דף הבית / עסקים בכותרות / איזה סימנים יכולים להעיד שמשהו לא בסדר עם הכלב

איזה סימנים יכולים להעיד שמשהו לא בסדר עם הכלב

כלב
צילום: Pixabay

 

חזרתם מהטיול ואתם חושבים שמשהו לא בסדר? הכלב מקיא, משלשל או בוכה? חשוב מאוד לעקוב אחרי המצב שלו ולקחת אותו לווטרינר בעת הצורך. להלן כמה סימנים שדורשים את תשומת לבכם.

  1. 1. אפטיות – כלבים לרוב הם מלאי שמחת חיים. אם הכלב השמח שלכם פתאום לא זז שעות מהמקום שלו, ונראה לא בפוקוס, מרגיש עצוב או אפילו נוהם כאשר אתם מתקרבים אליו, סימן שמשהו לא בסדר. תבדקו שהוא לא אכל משהו שהוא לא היה צריך לאכול, כמו למשל תרופות שנשארו על השולחן ללא השגחה. רצוי קודם כל להתקשר לווטרינרי, להסביר לו את המצב והוא יחליט אם כדאי להביא אותו לבדיקה או להמשיך לעקוב אחר מצבו. ישנם כדורים כמו למשל חומצה פולית שגם אם הוא יבלע רבע קופסא מהם, לא ישפיעו עליו כלל לרעה. מצד שני, אם הכלב שלכם אכל שום, בצל, או שוקולד, זה עלול להזיק לו.

 

  1. דם בקקי של כלב – צואה טובה צריכה להיות בצבע חום ככה. אם פתאום אתם רואים צבע אחר או שהכלב שלכם משלשל דם, זה יכול להיות סימן למחלה או בעיה במערכת העיכול. יחד עם זאת, עלולות להיות גם אלרגיות או תגובות לא טובות של מערכת העיכול שיצריך מכם לעבור לאוכל אחר שמותאם לכלב שלכם.

 

  1. הכלב לא אוכל – בין אם אתם מגישים לו אוכל פעמיים ביום בשעות קבועות, או בין אם האוכל זמין לו כל היום, שימו לב אם הוא לא אוכל. כמו אצל בני אדם, כך גם אצל כלבים, מחלה יכולה להוביל לחוסר תאבון. אל תהיו בלחץ אם הוא ויתר על ארוחה אחת, אבל אם זה ממשיך לקרות, סימן שמשהו לא בסדר גם אם אין סימנים נוספים. אל תיסעו ישר לווטירנר, צרו אתו קשר, הוא ינסה לחפש אחר סימנים נוספים שאולי לא לקחתם בחשבון וכך לראות האם כדאי להגיע אליו.

 

  1. 4. חוסר מנוחה – לא רק אפתיות והסתגרות עלולים להעיר על בעיה, אלא גם פעילות יתר עלולה להיות סימון שמשהו מאוד מפריע לכלב והופך אותו לחסר מנוחה. בין אם הכלב שלכם רגוע בדרך כלל, או פעיל, אתם תוכלו לזהות די מהר בחוסר מנוחה גם בחוץ וגם בבית. אם הכלב לא נח לרגע ומסתובב בכל הבית, כנראה מדובר במשהו שגורם לו לכאב. ראשית תבדקו אם לא נדבק לו קוץ לרגל או שאין לו משהו שמפריע לו בפרווה כי זה קורה לא מעט אחרי טיולים. במידה וזה לא המקרה, כדאי לקחת אותו לווטרינר.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

חקירת היעילות של שמן CBD בהקלה על תסמיני פיברומיאלגיה: סקירה מקיפה של מחקר רפואי

תפריט נגישות