דף הבית / עסקים בכותרות / המסע שלי לעבר לימודי ספרדית / ניב הירש

המסע שלי לעבר לימודי ספרדית / ניב הירש

כמה דברים יפים יש במדינות דוברות ספרדית. הנופים, האנשים, התרבות וההיסטוריה. אני אישית תמיד חלמתי על הטיסה למקסיקו והשיחות היומיומיות בספרדית עם המקומיים.

היה לי ברור שלפני כל הטיולים אני מתכוון לפתח יכולות דיבור בספרדית, אבל כל האפליקציות למיניהן לא באמת עזרו לי בזה. אז החלטתי לנסות את כל מה שמומלץ בתחום של קורסי שפות ובדגש על ספרדית.

 

קצת פודקאסט לפני קורס ללימוד ספרדית

 

אני זוכר במדויק את הרגע שבו התחלתי ללמוד ספרדית לבד, שפת הפלמנקו והצ’ורוס הטעים. זה היה ממש לפני כמה שנים והדבר הראשון שעשיתי היה להתחיל להאזין לפודקאסט.

הקשבתי לתוכן איכותי שהכיר לי מספר מילים ראשונות והשמיע לי סיפורים. בהתחלה התלהבתי מאוד ואפילו התחלתי לקלוט כמה מילים.

מהר מאוד התחוור לי שאני יודע איך לומר מילה כזאת או אחרת, אבל לא מצליח ממש לדבר, בטח שלא באופן תקני כמו דובר שפת אם.

אחרי מספר חודשים של ישיבה יומיומית מול המחשב זה סוף-סוף היכה בי. עלי למצוא מישהו לדבר איתו! קל להגיד אבל איפה אפשר למצוא אדם שיודע ספרדית פה בארץ?

 

מקסיקו - שווה ללמוד קורס ספרדית בשבילה
מקסיקו – שווה ללמוד קורס ספרדית בשבילה

 

התחלתי לחפש בנרות מול חברים וקרובים ומצאתי מישהו שעזר לי קצת ואפילו נתן לי שיעורי בית. היו בינינו שיחות קצרות וחלקיות, אבל התהליך היה ארוך ומייגע. שכחתי הכול בין השיעורים ובסופו של דבר שנינו ויתרנו כאשר הוא היה צריך להתפנות לעיסוקיו האישיים.

החלטתי להתמקצע. “אלך לקורס באוניברסיטה" כמו כולם. הגעתי לשם והתחלתי גם תואר. למדתי את האלף בית, למדתי מילים ואפילו למדתי הרבה כללים של השפה, אבל התהליך היה תיאורטי מאוד ובסופו של יום לא היה לי עם מי לדבר וגם כאן את רוב מה שלמדתי, שכחתי.

בשלב מסוים הלכתי למפגש חילופי שפות בספרדית. פה באמת הרגשתי שאני יכול לעשות את ההבדל וסוף סוף לדבר שוטף.

בפועל הפכתי לשותף שקט בשיחה ורק גלגלתי עיניים בין שני הדוברים השוטפים שישבו לידי. הלכתי הביתה בהרגשה של "לעולם לא שוב". כך קרה שהייתי צריך למצוא משהו שמתאים לי אישית.

 

השיטה שלי בלימוד של קורס ספרדית

 

אז מה כן עובד בשבילי?

הבנתי שמה שמפריע לי ולא היה קיים בכל השיטות שהשתמשתי בהן הוא השימוש בזיכרון. אני פשוט לא מצליח לבצע את השליפה נכון ובזמן, וזה המפתח לשיחה קולחת ורהוטה.

טכניקות של זיכרון חוסכות ממני ים של מאמץ ותסכול בתהליך העבודה של לימודי ספרדית. כי הן פשוט מתאימות לדרך שבה המוח שלנו עובד.

גיליתי מהר מאוד שצריך וכדאי להתאמן בזיכרון מסוג אחר, וזה כשלעצמו מביא תוצאות. הרבה יותר יעיל מסתם לשנן עוד ועוד חומר.

 

 

 

הצטרפתי להצלחה של ניו-סקול

 

את השיטה שמתאימה לי גיליתי בניו סקול. בזכות קורס ללימוד ספרדית נחשפתי לעולם שלם של טכניקות זיכרון שפותחו בשיטת MemoReach שאותה פיתחו בניו סקול – בית ספר לאנגלית ושפות נוספות בשיתוף פעולה עם שיאן גינס בזיכרון – ערן כץ.

המורים בבית הספר מתמחים בשיטה. זה קורה בזכות הקהילה שלומדת בקבוצות קטנות. כך קל יותר להתרכז ויש תמיד את מי לשאול שאלה אם צריך.

היום אני יכול לומר בגאון שאני כבר לא מרגיש שצריך להתמקד רק בלמידה.  לא פחות חשוב ואף יותר, זה לשים את הדגש על יכולות הזיכרון של השליפה הטבועות בנו.

הכול עניין של גישה ואם משהו לא עובד בשבילי, אז אולי יש דברים שיותר נכונים שאותם אני עדיין לא מכיר. נוכחתי לדעת שזו הייתה החוליה החסרה בלימודים שלי לאורך השנים.  מיותר לציין שהיום אני כבר במקום אחר ברמת הספרדית המדוברת שלי. הספרדית שלי היום פי כמה וכמה יותר עשירה והשיחה קולחת כל פעם מחדש, בלי להיכשל. כתוצאה מכל זה גם הביטחון שלי הרקיע.

 

שיהיה לכם בהצלחה בלימוד – וזכרו להשתמש בטכניקות זיכרון…

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות