דף הבית / עסקים בכותרות / עבודה בטיחותית על סולם

עבודה בטיחותית על סולם

צילום Pixabay

לכל אחד מזדמן לעבוד על סולם מידי פעם בבית. בין אם כדי להוציא משהו מהארון, להבריג נורה או לקדוח בקיר. בניגוד לבעלי מקצוע שרגילים לעבודה יומיומית על סולם, האחרים לא תמיד מודעים לכך שהם מסכנים את עצמם בעבודה לא נכונה או לא בטיחותית. אז לפני שאתם מרימים מקדחה או מתקינים גוף תאורה בעצמכם, כדאי להם לקרוא את הטיפים הבאים לגבי עבודה בטוחה על סולמות.

 

  1. עבודות חשמל על סולם עץ בלבד – כל עבודה הקשורה לתיקוני מערכות קשורות לחשמל, בין אם החלפת פשוטה של נורה, או הנחת תשתית חשמל מסועפת במסגרת הקמת פרויקט כלשהו, צריכה להיעשות אך ורק על סולמות עץ. מדוע? כי בניגוד לסולם אלומיניום, עץ אינו מוליך חשמל ולכן חשוב לזכור זאת. לא רק למען הבטיחות של מבצע העבודה עצמו אלא גם לסביבתו.

 

  1. בחירת סוג סולם רלוונטי לעבודה – עבודה עם סולם לא נכון, כלומר כזה שלא מתאים לסוג עבודה מסוים, לא רק שיהפוך את העבודה למסורבלת, אלא גם למסוכנת מאוד. חשוב שהסולם יהיה בגובה ובזווית המתאימים לסוג העבודה שלכם וגם שיספק לכם גישה ישירה ללא הפרעות. כמו כן, כאשר מדובר בעבודה על סולם שגובהו עולה מעל 2 מטר, כדאי לבדוק את תקנות הבטיחות החלות בעבודה מסוג זה. יש לוודא שלא עובדים כאשר הגוף נשען מחוץ לסולם. חשוב להבין מתי להשתמש בסולם נשען במקום סולם רגיל ומתי יש להשתמש בדרגש במקום סולם רגיל.

 

  1. סביבה נקייה – עבודה בסביבת עבודה מלוכלכת עלולה גם היא להיות מסוכנת מאוד. אם אתם עובדים בסביבה של עבודות עץ כמו נגריה, מומלץ שיהיה ברשותכם שואב אבקת תעשייתי. בסיבות עבודה כאלה, לא ניתן לראות כל פיסת לכלוך ולכן שואב אבק יכול לפתור את הבעיה. חשוב לרכוש כזה שיודע להתמודד גם עם נוזלים ולא רק שבבי עץ.

 

עוד כמה דברים שכדאי להקפיד עליהם

 

  • תו תקן – בישראל ישנם לא מעט מותגי סולמות, בין היתר ניתן למצוא את סקורפיון. בין אם הסולם הוא תוצרת הארץ או שמדובר במותג מיובא מחו"ל חשוב לבדוק שיש לו תו תקן. קריטי וחיוני לבטיחות.

 

  • עזרה – תמיד כדאי שמישהו יהיה בסביבה כאשר עושים עבודות בגובה: לתמוך בסולם בעת הצורך וגם למקרה חירום כמו נפילה, שעלולה לקרות גם אם מקפידים על כל כללי הבטיחות. כן, לפעמים זה קורה.

 

  • בדיקות תקופתיות – הזמן עושה את שלו. לא השתמשתם הרבה זמן בסולם? או להפך הסולם נמצא בשימוש יום יומי. תבדקו את השלבים שלו, תעלו בזהירות, כי כל נפילה, במיוחד בסולמות שחילים וגבוהים, יכולה להיות מסוכנת.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות