n
דף הבית / עסקים בכותרות / האקזיט של אקונרג'י – 300 מיליון ₪ יושקעו בחברת האנרגיה הירוקה הישראלית ע"י שתי קרנות אירופיות גדולות

האקזיט של אקונרג'י – 300 מיליון ₪ יושקעו בחברת האנרגיה הירוקה הישראלית ע"י שתי קרנות אירופיות גדולות

שותפות חדשה ומרגשת לחברת האנרגיה הירוקה הישראלית

תאים סולאריים
תמונה: PIXABAY

חברת UBS וקרן ההשקעות הצרפתית רגרין הודיעו כי ישקיעו בחברה כ-300 מיליון ₪, אשר יוקדש להקמת פורטפוליו של טורבינות רוח ושדות סולאריים.

קרן התשתיות של חברת UBS וקרן רגרין, שותפתה האסטרטגית של קרן יורו, ישקיעו 150 מיליון כל אחת, כאשר חברת אקונרג'י תהיה המנהלת בפועל של הפורטפוליו, ובעלת אחזקות מיעוט בשותפות.

300 מיליון היורו הללו יעזרו להשלים את הקמתם של 103 שדות סולאריים פוטו-וולטאיים ועוד 2 טורבינות רוח בהספק כולל של 1.1 ג'יגה ואט. חברת אקונרג'י תהיה האחראית על ההקמה של פרויקטים אלו ועל התפעול השוטף בהמשך, כאשר ההקמה צפויה להסתיים בתוך 3 שנים, ועלותה מוערכת בסכום של כ-600-700 מיליון יורו.
יחד עם הקמת פורטפוליו זה, יירכש גם פורטפוליו השדות הסולאריים של אקונרג'י – פורטפוליו שדות המייצר 14.4 מגה ואט וארבעה מתקני ביו-גז. במסגרת ההסכם, תהיה לשותפות האפשרות לרכוש מאקונרג'י שדות סולאריים בהספק של 22 מגה ואט, והניהול גם הוא יהיה באחריותה של חברת אקונרג'י.

חברת UBS מסרה כי היא מתחייבת להשקיע בתחום האנרגיה המתחדשת באיטליה אך ורק באמצעות השותפות עם אקונרג'י.

אקונרג'י הוקמה בשנת 2008 ע"י אייל פודהורצר ויואב שפירא, לשניהם עבר מזהיר בעולם העסקים. פודהורצר הינו הבן של משה פודהורצר – חתנו של משה בורנשטיין – מייסד חברת המשקאות הישראלית "טמפו". פודהורצר האב החזיק במניות שעמדו על 44% בטמפו, ובשנת 2005 הוא מכר אותן לחברה המרכזית למשקאות – "קוקה קולה", ואילו יואב שפירא בעברו היה מנכ"ל חברת "אשבל" ובכיר בחברת "כתר פלסטיק".
עיקר פועלה של אקונרג'י הוא במדינות אירופה, עם דגש על איטליה, ומטה החברה ממוקם במילאנו.

בשנת 2016 רכשה אקונרג'י מהחברה הישראלית "אנלייט" פורטפוליו של 30 שדות סולאריים בהספק של 35 מגה ואט בסכום של 125 מיליון יורו, ובשנת 2018 נרכש פורטפוליו זה ע"י חברת EF solar ובעזרת הרווח מעסקה זו, אקונרג'י השקיעה את הסכום בתהליך מימון מחודש והשבחה של הפורטפוליו.

כיום לחברת אקונרג'י פזורים כ-50 פרויקטים ברחבי איטליה בשווי של 350 מיליון יורו, וההספק שלהם הוא של כ-90 מגה ואט. השותפות החדשה תרכוש חלק מן הפרויקטים הללו.

 

מחברת אקונרג'י נמסר כי "העסקה עם UBS היא תחילתו של פרק חדש ומרגש בתולדותיה של החברה. אקונרג'י הקימה בעברה פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת בתמיכתם של ספונסרים פיננסיים איכותיים מן השוק האיטלקי בהצלחה רבה, ואנו מביעים שביעות רצון מרובה מן ההסכם החדש. קרן התשתיות של UBS היא אחת מגופי ההשקעה המוערכים ביותר בשוק התשתיות ובעלת מוניטין אוניברסאלי ולא בכדי, ואנו מצפים להמשיך בתנופה את ההצלחה והצמיחה שבשוק האנרגיה המתחדשת האיטלקי בשנים הקרובות."

 

 

 

 

*מאמר פירסומי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות