דף הבית / עסקים בכותרות / כך מעודדת עמותת איילים התיישבות בנגב ובגליל

כך מעודדת עמותת איילים התיישבות בנגב ובגליל

ים המלח
צילום: Pixabay

עמותת איילים הינה עמותה שמייצגת בכבוד את הישראלי היפה, את הישראלי שזוכר מהם ערכים קולקטיבים, שמבין שעבודה קשה מובילה לתוצאות, שמבקש לחבר בין הקצוות, שרואה את האנשים שמאחורי הסטיגמות, שמבקש להטיב את התנאים ובאופן כללי שמוכן לתת מעצמו בכדי לבנות כאן מדינה יותר טובה במובן הסביבתי, התפישתי והערכי, ועל כן הפעם נציין כיצד עמותת איילים מצאה את הדרך לעודד התיישבות בפריפריה – בנגב ובגליל, כאשר התוצאות אינן מאחרות לבוא, וכבר כיום ניתן להכריז שהיא עושה זאת על הצד הטוב ביותר, כך שרק נותר לשאוב ממנה השראה.

כ- 22 כפרים והיד עוד נטויה

כבר כיום ניתן להצביע על 22 כפרים ומתחמים של צעירים שמיושבים בנגב ובגליל בזכות עמותת איילים, אך החדשות היותר מסעירות הן שהעמותה הצליחה לגרום ללא מעט בוגרים (למעלה מ40% מסך הבוגרים)לקבע את ביתם באזור בו הם גדלו וגיבשו תפישה כאנשים בוגרים, משמע לא מעט בוגרי עמותת איילים החליטו שבתום תקופת הלימודים הם אינם חוזרים למרכז, אלא מקימים משפחה באזור שבו הם תרמו רבות ושהעניק להם לא מעט בחזרה. אז כיצד העמותה השכילה לעשות זאת? לצד הרבה מחשבה ותמריצים נכונים, אך בעיקר באמצעות כוונה טובה ואמונה במטרה – הפרחת השממה.

דוגמה אישית

שמה הטוב של עמותת איילים הגיע למרחקים ועל כן אט אט הרשויות העירוניות ביקשו להיעזר בה, בזמן היא בעצמה קיבלה תמריצים כספיים מטעם גופים ממשלתיים. בין היתר היא סייעה לקדם פרויקט של מאות דירות שנבנו בנגב למטרות השכרה, כאשר הסטודנטים מטעם העמותה מהווים דוגמה ומגיעים להתיישב – מתחילים להניע מעורבות חברתית שאכן שיפרה מכלול שלם של תנאים הכרחיים.

שנת שירות

למעשה, כך פועלת עמותת איילים: היא מתפעלת קומונות שעוברות ביחד שנת שירות, כאשר שנת השירות מתמקדת בעשייה חינוכית, בפרויקטים של מעורבות קהילתית ובשלל פעולות שבאות לסייע במועדונים, בבתי הספר ובמועדונים המקומיים, וכל זאת לצד היצמדות לערכים שמובילים למנהיגות ויזמות.

כפרי סטודנטים

טוב לדעת כי עמותת איילים מפעילה כפרי סטודנטים מוצלחים ביותר, כאשר השיטה היא כזו: הסטודנטים מתחייבים לתרום כ4 שעות שבועיות ובתמורה זוכים להתגורר בכפרי הסטודנטים בעלות מזערית ואף ליהנות ממלגה ומהחזרי נסיעות לקמפוס, כאשר בין היתר ישנו ערך מוסף: הסטודנטים שחברים בעמותה נהנים מחיי קהילה תוססים וזוכים לקחת חלק בעשייה חברתית מאוד חשובה, כך שמדובר הן בחוויה משמעותית והן בשיעור חשוב לחיים. מכאן שניתן להבין מדוע רבים מחברי העמותה בוחרים להמשיך את ארח החיים הערכי – להמשיך לפתח את הנגב והגליל.

שיפוץ ובנייה

לצד הנאמר, גם ראוי לציין שהעמותה משפצת מגוון מבנים ישנים, מקימה מועדונים, מרימה מפגשי תרבות, מושכת עוד ועוד צעירים לאזור, משתפת פעולה עם מרכז הבנייה הישראלי (במסגרת שיתוף הפעולה משופצים בתים של ניצולי שואה), מעבירה כנסים בנושא, מקימה גני ילדים ועוד, כך שפועלה של העמותה מורגש בכל פינה ומושך אינספור צעירים נוספים שמרגישים שמשהו טוב מתחולל בנגב ובגליל.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות