דף הבית / עסקים בכותרות / איך לא נפסיד על דירת ירושה שקיבלנו

איך לא נפסיד על דירת ירושה שקיבלנו

צילום: pixabay

 

אנשים שמקבלים דירת ירושה, מרגישים ובצדק, שהם קיבלו בוננזה לא קטנה. הרי רובנו, בוודאי זוגות צעירים, עובדים ונלחמים קשה בשביל להגיע לדירה משלהם, אז ברגע שאנחנו מקבלים דירת ירושה, זה בונוס שאנחנו לא תמיד מצפים לה וגם אם כן, עדיין ללא ספק זה יכול לשפר את מצבנו הכלכלי באופן משמעותי.

העניין עם דירת ירושה הוא, אם אנחנו לא נדע כיצד "לעבוד" איתה, אזי שאנחנו עלולים להפסיד לא מעט כסף עליה. גם אם על פניו, אנחנו לא נעשה איתה כלום. כלומר, אפילו אם אנחנו לא נמכור אותה במחיר הפסד, אז ברור שנפסיד, או לא נהרוס אותה, אלא פשוט לא נעשה איתה כלום, עדיין נפסיד עליה. לכן אנחנו צריכים לדעת כיצד להתנהל איתה, כיצד להשתמש בה, על מנת שנוכל לא להפסיד ולייצר רווח, אפילו מינימאלי.

לפני שנסביר כיצד לא מפסידים על דירות ירושה, חשוב להדגיש שאנחנו יוצאים כאן מנקודת הנחה שלא נעשה שימוש עצמי בדירה. כלומר, שאנחנו לא מחליטים לעבור ולהתגורר בה בעצמנו או להעביר אותה לאחד הילדים שלנו שיתגורר בה. זה כמובן סיפור אחר לגמרי. הכוונה שלנו במאמר זה, להסביר כיצד אנחנו לא נפסיד על הדירה שקיבלנו במקרה ואנחנו לא משתמשים בה.

 

כיצד אנחנו עלולים להפסיד מדירת ירושה

כפי שאנחנו יודעים, על כל נכס אנחנו משלמים גם אחרי שרכשנו אותו או כמו במקרה שלנו, קיבלנו אותו בירושה. על כל נכס אנחנו צריכים לשלם מסים, למשל ארנונה, מים, חשמל, ועד בית, מדובר על מסים קבועים שצריך לשלם, בין אם נעשה שימוש בנכס ובין אם לאו.

מעבר לכך, בשנים האחרונות מתוך ניסיון להתמודד עם משבר הנדל"ן והעלייה במחירים, מנסה משרד האוצר לקבוע שיורשים אשר קיבלו דירות בירושה יצטרכו לשלם מס שבח על הדירה אם הם לא ימכרו אותה במהלך השנתיים הראשונות להחזקת הדירה.

המטרה היא, לעודד את המכירה של הדירה כמה שיותר מהר. צריך לומר, משרד האוצר גם מנסה לקצר את הזמן שבין מכירת הדירה הראשונה לדירה השנייה, במטרה שהמוכרים ישלמו פחות מס שבח, מה שיעודד אותם למכור מהר יותר את הדירה שלהם.

כפי שאנחנו יכולים להבין, מדובר בלא מעט הוצאות על דירת יורשים שעומדת ריקה, מבלי שאיש מתגורר בה. מה שאומר, לא רק שאנחנו משלמים על הדירה, למרות שקיבלנו אותה בירושה, אנחנו גם לא יוצרים ממנה רווח, לא דרך מכירה ולא דרך השכרה. זה יוצר הפסד כפול, מן הסתם.

הפתרון הטוב ביותר הוא למכור את הדירה כמה שיותר מהר. כך אנחנו חוסכים את העלויות השונות, כך אנחנו נמנעים מלשלם מס שבח, וכן, אם בוחנים זאת ביחס להשכרת הדירה, הרי שאנחנו חוסכים לא מעט כאבי ראש, טרחה ומן הסתם, גם עלויות נלוות שקשורות לכך.

 

כיצד מתמודדים עם דירת ירושה לפני מכירה

בטרם ניגשים למכור דירת יורשים, ההמלצה היא לפנות אל גורם מוסמך שיפנה את כל הרכוש שנמצא בדירה. אנחנו יכולים כמובן להחליט לקחת חלק מהדברים אלינו הביתה, אך סביר להניח שחלק גדול מהדברים אנחנו נרצה לפנות מהדירה, על מנת שזה לא יפריע לרוכשים ועל מנת שאנחנו לא נצטרך לקחת אותם אלינו.

אם נפנה אל חברה מקצועית שמתמחה בפינוי תכולת דירות ירושה , אזי שהיא תוכל לבצע עבורנו את תהליך המיון, תהליך הפינוי וההובלה. החברה תרכוש מאיתנו את כל הרכוש ולאחר מכן היא תוכל להחליט מה לעשות איתו, בזמן שאנחנו מוכרים את הדירה.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות