דף הבית / עסקים בכותרות / שתלים זמניים ליישור שיניים – איך זה עובד?

שתלים זמניים ליישור שיניים – איך זה עובד?

טיפול שיניים
צילום PIXABAY

מהם שתלי ה-TAD (Temporary Anchorage Device) ולמה הם משמשים?

שתלי TAD הם מיני שתלים זמניים, המהווים נקודות עיגון בתהליך יישור שיניים נסתר. המבוגרים שבינינו זוכרים בוודאי את אותם מתקני רסן אימתניים שנאלצו להרכיב (בעיקר בשעות הלילה, לרוב, מחמת הבושה) בשנות התבגרותם. העיקרון מאחורי יישור השיניים הוא פשוט למדי – הפעלתו של כוח קבוע על השיניים שיש להזיזן למקומן. עד לפני פיתוח טכניקת העיגון לשתלים הזמניים, הושגה המטרה באמצעות אותו רסן או, לחילופין, על ידי עיגון הקשת המיישרת את השיניים הסוררות לשיניים אחרות, כשכל אחת מהן משמשת כיחידת עיגון. במרבית המקרים, עיגון כזה אמנם יישר את השיניים החורגות למקומן המיועד, אולם בשל הלחץ הקבוע שהופעל עליהן, השיניים ששימשו כיחידות עיגון זזו מעט ממקומן. כלומר, פתרנו בעיה אחת, אבל יצרנו אחרת. כיום, השתלים הזמניים הם אלה המהווים את נקודות העיגון, וזאת, מבלי לפגוע במבנה הכולל של מערכת השיניים בלסת.

 

שתלי TAD אינם שתלי שיניים רגילים!

למרות שגם אלה וגם אלה מכונים "שתלים", קיימים הבדלים ברורים מאד בין שני סוגי השתלים הללו. למשל, שתלי TAD הם שתלים זמניים המיועדים להתארח בפה למשך תקופת זמן קצרה (מספר חודשים, עד לסיומו של תהליך יישור השיניים הנסתר), בעוד שהמטרה בשתל שן היא שהוא ייקלט בעצם ויתאחה בה לפרק זמן ארוך ככל שניתן. הליך הרכבת השתלים הזמניים מבוצע בהרדמה מקומית קלה, הוא אינו דורש ניתוח ואף אינו מכאיב. גם לאחר ההשתלה, פרט לאי נוחות אפשרית קלה, מרבית המטופלים לא יחושו בכל כאב כלשהו. רואים? שום קווי דמיון אינם קיימים בין שתלי השיניים לשתלי ה-TAD העדינים, הזמניים והמועילים.

 

יישור שיניים נסתר באמצעות שתלי TAD במרפאת ד"ר זיידמן

אורכו של תהליך יישור השיניים הנסתר בטכניקות בהן נוקטת מרפאתו של ד"ר זיידמן מתקצר אף יותר, בזכות השימוש שהיא עושה בשתלים הזמניים. כך שגם אם מתוכנן לכם אירוע חשוב בעתיד הקרוב, כבר תוכלו להגיע אליו בשיניכם החדשות והמיושרות.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות