n
דף הבית / ראשון-לציון / חדשות ראשון-לציון / סיפורי סופרים מראשון לציון, פרויקט מיוחד לשבוע הספר

סיפורי סופרים מראשון לציון, פרויקט מיוחד לשבוע הספר

עוז בן יצחק כתב ספר ילדים בהשראת מעללי בתו יהלי ומתרגש בכל פעם מחדש מתגובות הילדים והילדות * סיגל בר-קובץ, שכתבה רומן על הטרדות מיניות במקום עבודה, מופתעת מתגובות הגברים * וד"ר רומן קמבורג שומע מהקוראים שמחלק מהסיפורים שלו אפשר לצלם סרט מתח

עוז
צילום יחצ: עם עובד

ביום ראשון הבא 19.6 יחל פסטיבל "שבוע הספר" במדרחוב רוטשילד עד לתאריך 24.6  .השנה שבוע הספר יהיה בסימן קלאסיקות של כל הזמנים, החל מספרים מרגשים, סיפורי אהבה ועוד . גל גפן יצא השנה בעקבות שני סופרים וסופרת אחת ראשונים בפרוייקט מיוחד על הספרים שכתבו.

 

 

עוז בן יצחק, "בלי איה, גאיה, חיה, שמעיה או פפיה" ("עם עובד")

עוז
עוז בן יצחק צילום יחצ: עם עובד

 

  1. ספר על ההשראה לכתיבת הספר.

"כשיהלי, בת הזקונים שלי, היתה קטנה היא לא אהבה להסתרק, להתקלח, לגזוז ציפורניים ועוד. היא היתה מנסה להתחמק ונהגה לצעוק, ללא כל סיבה, 'איה, איה'. היינו עונים 'פפיה' והיא היתה אומרת 'גאיה', 'חיה', וכך נולד מעין משחק חרוזים, שגרם לה לצחוק ולבצע את המטלות. חשבתי שזה יכול להיות רעיון נהדר לספר ילדים: סיפור על ילדה מצחיקה, חכמה וקצת מפונקת שמסרבת לבצע מטלות יום יומיות ומנסה להתחמק מהן בתירוצים מופרכים ומצחיקים. שם הספר הוא בעצם משפט שנוצר על ידי יהלי במסגרת משחק החרוזים".

 

  1. מה התגובה הכי מיוחדת שקיבלת מקוראים?

"אני מגיע לגני ילדים בהתנדבות ובמסגרת 'שעת סיפור' מקריא את הספר ומקיים פעילות. אין ספק שהתגובות של הילדים והילדות הן המרגשות ביותר. הם צוחקים ממעלליה של יהלי ומזדהים איתה. לא פעם הורים כותבים לי: 'הסיפור הזה נכתב בדיוק על הבת/הבן שלי'. כנראה שהתופעה הזו שכיחה בעוד הרבה בתים".

 

  1. איך התמודדת עם הביקורות שנכתבו על הספר?

"לשמחתי הרבה, קיבלתי ביקורות מצוינות ומאוד מפרגנות. התרגשתי מאוד כמשרד החינוך הכניס את ספר הביכורים שלי לרשימת הספרים המומלצים לילדי הגנים".

 

  1. השלם: בשבילי שבוע הספר הוא…

"חגיגה, סוג של חג לאומי".

 

  1. שווק את הספר במשפט אחד:

"ספר ילדים מצחיק, מלא הומור, גדוש באהבה ובאיורים מקסים ומעוררי השראה של אביאל בסיל המוכשר".

 

סיגל 2
צילום העטיפה: יח"צ כנרת זמורה

 

סיגל בר-קובץ, "אישה אובדת" (כנרת זמורה)

 

  1. ספרי  על ההשראה לכתיבת הספר.

"את הספר התחלתי לכתוב לפני שש שנים, עוד לפני מהפכת "מי טו", כשהטרדות מיניות היה נושא שבקושי העזו לדבר עליו, והוא הבליח כל פעם מחדש, אבל בגמגום ובעילום שם. רציתי לזעוק את הנושא – איך? בדרך שהכי קרובה לליבי: ברומן מצחיק-עצוב על משפחה מאוד ישראלית, ועל אישה כמוני וכמוך, שמתמודדת עם סיטואציה שיכולה לקרות לכל אחת: הטרדה מינית במקום העבודה. היה לי חשוב שזאת תהיה הטרדה מתעתעת, בגוונים של אפור, שמעלה את השאלה: הוא באמת מטריד אותי או שנדמה לי? ומה עושים עכשיו, נשארים או עוזבים?".

 

  1. מה התגובה הכי מיוחדת שקיבלת מקוראים?

"הפתיעו אותי דווקא הגברים, שאמרו שמדובר בספר אמיץ, שמאפשר לכל גבר להבין מה עובר על נשים מוטרדות, שכל אחת מהן יכולה להיות האמא, הבת או האחות שלהם".

 

  1. איך התמודדת עם הביקורות שנכתבו על הספר?

"הביקורות שקיבלתי מאוד משמחות ומעודדות, הן מתייחסות לשפה הקולחת, לאירוניה ולעובדה שהצלחתי לקחת נושא קשה ולהפוך אותו לספר מלא הומור".

 

  1. בשבילי שבוע הספר הוא…

"הזדמנות לפגוש את הקוראים פנים אל פנים, לספר להם אישית על הספר ולהזכיר להם שלתוך 230 העמודים שהם מחזיקים ביד מישהו יצק את נשמתו במשך ימים, לילות, חודשים ושנים. כתיבת ספר היא מרתון נפשי מטורף. כיוון שהוא לעולם לא ישתלם כלכלית, הדבר היחיד שניתן לצפות הוא לקבל פידבק ולקוות שהקורא ימצא את עצמו בין השורות ויגיד: 'וואלה, קלעה'".

 

  1. שווקי את הספר במשפט אחד:

"החזות משעשעת, המסר נוקב, התוכן עצוב, ההגשה מצחיקה – והסיפור? הוא של כל אחת מאתנו".

סיגל
סיגל בר קובץ. צילום: פרטי

 

 

רומן
ד"ר רומן קמבורג, "אהבה ישראלית

 

ד"ר רומן קמבורג, "אהבה ישראלית", "הוצאת אופיר ביכורים

 

  1. ספר על ההשראה לכתיבת הספר.

"לספר 'אהבה ישראלית' נכנסו חלק מהסיפורים שכתבתי בעשור האחרון. השראה עבורי זה לא משהו לוגי, זה שילוב של כל מיני מחשבות, רגשות, דמיון, חלקם קשורים לאירועים מציאותיים כמו רצח במצעד הגאווה או הצתה של האחות בקופת החולים, ודברים בדיונים בהחלט או מדי פעם השראה מיסטית למשל שיבות של ממותה או השתלת ראש. בדרך כלל כשאני מתיישב לכתוב אני לא יודע מה יקרה עם הגיבור או הגיבורים, זה תהליך, צעד אחרי צעד, דומה לחיינו, אנחנו מתחננים ואלוהים צוחק".

 

  1. מה התגובה הכי מיוחדת שקיבלת מקוראים?

"אני לא אוהב תגובות בסגנון: "נפלא! יפה! גאוני!" או "רע! משעמם! טיפשי!" כי במקרים האלה נדיר מאוד שקוראים את הספר מהתחלה עד הסוף והביטויים יוצאים די חובבנים ושטחים. היו מספר תגובות מיוחדות. לדוגמה, קוראים אמרו שמחלק מהסיפורים אפשר לצלם סרט מתח, מדובר על 'קו החיים' או להביא את הסיפורים לתלמידים בכל בתי הספר למטרות חינוך לסובלנות ולא לגזענות או קיצוניות אחרת, כמו ב'אהבה ישראלית', וכך גם ב'רמת אליהו'".

 

  1. איך מתמודדים עם הביקורות שנכתבו על הספר?

"עבורי קודם כל חשובות הביקורות הבלתי תלויות ולא הממומנות. חשובה לי מאוד ביקורת מקצועית ועמוקה, רק חבל שזה די נדיר. רוב הביקורות של 'אהבה ישראלית' היו חמות וחיוביות".

 

  1. בשבילי שבוע הספר הוא…

"שבוע הספר זה חג, חגיגה של הקריאה עצמה, גם לסופרים וגם לקוראים. כולנו מדברים על ירידה בקריאה באופן כמותי ואיכותני, על השפה בטלוויזיה ובמחשב אבל אני מאמין שתקופות דומות כבר התרחשו בהיסטוריה של האנושות והגלים השלילים משתנים לגלים חיובים".

 

  1. שווקו את הספר במשפט אחד:

"פשוט זה ה'בסט סלר!'".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. הספר אהבה ישראלית של דר' רומן קמבורג הוא סיפור נפלא על אי גזענות שהיתה יכולה להתקיים בחיינו ללא העסקות מי הוא מי בדתינו או צבעיינו!! אלא באדם בלבד !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

WhatsApp Image 2024-04-24 at 18.20.01_d1a27e48

ראשון לציון: מי ראה את ציונה?

תפריט נגישות