דף הבית / עסקים בכותרות / עמוד חסימה לרכב לטובת הגברת הבטיחות בראשל"צ, כי חניה במקום אסור עלולה לסכן חיים!

עמוד חסימה לרכב לטובת הגברת הבטיחות בראשל"צ, כי חניה במקום אסור עלולה לסכן חיים!

עמוד חסימה לרכב
צילום: ASPROD

לאחרונה התפרסם באתר זה סקר בקרב תושבי ראשון לציון והסביבה שאישש את התחושות שכבר בוחשות בבטן ציבור תושבי ראשל"צ כבר זמן מה. תושבי ראשון לציון רוצים שנושא התחבורה הציבורית יטופל בקדימות.

הסיבה לכך שנושא התחבורה הציבורית כה בוער מורגשת לכולם. עומס אדיר על הכבישים בתוך העיר ובדרכי הגישה אליה, שעות של עמידה בפקקים והנושא הכואב ביותר: החניה.

מצוקת החניה הגוברת בעיר מביאה את העירייה להתמודד עם אכיפה בלתי פוסקת של רכבים שחונים ברחבי העיר בצורה המסכנת חיים!

חניה פרועה ברחבי העיר מהווה הפרעה חמורה לסדר הציבורי, מסכנת הולכי רגל ועד לחסימת נתיבי תנועה וצמתים. לאחרונה נגררו רכבים חונים מכניסות למוסדות ציבור כמו מרפאות קופות חולים, בתי ספר וגני ילדים. נהגים חושבים שהם "שמים את הרכב לרגע" אבל בפועל לא רק שהרגע מתארך הוא פשוטו כמשמעו – מסכן חיים.

מה עושה העירייה?

כיצד צריכה העירייה להתמודד עם התופעה המכוערת? אכיפה היא דרך אחת, קנסות וגרירת רכבים, לעיתים מלמדים לקח את הנהגים מפרי החוק ועל הדרך מעשירים את קופת העירייה. אולם במידה ורוצה העירייה לנקוט בדרך שאינה מותירה כלל את האפשרות לחניה, עליה להציב עמוד חסימה לרכב.

עמוד חסימה לרכב בתחנות אוטובוס.

חלק חשוב ומהותי מהסדרת התחבורה הציבורית ברחבי ראשון לציון הוא טיפול בתחנות האוטובוס. על העירייה לדאוג למספיק מקומות ישיבה לסככות מגנות מפני שמש וגשם. אך עוד לפני זה עליה לסלק את הרכבים החונים על המדרכה במפרצי הגישה לתחנות האוטובוס ומסכנים את הנוסעים בכך שאינם מאפשרים לאוטובוסים גישה לשפת התחנה. התקנה של עמוד חסימה לרכב על שפת המדרכה שבמפרצי הגישה לתחנות העצירה תמנע מנהגים להחנות את רכבם בתחנה.

אלמוג, תלמיד בכיתה י"א בבית ספר רביבים סיפר לנו: "אני נוסע כל יום לבית ספר באוטובוס. בזמן האחרון יש כל פעם רכב אחר שחונה בתחנה. כבר קרה שהאוטובוס לא עצר לנו כי הוא פשוט לא ראה אותנו עומדים בתחנה. פעם אחרת לא היה לאוטובוס איפה לעצור אז הוא המשיך עוד כמה מטרים לתוך הכביש. מכוניות שנסעו כמעט נכנסו בו ונהיה פקק מטורף תוך שנייה."

עמוד חסימה לרכב ברחבות כיבוי אש.

השמירה מפני רכבים חונים הכרחית גם ברחבות כיבוי אש. נקודות גישה לרכב הצלה צריכות תמיד להישאר פנויות, בשעת שריפה או אירועי בטחוני כל שנייה חשובה וזמן יקר שיבוזבז על גרירת רכב חוסם, עלול לעלות בחיי אדם. לצערנו לא כל הציבור מכבד שילוט וסימון של חניות כאלו והן קורצות במיוחד מכיוון שהן ממוקמות ממש בכניסה של כל פתח בניין. לכן ישנם סוגים מיוחדים של עמודי חסימה לרכב שאינם מאפשרים את הכניסה לרכבים רגילים מחד ומאידך כן מותאמים לכניסתו של רכב כיבוי אש בשעת חירום

 

לסיכום, חניה היא עניין פשוט, אבל חניה שלא במקום מותר, עלולה להיות מסוכנת! על העירייה להציב בקדימות עמודי חסימה לרכב שישמרו על הסדר, על הביטחון ועל חייהם של תושבי העיר לפני שיתרחש אסון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. כתבה מעניינת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות