דף הבית / עסקים בכותרות / כך תגישו תביעה עקב פציעות ספורט

כך תגישו תביעה עקב פציעות ספורט

football
צילום: Pixabay

אנשים יוצאים לשחק בערב כדורסל ולא חולמים שבדרך הביתה יעברו בבית החולים, ספורטאים מקצועיים חולמים על המדליה ובדרך נאלצים לצאת לחופשת מחלה (ולצפות במשחק מהיציע), ילדים הולכים לבית הספר ובשיעור התעמלות שוברים את הרגל וכדומה, משמע פעילות גופנית בהחלט מאוד חשובה ואף מומלצת, אך באופן בלתי נמנע היא גם עשויה להוביל לשלל פגיעות, כאלו שמונעות להתפרנס, שמצריכות טיפולים יקרים וכדומה. אי לכך טוב לדעת שלעיתים ישנו מענה, אך עד שזוכים לתמיכה כספית (ולו מטעם הביטוח הפרטי) עשויים לעבור דרך פתלתלה, ועל כן רצוי לדעת מראש כיצד מתנהלים על הצד הטוב ביותר.

האם קיימת עילה?

אבנר הייזלר מומחה לביטוח מסביר שבכדי להגיש תביעה בגין פציעה שהיא תוצאה מפעילות ספורטיבית, יש לבדוק שאחד (או יותר) מהסעיפים הבאים מתקיימים: הנזק הנגרם הנו חד משמעי (למשל שבר), הפציעה קרתה בעת פעילות שמשויכת לאיגוד הספורט, הספורטאי מחזיק בפוליסת ביטוח פרטית שכוללת התייחסות לפעילות שהובילה לפציעה והתרחשה רשלנות מטעם צד ג' (למשל המועצה המקומית שאחראית על מגרש הכדורגל לא הציבה תאורה). כמו כן, אם הפצוע הנו אדם שמתפרנס מהעיסוק הספורטיבי, הרי שאז הוא יכול לתבוע את הביטוח הלאומי, וזאת כי מדובר בתאונת עבודה – כך אומר אבנר הייזלר.

כיצד פועלים?

לאחר שהבנו האם יש מקום להגיש תביעה, חשוב להבין כיצד פועלים ועל כן נעניק מספר דגשים חשובים: חשוב לתעד כל מה שנוגע לפציעה, משמע כיצד נראית הזירה, כיצד נראית החבלה, חשוב לשמור סיכומים רפואיים, לשמור קבלות שנוגעות לטיפול בפציעה, לקחת טלפון של אנשים שהיו עדים לפציעה וכדומה. בנוסף, מוטב לבחון האם הפעילות הספורטיבית שהובילה לפציעה מבוטחת כחוק והאם הפוליסה הפרטית מציעה לה כיסוי. כמו כן,במקרים מעין אלו אין טעם להתמהמה, אלא כמה שפועלים יותר מהר, כך מגדילים את הסיכויים להרוויח יותר.

טופס הסרת אחריות

לא מעט אנשים שפוקדים את חדרי הכושר נדרשים לחתום על טופס שמסיר אחריות, ועל כן כאשר מתרחשת תאונה אנשים מראש מוותרים ופשוט לא מגישים תביעה. פה נחדד שלמרות החתימה על הטופס, בית המשפט לא מעניק לכך חשיבות יתרה, משמע תמיד שווה לבחון מהם הסיכויים ובטח שאין לוותר מראש על סמך הנחה מוטעית, במיוחד כשייעוץ מקצועי עשוי לשפוך אור על התמונה, ואכן אבנר הייזלר הוביל שלל אנשים לקבל פיצויים -למרות חתימתם על טופס הסרת אחריות.

היכון הכן צא!

ציינו שיש להגיש את התביעה בהקדם ופה נחדד שרצוי להגישה לא יאוחר משנה ממועד הפציעה, אם כי בפועל גם לאחר מכן הפעולה תתאפשר (לא יאוחר משלוש שנים – כל עוד מעל גיל 18), אך אז נדרשים לשלם קנס – סכום המענק נפגע ואם מדובר בהחזר רטרואקטיבי, הרי שהוא לא יכלול תקופה של יותר משנה אחורה.

בחינה חשובה

לסיכום נציין שהרבה פעמים ניתן לתבוע במקביל כמה גופים, הרבה פעמים ניתן לקבל יותר ממה שחושבים ולעיתים ניתן לקבל פיצויים גם אם אין ביטוח פרטי, ועל כן במקרה של פציעה בעקבות פעולה ספורטיבית חובה לברר היטב כיצד פועלים, כי גם אם נדרשים לשלם לעו"ד, עדיין עשויים להרוויח ואף לא מעט.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות