דף הבית / עסקים בכותרות / מחפש שמאי רכוש? חשוב לבחון גם את ניסיונו כעד מומחה בית משפט

מחפש שמאי רכוש? חשוב לבחון גם את ניסיונו כעד מומחה בית משפט

צילום pixabay

בעת הצורך, השימוש בשירותיו של שמאי רכוש עצמאי עשויה להכריע את הכף בסוגיית קבלת כספכם המגיע לכם כתוצאה מפגיעה פיזית ברכושכם. לצערנו, קיימים שלל מקרים בהם הרכוש שלנו עשוי להינזק כתוצאה מנזקי שריפה, מים, נזקי אש וכו'. במקרים אחרים,כאשר רכושנו ניזוק ואנו זקוקים למענה עבור רצוננו לקבל פיצוי הולם; אנו, לא פעם, תלויים בשמאי רכוש מטעם חברות הביטוח.

 

דבר זה משאיר אותנו "תלויים באוויר" לחכות לחוות דעת מטעם חברת הביטוח(במקרה זה;חברת הביטוח שמבטחת את רכושנו)ולקוות כי נוכל לקבל את הפיצוי אשר לו אנו מייחלים.

 

שמאי עשוי לעסוק בנישות ותחומים שונים ועליו להעמיק בכל הרזולוציות המתבקשות על ידי לקוחות.

 

"לעיתים, מקרה עשוי להיות תלוי בתיאור, בכושר אבחנתו של שמאי וביכולתו לדייק באבחנת המקרה" אומר חיים שריקי ,שמאי בעל ותק רב של כ40 שנות עשייה בתחום ובעלי משרד לשמאות רכוש, רכב, אמדן נזקי אש, נזקי שריפה, נזקי מים, הערכות שווי תכולה, עיזבונות ועוד.

עוד מוסיף חיים שריקי כי "אין ספק שעצם יכולתך לאתר ולתאר פרטים חשובה עד מאוד, אך מדובר בצוואר בקבוק אשר מוביל לעיתים גם לבוררות על ידי מערכת בתי המשפט בישראל וזה חיוני ששמאי רכוש יידע להתנהל מול המערכת הזו. לעיתים, אופי הניסוח של המקרה ואופי ההתכתבות עשויות להכריע את הדין".

 

חוות דעתו של שמאי רכוש ככלי מכריע בהליך המשפטי

קיימת חיוניות רבה בכל הנוגע להיותו של שמאי רכוש איש מקצוע אשר בקיא ברזי המערכת המשפטית.

המערכת הנ"ל עשויה להיות סבוכה, מסורבלת ולעיתים, עבור אנשים פרטיים;ההתמודדות עם מערכת זו מהווה קושי משמעותי.

 

"לאורך שנותיי בתחום, חוויתי שלל מקרים על כל גווניהם; ביניהם גם קרה ואנשים הגיעו למשרדינו לאחר שהם חוו הליך עבודה עם שמאי רכוש אחר. הם סיפרו כי השמאי אשר עבדו עמו היה 'איש עבודה מעולה' ולא היו להם תלונות לגביו. להערכתם, הוא היה מקצועי והעריך את הנזק באופן הגון, אך כאשר ההליך נעשה משפטי, השמאי המדובר היה פחות יעיל". מספר חיים שריקי; שמאי רכוש עצמאי.

 

נעמוד על היתרונות בשימוש בשירותיו של עד מומחה

עד מומחה הוא שמאי אשר עבר קורס הסמכה להתנהלות מול המערכת המשפטית ויש ביכולותיו לחוות חוות דעת אשר משקלה רב בעת בוררות בית המשפט. על השמאי, אשר בעל הסמכה של עד מומחה, לדעת לנסח חוות דעת באופן מקצועי ובנוסף, עליו להיות נכון תמיד לחקירות שונות על חוות הדעת אשר אותו הוא מגיש לבתי משפט.

 

במידה ושמאי רכוש לא מכיר את נדבכי המערכת המשפטית, קיים הסיכוי כי מקצועיותו תפגע בשל מרכיבים אשר חיצוניים לו. "יש להבין" , אומר חיים שריקי; "המערכת המשפטית היא גוף נפרד לגמרי משמאי הרכוש ואדם צריך לעבור הסמכה מלאה ומקיפה על מנת לדעת להתמודד ולהתנהל באופן נכון מולה". עוד הוא מוסיף כי "על מנת להיות עד מומחה מוסמך, על שמאי הרכוש להיות אדם מאוד הגון. המערכת המשפטית תמיד חוקרת ועוסקת בווידוא המקרים אשר מוגשים אליה. במידה ואדם עסוק בלהטות תיאורי מקרים לטובת לקוח כזה או אחר, הוא צריך לקחת בחשבון כי רישיונו כשמאי רכוש עשוי להישלל ולעיתים אף חמור מכך".

חיים שריקי הינו בעל הסמכה של עד מומחה הרשום במאגר בתי המשפט השלום והמחוזי ובעל ותק של מעל 40 שנות עשייה בתחום. תוכלו לבקר באתרו על מנת ליצור קשר עם משרדו ולקבל מענה לצרכיכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות