על פני תחומים רבים. בתחום הגירושין יש שורה ארוכה של פסיקות, תקנות, חוקים, תקדימים, ערכאות, צווים, תקדימים והליכים, וברור שמי שבאמת מתמחה בתחום תדע לתת פתרונות יותר מעשיים, יעילים, מהירים וחסכוניים, מבלי לבצע שגיאות שעלולות לעלות ביוקר בטווח הקצר או הארוך.

 

אם כן, לאחר שווידאתם שמדובר בעורכת דין המתמחה ספציפית בדיני משפחה ובהליכי גירושין, המשיכו ובדקו את הוותק והניסיון שלה. בין היתר כדאי לבדוק היכן קיבלה את הכשרתה, כמה שנים היא כבר עוסקת בתחום, אילו השתלמויות עברה, האם יש עורכות דין נוספות במשרדה, האם קיימות באתר המלצות של לקוחות מרוצים, וכדומה. עוד רצוי לבדוק אם לעורכת הדין היו הופעות בתקשורת לאורך השנים, דבר המאפשר להתרשם מסגנונה ומגישתה, מהרהיטות והרגישות, וכמובן גם מהרמה המקצועית שהיא מפגינה.

 

בנוסף, חשוב לוודא שעורכת הדין היא מגשרת מוסמכת מטעם לשכת עורכי הדין בישראל. תהליך הגישור הינו אפשרות מקובלת ואף מומלצת להגעה להסכמות מחוץ לכותלי בית המשפט או בית הדין. תהליך כזה יכול לחסוך לא מעט הוצאות כספיות והרבה אנרגיות נפשיות, ולאפשר הבנות המשרתות בצורה הטובה ביותר את צרכי בני הזוג וילדיהם. יתר על כן, מדובר בתהליך הרבה יותר קצר לעומת דיונים משפטיים, בו הכוח נשאר בידי בני הזוג וניתן להגיע לפתרונות הסוללים את הדרך להמשך שיתוף פעולה גם בפתיחת הפרק החדש בחיים.

 

מהי הגישה של עורכת הדין?

בעולם הגירושין ישנם עורכי דין הנוקטים בגישה אגרסיבית, אשר רואים בהליכים יציאה למאבק או למלחמה למען מיצוי הזכויות. אכן, ישנה חשיבות עצומה לזכויות הקשורות בדמי המזונות, ברכוש ובהורות, אולם יש לזכור שלמאבקים ולמלחמות יש מחיר כבד. לפיכך, כדאי לבחור בעורכת דין המסוגלת לראות את התמונה השלמה ומבינה כי ההישג המשמעותי ביותר הוא להביא לחיים טובים ככל האפשר בפרק החדש. "הפרק החדש" אינו בגדר מחיקה של הישן מהסיבה הפשוטה שישנם הילדים ובן הזוג השני שעדיין ישמש בתור ההורה שלהם, ומכאן שאחת המטרות החשובות ביותר היא דווקא לשמר את היכולת לשתף פעולה בעתיד, ולהישמר ככל הניתן מפני פגיעה בילדים.

 

גישה כזו תתבטא דווקא בהרגעת הרוחות, במתינות ואורך רוח, וביכולת לתת זווית אובייקטיבית אפילו אם הלקוח מעוניין לפעול מייד ו-"מהבטן". אמנם, במידת הצורך ובהתאם לנסיבות עורכת הדין תדע גם להסיר את הכפפות ולייצג את הלקוח באופן נחרץ בבית המשפט או בבית הדין, אולם השאיפה הכללית תהיה לפתור את המחלוקות בצורה הכי יעילה, מהירה ובלתי פוגענית שניתן.

 

על תבונה, זמינות ורגישות

איך שלא נסתכל על זה, גירושין הם תקופה לא פשוטה. לא פעם מתעוררים במהלכה חששות, התלבטויות ושאלות טורדות מנוחה, ואילו עורכת הדין אמורה לשמש ככתובת מרגיעה וכעוגן של ביטחון מבחינה זו. אם כך, כדאי לוודא שמדובר בעורכת דין הדוגלת בזמינות גבוהה וישירה, וגם מיישמת זאת בפועל באופן יומיומי. יתר על כן, במהלך ההתקשרות הראשונית איתה יש לשים לב ליכולתה להקשיב, להיות סבלנית, לעודד ולהרגיע, ולהסביר את הדברים בגובה העיניים. זכרו שהכימיה עם עורכת הדין הינה חשובה מאוד ולכן כדאי להתרשם בשיחה הראשונה מהיכולת לחוש עימה בנוח ולשתף בפרטים אינטימיים מהחיים.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות