דף הבית / חדש על המדף / מבחר כתבים/ ז´ידו קרישנמורטי

מבחר כתבים/ ז´ידו קרישנמורטי

קטגוריה: אנתולוגיות וקובצי סיפורים, סיפורת, הוצאה: משכל

״האמת היא ארץ שאין שבילים אליה, לפיכך שום סמכות רוחנית, פסיכולוגית או פוליטית אינה מובילה לאמת, וכך גם לא דעות ואמונות. ניתוחים אינטלקטואליים ושיטות פסיכולוגיות לא יקנו שלווה ושחרור מקונפליקטים פנימיים. רק בעזרת התבוננות פנימית משוחררת מזיכרונות העבר ושאיפות העתיד, התבוננות חופשית מדעות קדומות, השוואות ושפיטה — אפשר שיחווה אדם אותה חירות פנימית נטולת מאבקים.

ז׳ידו קרישנמורטי (1895-1986) נולד בהודו, ובנעוריו אומץ על־ידי ראשי התנועה התיאוסופית העולמית, שגילו בנער כוחות רוחניים מיוחדים, ואף ראו בו כעין ״משיח״. התנועה התיאוסופית, המבקשת להפיץ תורה של אחוות עמים ואהבת אדם, הועידה את הנער, קרישנמורטי, לעמוד בראשה. במשך 15 שנים למד, לימד ופעל קרישנמורטי במסגרת התנועה, עד שפנה בגיל שלושים לדרך עצמאית, מכריז כי אין דרך סלולה אחת לאמת וכי על כל אדם לחפש בעצמו את משמעות חייו ואת דרכו.

במשך עשרות שנים פרסם קרישנמורטי עשרות ספרים, הרצה וקיים שיחות עם תלמידים והוגי־דעות. כיום קיימים עשרות בתי־ספר ואגודות הממשיכות את דרכו — מסע להיכרות עצמית ולהבנה, מתוך חירות מוחלטת, חופשיה ממשפטים קדומים.

״מבחר כתבים״ מביא כשבעים פרקים מתוך תריסר מספרי קרישנמורטי, המשקפים את הגותו והתבוננותו הרוחנית של אחד מגדולי הוגי הדעות והמחנכים של המאה העשרים.

״סיפור האנושות הוא תנועה ללא סוף…״

״רק כיחידים יכולים אנו לחולל משהו. מאז ומעולם היה זה תמיד היחיד שהשפיע באמת על החברה, וחולל שינויים גדולים בחשיבה ובפעולה. על האדם לחרוג מהתבנית החברתית…״

״להקשיב לו, לקרוא את כתביו, כל זה כמו להתעורר בבוקר ולחוש רעננות מדהימה, חדשה, נושבת…״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אוהב

טניה אוהב שלום מציגה: טיפול בקרן אור לפנים מושלמות

תפריט נגישות