דף הבית / עסקים בכותרות / מה זה מלטשת ולמה היא משמשת

מה זה מלטשת ולמה היא משמשת

צילום: pixabay

מלטשת, כשמה כן היא מלטשת ומשייפת משטחים באמצעות נייר ליטוש המוצמד למכשיר עבודה. בשוק יש מגוון רחב של מלטשות ועל מנת לעשות את הבחירה המתאימה ולרכוש את המלטשת הנכונה, חשוב לבחון מס' דברים. בראש ובראשונה יש לבדוק מהו המשטח המיועד לליטוש, מה הסוג וממה הוא עשוי, מה עמידותו, גודלו וצורתו, זאת מאחר שיש מלטשות בגדלים שונים המיועדות לעבודות שונות בגדלים ובמרקמים מגוונים.

באופן עקרוני, אין צורך להיות בעל מקצוע על מנת להשתמש במלטשת ויש מכשירים אשר מתאימים לאנשים שאוהבים לתקן או לשחזר רהיטים וכן לנגרים חובבים. החכמה היא לרכוש את המלטשת הנכונה ולעבוד איתה בהתאם להוראות. קיימים כמה סוגי מלטשות לרכישה, כולן פועלות באמצעות הצמדת מגוון חומרי ליטוש כגון נייר שיוף, נייר זכוכית, בד ליטוש וכד' וכולן, כל אחת על פי הייעוד שלה, מספקות ליטוש איכותי ורמת גימור מעולה למבחר המלטשות, הקליקו:

https://www.vardi-levin.co.il/category/מלטשות

 

ככלי עבודה, מלטשת הוא כלי מאוד נוח וידידותי לשימוש, הוא עשוי משילוב של גוף פלסטיק ומתכת ומנוע חשמלי המחובר למשטח הצמדה.  הליטוש עצמו מתבצע באמצעות נייר לטש המכונה גם נייר זכוכית. זהו נייר או סוג של בד מצופה בחומר שמאפשר שיוף והסרה של חומרים, חספוס מכוון של משטחים או החלקתם כחלק מגימור בעבודות עץ. המכשירים המודרניים והמתקדמים בנויים עם חיישן המנטר את רמת הלחץ שמפעל על המשטח כדי שמנוע פגיעה בו ובחלקן אף יש חיבור לאיסוף שבבים ואבק שמצטבר בזמן הליטוש.  בין הסוגים הניתנים לרכישה ניתן למצוא:

מלטשת סרט/חגורה–מלטשה ידנית או קבועה הפועלת באמצעות תנועה סיבובית של סרט הליטוש העגול המתוח בין שני גלילים. הסרט אשר יכול להגיע במידות שונות, נע במהירות גבוהה ונועד להסרת חומרים קשים וביצוע גימור אחיד ואיכותי

מלטשת רוטטת–  ליטוש תוך תנועות רטט באמצעות נייר שיוף שטוח המוצמד לחלק התחתון של המלטשת, ניתן לקבוע את מידת הרטט וכך להתאים את אופן הליטוש לצורך, בין אם ליטוש גס ובין אם עדין, בעבודה עם מלטשת רוטטת יש להקפיד שתנועות הרטט לא ישאירו שריטות על המשטח.

מלטשת אקצנטרית– מלטשת הפועלת בשילוב של עבודת סיבוב ורטט ומבטיחה עבודת גימור מושלמת ומהירה. פעולת הליטוש מתבצעת בשני כיוונים במקביל באמצעות נייר ליטוש המוצמד למשטח הליטוש העגול.

משחזת זווית (דיסק ליטוש(–  מלטשת ייחודית המתמקדת בעיקר בפוליש והשחזה של משטחים מחומרים שונים.

לסוג העבודה ולמשטח עליו עובדים ואותו רוצים ללטש או להחליק, חשוב מאוד להקפיד על כללי בטיחות. בעת העבודה יוצא אבק רב ועלולים לעוף שבבים, לכן חובה להשתמש בהגנה על הפנים, בין אם במסכה או בין אם משקפי עבודה ייחודיות. גם מאוד מומלץ לעבוד עם כפפות מאסיביות שישמרו מפני פגיעה בכפות הידיים.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות