דף הבית / עסקים בכותרות / עדשות סקלרליות (Scleral Lenses)

עדשות סקלרליות (Scleral Lenses)

עין של ילדה
צילום: Pixabay

עדשות מגע סקלרליות הן עדשות מגע ייחודיות, הנותנות מענה למחלות עיניים המייצרות יובש בעין, או משנות את מבנה הקרנית באופן כזה, שלא ניתן להרכיב עדשות מגע רגילות.

עדשת מגע סקלרלית, גדולה יותר מעדשת מגע רגילה, היא נשענת על לובן העין (סקלרה) ואינה נוגעת בקרנית העין. את החלל שנוצר בין העדשה המיוחדת לקרנית, ממלאים בתמיסה הנקראת סאלין, המסייעת לשיפור הראיה ללא היווצרות גירויים או יובש.

עדשות סקלרליות לטיפול בקרטוקונוס.

ישנם סוגים שונים של עדשות המסייעות לטיפול והן מותאמות עפ"י המלצת האופטומטריסט, כמו למשל, עדשות מגע קשות נושמות, עדשות היברידיות עם מרכז קשיח ושוליים רכים, עדשות פיגיבק (עדשה כפולה). אך, העדשות המומלצות והמתקדמות ביותר לטיפול בקרטוקונוס הן עדשות סקלרליות מכיוון שאין חיכוך עם הקרנית בזמן השימוש

תכונותיה הייחודיות של עדשה סקלרלית מתאימות מאד לטיפול במחלת הקרטוקונוס ומביאות לשיפור כמעט מידי.  מהי אם כן, אותה מחלה ומהם הסימפטומים שלה?

קרטוקונוס, היא מחלה ניוונית של קרנית העין, בה צורת הכיפה משתנה והופכת לחרוטית (מכאן גם שמה העברי – קרנית חרוטית), זוהי מחלה תורשתית, כך שאם אחד מבני המשפחה אובחן כלוקה בה, מומלץ כי כל בני המשפחה ייגשו להיבדק.

הסימפטומים למחלת הקרטוקונוס הם:

  • ירידה הדרגתית בראיה.
  • כאבי ראש/ סחרחורות, בעת הרכבת משקפיים והחלפתם בתדירות גבוהה.
  • טשטוש ראייה וסנוור אורות (בולט בעיקר בלילה).

היה ואדם סובל מאותם הסימפטומים אשר צוינו, מומלץ לגשת ולהיבדק אצל אופטומטריסט מומחה, אשר ימפה את מבנה הקרנית, ויקבע את אופן הטיפול בהתאם לסטטוס המחלה אשר אובחן.

טיפולים כירורגיים ניתנים בהתאם (במידה ועדשות אינן עוזרות):

  • השתלת טבעות.
  • טיפול קרוסלינקינג (ייצוב רקמת הקרנית).
  • השתלת קרנית.

עדשות מגע רגילות אינן מתאימות לטיפול בקרטוקונוס מתקדם, הן אינן מספקות ראיה מיטבית ועלולות לקפוץ מתוך העין בזמן מצמוץ, לכן אין להשתמש בהן.

אלון אופטיק – לטיפול בקרטוקונוס.

עיניים הן לא משחק ילדים ואל לנו להקל ראש בטיפול בהן. על מנת לקבל את הטיפול הטוב ביותר בקרטוקונוס, מומלץ לגשת אל אופטומטריסט מקצועי עם ניסיון אשר ידע להעניק את הטיפול הטוב ביותר.

נדגיש כי קרטוקונוס היא מחלה מתקדמת והטיפול בה מותאם ספציפית לחולה, בהתאם לשלב התפתחות המחלה אשר אובחן אצלו. בקליניקה של אלון ברונדווין, אופטומטריסט מוסמך ומקצועי, תוכלו לקבל אבחון מדויק לקרטוקונוס, ע"י בדיקת ראיה מלאה ובדיקת משטח העין.

מתוך הבנה לחשיבות בשימוש בעדשות אלו החליטו בקליניקה, לייבא באופן בלעדי את אחת העדשות המתקדמות בתעשייה של חברת VALLEY CONTACX USA הנושאת אישור FDA  לשימוש בעדשה במקרים של קרטוקונוס עיוות בקרנית ויובש , ולא להתפשר על עדשות בעלות טכנולוגיה ואיכות בינונית המיוצרות ביצור מקומי.

בקליניקה נבצע מיפוי קרנית ממוחשב על מנת לייצר עדשות סקלרליות מותאמות לעיניי המטופל, להבטחת החלמה ושיפור ראיה מלא.

*התאמת עדשה סקלרלית אורכת זמן ולכן מומלץ לקבוע פגישה מראש.

לסיום. הצלחת הטיפול טמונה בגילוי מוקדם. כמו בכל מחלה או בעיה, תמיד מומלץ להגיע לאבחון מיד עם התגלות הסימפטומים המעידים על פגיעה כלשהי בעיניים, בטח ובטח, אם ישנו מקרה של קרטוקונוס במשפחה.

לתיאום בדיקת עיניים לגילוי קרטוקונוס ורכישת עדשות סקלרליות, צרו קשר כעת.

להתראות,

 

אלון ברונדוויין- אופטומטריסט מומחה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות